2 کشتی نفتی یمن برطرف توقیف شد

به گزارش مجله تور یک روزه، شرکت نفت دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله چهارشنبه شب خاطرنشان کرد که 2 فروند از کشتی های سوخت رسان توقیف شده به دست ائتلاف سعودی برطرف توقیف شدند.

2 کشتی نفتی یمن برطرف توقیف شد

تارنمای شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این شرکت در اطلاعیه ای به نقل از شرکت های حمل و نقل دریایی اعلام نمود، 2 فروند از کشتی های سوخت رسان توقیف شده به دست ائتلاف متجاوز را پس گرفته اند.

در این اطلاعیه آمده است، با این حال هشت فروند دیگر از کشتی های نفتی برای تامین سوخت مردم، همچنان در توقیف نیروی دریایی ائتلاف متجاوز قرار دارند.

مناطق تحت کنترل انصارالله یمن ماه هاست که از کمبود سوخت رنج می برد. انصارالله، ائتلاف به سرکردگی عربستان و دولت فراری یمن را عامل توقیف کشتی های نفتی و جلوگیری از ورود آنها به بندر حدیده معرفی نموده است.

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن 24 اسفندماه نیز اعلام نمود، مجموع خسارت ها و جرایم نفتکش هایی که ائتلاف متجاوز آمریکایی - عربستانی آن را توقیف نموده اند، در امسال میلادی به 34 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.

عمار الاضرعی گفت: با وجود آن که نفتکش های توقیف شده مجوز سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش ها و ادامه توقیف آنها جان 26 میلیون یمنی در خطر است.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن چندی پیش نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داده بود.

این وزارتخانه اعلام نموده بود، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته های آینده فعالیت ها و خدمات رسانی بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می گردد.

این بیانیه تصریح نموده بود: اگر فراورده های نفتی مورد احتیاج بیمارستان ها به انتها برسد، شاهد جان باختن روزانه 500 نفر در یمن خواهیم بود.

ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش های یمنی را نمی دهد که یمن وارد هفتمین سالی شده است که در محاصره واقع شده است و مردم این کشور در بدترین شرایط به سر می برند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی ها محتاج یاری های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، این کشور بدترین بحران های انسانی در دنیا را تجربه می نماید. میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران های انسانی در دنیا را تجربه می نماید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1534

به "2 کشتی نفتی یمن برطرف توقیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کشتی نفتی یمن برطرف توقیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید