هوآوی در لیست 100 شرکت برتر 2021 به انتخاب تایم

به گزارش مجله تور یک روزه، کدام شرکت ها آینده ما را شکل می دهند؟ این سوالی است که در قلب فهرست 100 شرکت برتر تایمز وجود دارد. این فهرست فوق نشان می دهد کدام مشاغل (در واقع شرکت ها) دارای تأثیر فوق العاده ای در سراسر دنیا هستند.

هوآوی در لیست 100 شرکت برتر 2021 به انتخاب تایم

به گزارش خبرنگاران ، فهرست 100 شرکت برتر دنیا در سال 2021 تنظیم شده است که برای این گردآوری از شبکه دنیای ویراستاران، خبرنگاران و همچنین از متخصصان صنعت نظرخواهی شده است تا در بخش هایی مختلفی نظیر مراقبت های بهداشتی، سرگرمی، حمل و نقل، فناوری و سایر موارد موارد کارشناسی را تعیین نمایند تا در نهایت بتوانند فهرست برترین شرکت ها را ارائه بدهند.

البته پیش از تعیین کردن 100 شرکت برتر دنیا هر یک از موارد کلیدی بالا نظیر سرگرمی، حمل و نقل و ... را در خصوص عوامل کلیدی از جمله ارتباط ، تأثیر، نوآوری ، رهبری ، جاه طلبی و موفقیت ارزیابی شده است. نتیجه این کار مجموعه ای متنوع از 100 موسسه است ، از مهندسی هوشمندانه برای بازیافت تا شرکت ارزهای رمزنگاری شده با تجسم مجدد آینده پول تا تیتان های دارویی که واکسن های فردا (و امروز) را ایجاد می نمایند. با هم با بعضی از این شرکت ها بیشتر آشنا می شویم.

1-شرکت های پیشرو (pioneer companies)

این شرکت ها برای نقاط مختلف جغرافیایی محصولات مختلفی را عرضه می نمایند.

یک شرکت پیشگام ، شرکتی است که صنایع فراوریی، فرآوری، معدنی، خدماتی و کشاورزی را فراوری می نماید و محصولات آنها با رعایت بعضی شرایط توسط کمیته هماهنگی توسعه صنعتی (IDCC) دولت ها عرضه می گردد.

از عمده ترین شرکت های پیشرو در دنیا می توان به rad power bikes و یا HEADSPACE اشاره نمود.

2-شرکت های لیدر (leaders)

انبوهی از شرکت های نام آشنا که در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند و از شهرت بسیار زیادی هم برخوردار هستند در این دسته بندی جای گرفته اند. این شرکت ها در عرصه های مختلف ورزشی، پزشکی، تجهیزات و فناوری لیدر دیگر شرکت ها به شمار می فرایند. شرکت هایی همچون NBA که اختصاص به لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا دارد و درآمدهای کلان این رقابت ها را کنترل می نماید در این دسته جای گرفته است. شرکت داروسازی بزرگ و بزرگ جانسون (Johnson & Johnson) که در کار تهیه و فراوری واکسن کرونا است نیز در دسته شرکت های لیدر قرار می گیرد. همچنین غول دیگر دنیای داروسازی یعنی فایزر و بایونتک (Pfizer and BioNTech) نیز جز همین دسته هستند.

شرکت های Apple، نایک، توئیتر، دلتا و لیگ برتر انگلیس (English Premier League) نیز مربوط به همین دسته می شوند.

شرکت های فولکس واگن (Volkswagen) و مسترکارت نیز جز شرکت های لیدر محسوب می شوند.

3-شرکت های INNOVATORS (مبتکران)

مشاغل نوآور ایده های جدید و هیجان انگیزی دارند که به احتمال زیاد سرمایه گذاری خطرپذیر را به خود جلب می نمایند. نوآوری در محصولات به محصولات جدید یا به طور قابل توجهی بهبود یافته اشاره دارد. این نوآوری می تواند ساخت همان محصول با اجزای بهتر یا محصولی جدید باشد که کاربر پسندتر باشد.

با این تعاریف شرکت هایی نظیر ZOOM (زوم) و یا مدرنا (Moderna) که یک شرکت داروسازی است در این طبقه بندی جای گرفته اند.

کمپانی نتفلیکس (Netflix) نیز برای علاقه مندان به فیلم و سریال نام آشنایی به شمار می رود و در درسته بندی شرکت های مبتکران قرار گرفته است.

اسپاتیفای (Spotify) هم چنین است و همچنین شرکت های دیگر و نامآشنایی مثل آدیداس (Adidas) و یا تیک تاک (TikTok).

4-شرکت های Titans

این دسته نیز شامل پردرآمدترین شرکت های دنیا به شمارمی رود که می توانند اشتراکات زیادی با دسته دوم هم داشته باشند؛ همانند GM یا همان جنرال موتورز که یک کمپانی بزرگ اتومبیل سازی است. نام دیزنی (Disney) هم برای تقریبا تمام مردم آشناست. شرکت فدکس (FedEx) ، سامسونگ (SAMSUNG) ، علی بابا (Alibaba)، گوگل (google)، فیسبوک (facebook)، مایکروسافت (Microsoft) و آمازون (Amazon) هم در دسته شرکت های تیتانز قرار دارند.

5-شرکت های ساختار شکن و تحول آفرین (disruptors)

ساختار شکن چیست؟ برای درک اینکه ساختار شکن چیست ، ابتدا باید به ایده نوآوری ساختار شکنانه نگاه کنیم.

طبق گفته اکونومیست ، ایده نوآوری ساختار شکنانه تأثیرگذارترین ایده تجاری قرن 21 است. ایده نوآوری ساختار شکنانه در سال 1995 ابداع شد. این واژه برای مجموعه ای از صنایع مختلف در جامعه مدرن استفاده شده است.

ساختار شکنی در ایجاد یک محصول ، خدمات یا روش انجام کارهایی است که رهبران موجود بازار را آواره می نماید و در نهایت جای آنها را در راس بخش می گیرد. ساختار شکنان معمولاً کارآفرینان ، افراد خارجی و آرمان گرایان هستند تا افراد داخلی یا متخصصان بازار. ساختار شکنان اغلب با صنعت فن آوری سریع در ارتباط هستند اما تقریباً در هر زمینه از تجارت یافت می شوند.

تسلا (Tesla Inc.) که متعلق به ایلان ماسک است در رده مشهورترین شرکت های disruptors واقع شده است و همچنین شرکت بزرگ SpaceX. شرکت چینی فناوری Huawei (هوآوی) و یا Illumina نیز در این دسته بندی قرار گرفته اند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه / خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1610

به "هوآوی در لیست 100 شرکت برتر 2021 به انتخاب تایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی در لیست 100 شرکت برتر 2021 به انتخاب تایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید