پیامک به فوت شدگان برای تزریق واکسن کرونا!

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران : درحالیکه بسیاری از سالمندان بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسون مراجعه کردند، بعضی از متوفیان سالیان گذشته به وسیله پیامک به مراکز واکسیناسیون دعوت شده اند.

پیامک به فوت شدگان برای تزریق واکسن کرونا!

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اندازه واکسیناسیون سالمندان جدا از دغدغه هایی همانند نگرانی از عوارض واکسن ها، شلوغی مراکز واکسیناسیون، بی نظمی در اطلاع رسانی به مراجعین، معضلات تاخیر در تزریق دوز دوم مسائلی دیگر را پیش روی خانواده های آنان قرار داده است.

اما آنچه به گفته وراث بعضی از فوت شدگان سالیان گذشته عجیب است، پیامک وزارت بهداشت مبنی بر دعوت به واکسیناسیون سراسری این متوفیان است این درحالی است که بسیاری از افرادی که در قید حیات هستند بدون دریافت پیامک بر اساس اولویت بندی سنی خود به مراکز مراجعه نموده اند. اما بعضی متوفیان به شکلی رسمی و با دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون دعوت شده اند.

در همین این راستا خانم کمالی ادعا می نماید که تا به حال وزارت بهداشت 5 بار مادر فوت شده من رو دعوت به واکسیناسیون نموده است، این در حالی است که مادر من در سال 94 فوت شده اند، مگر ثبت احوال اطلاعات هویتی افراد را در اختیار ندارد. شناسنامه ایشان همان ابتدا باطل شده است چگونه ممکن است اطلاعات افراد متوفی ثبت نشده باشد.

آقای حسنی در این مورد گفت: با توجه به اینکه پدر همسر بنده سال گذشته فوت شده اند، اما همچنان به وسیله پیامک از سوی وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشت دعوت می شوند.آیا وزارت بهداشت اطلاعاتی از متوفیان در اختیار ندارد؟

در این راستا سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص این موضوع که چرا افراد متوفی همچنان از سوی وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشت دعوت می شوند، گفت:وزارت بهداشت بانک اطلاعاتی خودش را دارد. اگر چه به وسیله ثبت احوال بانک اطلاعاتی هویتی افراد را در اختیار دارد، اما به نظر می رسد با توجه به مشکل به وجود آمده از آن استفاده نمی نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1683

به "پیامک به فوت شدگان برای تزریق واکسن کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک به فوت شدگان برای تزریق واکسن کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید