با بهترین مراکز خرید دبی آشنا شوید

به گزارش مجله تور یک روزه، از بازارهای سنتی روباز تا مراکز خرید گسترده و مدرن! این صحنه ای از بازارهای دبی در سال های اخیر است. این شهر مرکز بزرگ ترین مراکز خرید مدرن جهان است اما در زیر نمای بیرونی مدرن آن، این شهر مملو از سوق ها، بازارچه ها و مراکز خرید روباز هم است. اگر در سفر به دبی تصمیم گرفته اید خودتان را نونوار کنید با ما همراه باشید. در این مطلب شما با بهترین مراکز خرید دبی آشنا می شوید.

با بهترین مراکز خرید دبی آشنا شوید

سوق های (بازارچه های) دبی بشناسیم

طلا دوست دارید؟ به بازارچه طلای دبی بروید

بازارچه طلای دبی بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید دبی است که میلیون ها بازدیدنماینده هر ساله در حال بازدید از 380 غرفه و فروشگاه آن هستند. هر نوع جواهراتی بخواهید در این بازار پیدا می کنید. از آن جا که در دبی مالیات اندک است و این مرکز، از مراکز عمده ای برای تجارت بین المللی طلا است، قیمت ها آن معمولا مطابق با استاندارد دنیای است. این بازارچه از طریق دولت اداره و نظارت می شود که به حفظ استاندارد و کیفیت طلای فروشی نظارت می کند.

مغازه های طلافروشی به ردیف هم در کوچه باریک این بازارچه قرار دارند و ویترین آن ها پر از گردنبند های طلایی، النگو ها و دستبندهاست. اگر طلا دوست دارید، برای خرید طلا در این بازارچه دبی تردید نکنید، طلاهای دبی 24 عیار است و چون کارمزد ساخت دریافت نمی کنند، از ایران ارزان تر هستند. اما اگر طلا دوست ندارید حداقل برای دیدن به این بازارچه سر بزنید. سنگین ترین حلقه طلای دنیا است به وزن 64 کیلو در یکی غرفه های بازارچه در مرکز آن به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: جاده Al Sabkha

ساعت کاری: هر روز از 9:30 صبح تا 9:30 شب

اصلا با واحد پول دبی چقدر آشنا هستید؟

اگر نیاز به تماس دارید، با راهنمای خرید سیم کارت در دبی همه چیز را بدانید.

لباس های سنتی عربی برایتان مجذوب کننده هستند؟ به بازارچه پارچه دبی بروید

در مرکز تجاری قدیمی شهر دبی و روبروی بانک کریک دبی، غرفه های منسوجات با رنگ ها و طرح های مختلف از جنس ساتن، ابریشم، پنبه و غیره خودنمایی می کنند. اینجا بازارچه پارچه دبی و یکی از بهترین مراکز خرید دبی برای پارچه و همچنین محلی برای خرید لباس های سنتی عربی است. بهترین لباس های سنتی عربی به دست ماهرترین خیاط های عربی با کم ترین قیمت در این بازار پیدا می شوند.

خیاط های این بازارچه در مدت چند روز کت و شلوار یا لباس سفارشی شما را با بهترین کیفیت به شما تحویل می دهند. این بازارچه یک بازار سنتی بازسازی شده با یک سقف چوبی است که خرید از آن را حتی در گرم ترین روزهای سال تبدیل به تجربه ای دلپذیر می کند.

آدرس: محله بور، خیابان علی ابن ابیطالب، روبروی ابرا Abra

ساعت کاری: هر روز 9 تا 14 و 16 تا 21

دوست دارید هزینه سفر به دبی را قبل از رفتن بدانید؟

خوراکی برای سوغات می خواهید؟ به بازارچه ادویه سر بزنید

بازارچه ادویه دبی در الراس به دلیل موقعیت قرارگیری آن در کنار خلیج فارس سال ها است با ادویه های عجیب و غریب از سراسر خاورمیانه پر شده است. از کنار این بازارچه که رد شوید، عطر ادویه ها و نمای رنگارنگ ظرف های ادویه ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد. در این بازار می توانید انواع ادویه جات و ترشی تا کفیر، کاری و لوازم پخت و پز، قهوه و هر سوغاتی خوراکی که بخواهید، تهیه کنید.

تنوع در این بازار آنقدر زیاد است که ادویه های کل دنیا را در این بازار می توان دید. از آنجاکه این بازار جزو جاذبه های توریستی دبی نیست، قیمت های آن بسیار مناسب است. پس خرید از آن را از دست ندهید.

آدرس: دیره، الراس،خیابان 44

ساعت کاری: هر روز 10 صبح تا 10 شب

آیا اهل شور و هیجان هستید؟ پس شهربازی های دبی را هم بشناسید.

اگر می خواهید در عطر خوش عربستان غرق شوید به بازارچه عطر دبی بروید

این بازارچه یکی از بهترین مراکز خرید دبی در منطقه بور است که با بیش از 40 سال قدمت با غرفه های کوچک در خیابان پر پیچ و خم هفتم واقع شده است. در این غرفه ها انواع شیشه های رنگارنگ عطر، عود، بافور، عطر های ساخته شده با طلا، عطر های جامد با بوی چوب مناسب هر شخصیتی پیدا می شود. عطرهای موجود در بازار مطابق دستور العمل های منتقل شده از نسلی به نسل دیگر ساخته می شوند. بعضی از آنها بر پایه الکل و بعضی دیگر بر پایه روغن هستند. در این جا حتی می توانید درخواست بدهید تا عطر دلخواهتان را برایتان درست کنند.

آدرس: دیره خیابان هفتم

ساعت کاری: هر روز 10 صبح تا 10 شب

قبل از انتخاب محلی برای اقامت، حتما هتل های دبی را بشناسید.

بازارچه مدینه، تفسیری مدرن از شهر سنتی عربی

بازارچه مدینه با 75 فروشگاه به عنوان یکی از پاساژهای دبی در منطقه ساحلی جمیرا واقع شده است در این مجتمع دو هتل و حدود 50 بار و رستوران وجود دارند. علاه بر خرید می توانید در محدوده بازارچه با قایق های سنتی سفر کنید. این بازارچه در شب بسیار دیدنی است چون برج های بادی بالای این بازارچه شب ها روشن می شود. همه چیز از تی شرت گرفته تا اسباب بازی ها، سخت افزار و نوت بوک ها و… در این بازار به فروش می رسد.

آدرس: جمیرا، جاده الصفوه

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 11 شب

وب سایت: https://www.jumeirah.com/

و این هم راهنمای سفر به دبی که قرار است سفرتان را آسان تر کند.

مراکز خرید دبی را بشناسید

می خواهید بزرگ ترین مرکز خرید دنیا را ببینید؟ به دبی مال بروید

دبی مال بزرگ ترین مرکز خرید دنیا و یکی از بهترین مراکز خرید دبی در محوطه برج خلیفه است. دبی مال با مساحت 200 برابر زمین فوتبال، 1200 فروشگاه را در خود جای داده است. از فروشگاه های لوکس گرفته تا غرفه های خیابانی. این بازار انقدر وسیع هستند که بهتر است برای بازدید از آن از سیستم حمل و نقل داخل فروشگاه استفاده کنید. فروشگاه های برندی مثل لوئیز ویتون، پرادا، گوچی و… همه در این مرکز خرید وجود دارند.

اولین فروشگاه اپل در امارات متحده عربی، تنها Bloomingdales در امارات و نام تجاری مشهور آرایش بریتانیا Charlotte Tilbury، بعضی از فروشگاه های اختصاصی دبی مال هستند. در این مرکز خرید علاوه بر خرید می توانید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، پیست اسکی، 22 سالن سینما، کیدزانیا و دیدنیی ترین آب نمای موزیکال دنیا بازدید کنید. همچنین چندین رستوران خوب و فروشگاه های بین المللی غذاخوری مشهور از جمله کارخانه chese cake، نانوایی مگنولیا، لادوره و اولین فروشگاه پاپا روتی در دبی مال وجود دارد.

آدرس: جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 12شب

وب سایت: https://thedubaimall.com/

گردش با شناختن جاهای دیدنی دبی که به صرفه هستند بسیار مجذوب کننده است.

لیست بهترین مراکز خرید دبی بدون امارات مال MOE تکمیل نمی شود

این بازار با بیش از 600 فروشگاه سالانه بیش از 38 میلیون بازدیدنماینده دارد. بیش از 630 برند تجاری مد، ورزش و الکترونیک را می توانید به آسانی در این مرکز خرید پیدا کنید. انواع مدهای روز از طریق طراحان مد از سراسر دنیا در نمایشگاه Fashion Dome و LuxWing در امارات مال در معرض نمایش قرار می گیرند. چندین فروشگاه مد روز از جمله بربری، جیمی چو، ورساچه و غیره در این پاساژ شعبه دارند.

اگر از خرید خسته شدید می توانید از سرگرمیات امارات مال استفاده کنید. Magic Planet (یکی از محبوب ترین شهربازی های سرپوشیده دنیا)، پارک خانوادگی، پیست اسکی سرپوشیده، سینماهای MOE VOX و صخره نوردی از سرگرمیات مجذوب کننده این مرکز خرید است.

آدرس: جاده شیخ زاید

ساعات کاری: هر روز از 10 صبح تا 12 شب

وب سایت: https://www.malloftheemirates.com/

برای دیدن یکی از قدیمی ترین پاساژهای دبی به بورجومان بروید

بورجومان در وسط منطقه تجاری و قدیمی شهر یعنی بور واقع شده است. این پاساژ قدیمی با بیش از 200 فروشگاه محیطی محبت آمیز و خانوادگی دارد. فروشگاه های خرده فروشی مختلفی مانند Splash، Matalan، Brands for Less، Sharaf DG و در این پاساژ قرار دارند. سینما VOX و مرکز سرگرمی خانوادگی، شهربازی سیاره جادویی هم از جاذبه های این مرکز خرید است.

مارک های مانند Next، H&M و Nautica و فروشگاه های لوکس از جمله مون بلان، لوئیس ویتون و هرمس هم در این بازار شعبه دارند. اگر گرسنه شدید می توانید به رستوران های معروف در مرکز خرید بورجومان مثل Yo Sushi، Jollibee، Nandos Cafe و Dome Cafe بروید.

آدرس: جاده خالدبن ولید

ساعات کاری: 10 صبح تا 10 شب

وب سایت: http://www.burjuman.com/

اگر هنوز از دیره خارج نشدید، حتما به مرکز خرید سینی سنتر دیره بروید

سیتی سنتر دیره هم یکی از قدیمی ترین مراکز خرید دبی است که در لیست بهترین پاساژهای دبی واقع شده است. سیتی سنتر دبی قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال بزرگ ترین مرکز خرید در شهر دبی بود. این مرکز با وسعت حدود 123000 مترمربع، بیش از 371 فروشگاه، 11 سینما با ظرفیت 3،000 نفر، دو فودکورت، سالن بولینگ، شهربازی سیاره جادویی، سوپر مارکت کارفور و یک هتل پنج ستاره دارد.

فروشگاه های معروف در این مرکز خرید شامل Debenhams، Marks و Spencer، Zara و H&M است. بسیاری از فروشگاه های تخفیفی مانند Daiso، Miniso، Mumuso و… در سیتی سنتر دبی وجود دارند که باعث شده اند این مرکز به عنوان یکی از ارزان ترین پاساژهای دبی معروف شود.

آدرس: دیره، تقاطع خیابان های الاتحاد و بنی یاس

ساعات کاری: 10 صبح تا 12 شب

وب سایت: https://www.citycentredeira.com/

فسیوال سیتی مال، محبوب ترین مرکز خرید دوبی

فستیوال سیتی مال دبی یکی از محبوب ترین مراکز خرید دبی است که با بیش از 400 فروشگاه دارای فروشگاه های مارک های لوکس بین المللی و محلی، 90 رستوران و کافه محلی و بین المللی و یک سینما 18 صفحه ای است که بر اساس جدیدترین روش ها اداره می شود. رستور های این مرکز خرید، شرایط پذیرایی در فضای باز را برای مشتریان فراهم کردند تا بازدیدنمایندگان بتوانند با چشم اندازهای شگفت انگیز از نهر دبی از خوردن غذایی لذیذ لذت ببرند.

این مرکز خرید محل فروشگاهی برندهای لوکس مثل Coach, DKNY, and Armani و برندهایی مثل Zara، Topshop، Koton و H&M است. علاوه بر پوشاک در این بازار بهترین زیورآلات، ساعت، وسایل ورزشی، مبلمان و… پیدا خواهید کرد. غذاخوری هایی مثل Wendys, Hardees, KFC, Krispy Kreme و… آماده پذیرایی از شما در فستیوال سینتی سنتر هستند.

شهربازی با چرخ و فلک بزرگ، پایکوبی فواره های آب با موسیقی و لیزر، شبیه سازی پرواز، سینما و هتل از جاذبه های دیگر این پاساژ هستند.

آدرس: فستیوال سیتی دوبی

ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب

وب سایت: https://www.dubaifestivalcitymall.com/home

دوست دارید بزرگ ترین بازار اقتباسی را ببینید؟ به بازار ابن بطوطه بروید

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دبی و بزرگ ترین بازار اقتباسی دنیا است. ابن بطوطه دنیاگرد مراکشی است که به دور دنیا سفر کرده بود و این مرکز خرید بر اساس معماری شش مکان از جاهایی که این دنیاگرد به آن سفر کرده ساخته شده است. شش بخش این بازار معماری هایی با الهام از معماری هند، ایران، مصر، تونس و آندلس بنا شده است. فروشگاه های معروف دنیا، از جمله H&M، Jashanmal، Cath Kidston و House of Leather. را در این بازار می توانید پیدا کنید.

در کنار این فروشگاه ها می توانید از سینما، سالن بولینگ، شهربازی sky zone و پارک Chuck E Cheeses لذت ببرید. مرکز خرید ابن بطوطه 29 رستوران و غذاخوری و فودکورت و 27 کافی شاپ دارد که اگر گرسنه شدید می توانید از خوردن غذا در آنها لذت ببرید.

آدرس: جاده شیخ زاید

ساعات کاری: 10 صبح تا12 شب

وب سایت: https://www.ibnbattutamall.com/en

بهشت مراکز خرید دبی، مرکز خرید مرکاتو را ببینید.

نام مرکاتو از لغت ایتالیایی به معنای بازار گرفته شده است. مرکز خرید مرکاتو به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دبی، مکانی واقعا شگفت انگیز است. این مرکز به گونه ای طراحی شده است بر اساس معماری دوره رنسانس در ایتالیا، مانند یک شهر مدیترانه ای به نظر برسد. مرکاتو با بیش از 140 فروشگاه هر ساله ده ها هزار دنیاگرد از سراسر دنیا را به خود جلب می کند.

مرکاتو برای عاشقان مد، طیف گسترده ای از برندهای پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را به خود اختصاص داده است. همچنین لوازم جانبی، کفش، عینک آفتابی، جواهرات، لوازم سلامت و زیبایی، لوازم خانگی و آشپزی و بسیاری دیگر را در فروشگاه های خود عرضه می کند. از جاذبه های مهم در مرکاتو می توان به سوپر مارکت Spinneys، سینما Vox ، Virgin Megastore و شهربازی Fun City اشاره کرد.

آدرس: جاده ساحلی جمیرا

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 10 شب

وب سایت: https://mercatoshoppingmall.com/

مارینا مال نسخه ای از بزرگ ترین مراکز خرید اروپا

مارینامال دبی میزبان 140 فروشگاه از برندهای مشهوری مانند H&M، Koton، MAC و La Senza و همچنین Virgin Megastore، شهربازی، انواع رستوران ها و سوپرمارکت Waitrose است. این بازار با معماری الهام گرفته از بازارهای سنتی اروپا بنا شده است که به صورت مجموعه ای با ده ساختمان ساخته شده است. این مرکز خرید جاییست که شما می توانید همه چیز را باهم در یک مجموعه پیدا کنید.

آدرس: جاده شیخ زاید

ساعات کاری: 10 صبح تا 12 شب

وب سایت: https://www.dubaimarinamall.com/

وافی مال، بازاری منحصربه فرد در دبی

ویژگی اصلی منطقه وافی، وافی مال، در سال 1997 افتتاح شد. این مرکز با 200 فروشگاه یکی از محبوب ترین مراکز خرید دبی است و بنای آن بر اساس بناهای مصری ساخته شده و بزرگ ترین پنجره با سبک اسلامی در آن واقع شده است.

علاوه بر فروشگاه های معروف مد مرکز سلامتی، مرکز سرگرمی برای بچه ها، تئاتر سه بعدی، شبیه ساز پرواز و پارک اسکیت در این مجموعه قرار دارند. رستوران ها مختلفی در این مال به سبک های اسپانیایی، ایتالیایی، تایلندی، چینی، هندی و انگلیسی غذا سرو می کنند.

مکان: جاده Oud Metha

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 10 شب به جز پنج شنبه و جمعه که 12 شب تعطیل می شود.

وب سایت: https://www.wafi.com/

دراگون مارت، بزرگ ترین مرکز خرید چینی خارج از چین

بدون شک خرید از دراگون مارت یکی از مهیج ترین خریدهای شما در دبی خواهد بود. گفته شده این مرکز خرید از ارزان ترین پاساژ های دبی است که در آن انواع لوازم چینی به فروش می رسند. این مرکز خرید بزرگ به دو بخش دارگون مارت یک و دو تقسیم می شود که شامل 5000 فروشگاه هستند. در این مرکز خرید همه چیز از سخت افزار تا ماشین آلات، پوشاک، اسباب بازی، لوازم الکترونیک و چیزهایی دیگر وجود دارد.

آدرس: شرق جاده شیخ زاید، جاده الاویر

ساعات کاری: 10 صبح تا 12 شب

وب سایت: https://www.dragonmart.ae/en/

مرکز خرید خارج از دهکده را داخل شهر دبی ببینید

مرکز خرید اوت لت ویلج، مرکزی برای خرید ارزان در دبی است. این پاساژ برخلاف بقیه مراکز خرید اوت لت، در منطق مرکزی جبل علی واقع شده است. بیش از 100 برند مختلف در این اوت لت فروشگاه دارند. از برندهای معروف این پاساز می توان از نام های آدیداس، کیت اسپاد، مایکل کرز، تومی، آلدو، روبرتو کاوالی، پلیس و تامی هیلفیگر را نام برد. از عطر و لوازم آرایشی گرفته تا لباس و لوازم جانبی، از طریق برندهای معتبر بین المللی در این مرکز خرید با قیمت های باورنکردنی به فروش می رسند.

آدرس: جبل علی

زمان بندی: 10 صبح تا 10 شب

وب سایت: https://www.theoutletvillage.ae/en

سیتی سنتر میردیف، مرکز خرید مود علاقه ساکنان محلی دبی

سیتی سنتر میردیف به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دبی است که حدود 400 فروشگاه دارد. این مرکز خرید بیشتر برای افراد محلی مجذوب کننده است ولی دنیاگردان هم به این پاساژ می فرایند. انواع فروشگاه های برندهای مختلف، رستوران های معروف، سینما و چندین مرکز سرگرمی در این مجموعه واقع شده است. بعضی از فروشگاه های معروف این مرکز شامل Hamleys، Decathlons، Pottery Barn، Crate & Barrell، Zara و mango هستند.

مکان: جاده شیخ محمد بن زاید، دبی

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 10 شب به جز پنج شنبه و جمعه که 12 شب تعطیل می شود.

وب سایت: https://www.citycentremirdif.com/

مرکز الغوریر در قلب دبی قدیم

مرکز الغوریر در سال 1982 در منطقه دیره و قلب دبی قدیم تاسیس شد. با گذشت سال ها، این مرکز به یکی از مراکز خرید مهم و مرکز توریستی در دبی تبدیل شده است. در این مرکز می توانید از 350 برند مختلف مد و پوشاک، جواهرات، عطر، دکوراسیون منزل، لوازم آرایش و زیبایی، لوازم الترونیک و… خرید کنید. این مرکز علاوه بر فروشگاه ها بیش از 50 رستوران، هشت سالن سینما و منطقه ای سرگرمیی برای بچه ها دارد.

آدرس: جاده الریگا

ساعات کاری: همه روزه 10 صبح تا 10 شب، به جز پنج شنبه ها و جمعه ها که تا 12 صبح باز است.

وب سایت: http://www.al-ghurair.com/en/our-sectors/properties/mall

دوست دارید مرکز خریدی کاملا متفاوت در دبی را ببینید؟ پس از بازار شناور دبی دیدن کنید

بی نظیر ترین بازار در بین مراکز خرید دبی بازار شناور دبی است. این بازار در نهر دبی واقع شده و در لنگرگاه السیف واقع شده است. 17 بوتیک شبیه به قایق در این بازار انواع وسایل از مارک های محلی و بین المللی را به فروش می رسانند. تمام قایق ها به کولر مجهز هستند پس نگران گرمی تابستان نباشید.

بازار شناور دبی در سال اول تاسیس خود حدود 9 میلیون بازدیدنماینده را به خود جذب کرده است و انتظار می رود این آمار در سال های بعدی افزایش داشته باشد.

انتها سخن

دبی را با داشتن 96 مرکز خرید، می توان بهشت عاشقان خرید نامید. علاوه بر بازارهای محلی، مراکز خرید دبی آنقدر زیاد است که بعید است در یک سفر بتوانید از همه آن ها دیدن کنید. خبرنگاران در این مطلب به معرفی بهترین مراکز خرید دبی پرداخت تا در سفر بعدی بتوانید مدیریت بهتری برای خریدهای خود داشته باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در بخش نظرات به ما اعلام کنید تا پاسخ بدهیم.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2073

به "با بهترین مراکز خرید دبی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین مراکز خرید دبی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید