پزشکان میانماری در اعتراض به کودتای ارتش دست از کار کشیدند

به گزارش مجله تور یک روزه، کارمندان 70 بیمارستان و مرکز پزشکی در 30 شهر میانمار امروز (چهارشنبه) در اعتراض به کودتای نظامی در این کشور دست از کار کشیده اند.

پزشکان میانماری در اعتراض به کودتای ارتش دست از کار کشیدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه جنبش نوپای نافرمانی مدنی میانمار آمده که ارتش این کشور منافع خود را بر جمعیت آسیب پذیر که در جریان پاندمی کرونا دچار سختی شده اند، مقدم می داند. ویروس در کشور بیش از 3100 تن را به کام مرگ کشانده و این یکی از بالاترین میزان مرگ های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا محسوب می گردد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما از پیروی از قوانین و مقرراتی که از جانب رژیم نامشروع نظامی وضع شده، اجتناب می کنیم چون آنها هیچ توجهی به بیماران فقیر ندارند.

چهار پزشک تایید نموده اند که در اعتراض به رویدادهای اخیر در میانمار کارشان را متوقف کردند و یکی از آنها گفت: من می خواهم سربازان به پادگان های خودشان برگردند چون اگر این اتفاق نیفتد پزشکان هم به بیمارستان ها برنمی گردند. اصلا نمی دانم تا چه مدت این اعتراضات ادامه دارد چون به شرایط بستگی دارد.

دانشجویان و گروه های جوان میانماری نیز به این جنبش نافرمانی مدنی ملحق شده اند.

کودتای روز دوشنبه در میانمار از سوی ارتش این کشور به برکناری و زندانی شدن آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و جمعی از قانونگذاران میانماری منجر شده است.

بسیاری از کشورهای غربی این کودتا را محکوم نموده و خواهان آزادی قانونگذاران شده اند.

در همین حال، گروه هفت امروز کودتای نظامی در میانمار را محکوم نموده و گفت، به شدت نگران آینده و سرنوشت رهبران سیاسی این کشور از جمله سوچی است.

این گروه در بیانیه ای اظهار داشت: ما وزرای خارجی گروه هفت از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا به همراه نمایندگانی از اتحادیه اروپا به صورت واحد کودتا را در میانمار محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما به شدت نگران بازداشت رهبران سیاسی و فعالان جامعه مدنی از جمله آنگ سان سوچی و وین مینت، رئیس جمهوری میانمار و هدف قرار دادن رسانه ها در این کشور هستیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1424

به "پزشکان میانماری در اعتراض به کودتای ارتش دست از کار کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان میانماری در اعتراض به کودتای ارتش دست از کار کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید