مقایسه انواع برند ایمپلنت کرهای با ایمپلنت سوئیسی

به گزارش مجله تور یک روزه، یکی از مسائل جامعه ایرانی در حال حاضر و حتی با وجود پیشرفت های بسیار در زمینه بهداشت و درمان، دندان درد و مسائل مختلف دندان است. در گذشته­ای نه چندان دور راهکار این مسائل پروتز دندان­­ها و استفاده از پل برای دندان بود. اما امروزه یکی از راهکار­هایی که بسیار مورد استقبال پزشکان و مددجویان قرار گرفته است، ایمپلنت دندان است.

مقایسه انواع برند ایمپلنت کرهای با ایمپلنت سوئیسی

نحوه انتخاب ایمپلنت

ایمپلنت­هایی که مورد استفاده قرار می­گیرد بر دو گروه کلی اندوستیال (endosteal) و ساب­پریوستال (subperiosteal) تقسیم­بندی می­شوند. به زبان ساده­تر نوع اندوستیال نوعی است که داخل استخوان قرار می­گیرد و ساب­پریوستال نوعی است که روی استخوان فک و زیر لثه قرار می­گیرد که امروزه به علت استحکام و ماندگاری بسیار کمتر نسبت به نوع دیگر ایمپلنت، یعنی اندوستیال تقریبا منسوخ شده است.

از جمله سوالات متداول بیشتر کسانیکه با این روش آشنا نیستند این است که ایمپلنت دندان چیست و چه کاربردی دارند. زیرا بعضی بر این باور هستند که ایمپلنت دندان یک روش استاندارد نیست و ممکن است که ریسک های زیادی داشته باشد در حالیکه اصلا اینطور نیست. بعد از آشنایی شما با ایمپلنت دندان می توانید به این درک برسید که کدام یک از انواع ایمپلنت برای شما مناسب است.

ایمپلنت دندان از نظر جنس، تیتانیوم خالص با روکش سرامیکی می­باشد، که به علت سازگاری تیتانیوم با بدن انسان و کمترین عارضه نسبت به مواد دیگر از آن استفاده می­گردد. تیتانیوم از نظر سیستم ایمنی و دفاعی بدن به عنوان جسم مهاج خارجی تلقی نشده و نسبت به آن واکنش دفاعی نشان نمیدهد.

گذاشتن ایمپلنت در دهان احتیاج به یک عمل جراحی دارد که از آن به عنوان عمل کاشت دندان نیز یاد می­گردد. با توجه به جراحی و هزینه­های این فرایند، ضروری است که نوع مناسب آن برای استفاده با توجه به شرایط و با مشورت بیمار و طبق صلاحدید دندان پزشک انتخاب گردد. احتمال موفقیت گذاشتن ایمپلنت یا همان عمل کاشت دندان، در حال حاضر عددی حدود 98 درصد می­باشد که از نظر علم پزشکی، به عنوان یکی از ایمن ترین و موفقیت آمیز­ترین درمان­ها طبقه بندی می­گردد.

در کشور ما ایمپلنت­هایی که از آن­ها استفاده می­گردد، فراوری کشورهایی نظیر آمریکا، سوئیس، کره و چند کشور اروپایی دیگر می­باشد که با توجه به اسقبال فوق العاده بالای مردم و پزشکان از دو ایمپلنت ساخت کشور کره و سوئیس، در ادامه به معرفی و مقایسه این دو می­پردازیم.

ایمپلنت کره ای چیست؟

درسال­های اخیر که ایمپلنت کره ای وارد بازار ایران شده است و در برندهای متنوع و مختلفی توزیع می­گردد، با قاطعیت می­توان گفت که بازار ایران را در دست گرفته است. همان­گونه که قبل­تر هم اشاره شد، جنس آن نیز تیتانیومی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با توجه به جنس یکسان ایمپلنت­ها، چرا برند­های کره­ای بیشتر بازار را در دست دارند؟

به این سوال به این نحو می­توان پاسخ داد که محصول کره­­ای با توجه به هزینه کمتر نسبت به فراوریات کشور­های دیگر و دسترسی آسان­تر نسبت به قطعات آن­ها و کیفیت قاب رقابتشان با برندهای دیگر برگ برنده را در بازار ایران در اختیار دارند. قیمت این نوع، در حال حاضر در کشور ما بین 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان می­باشد که با توجه به برند سازنده آن، این مبلغ متفاوت می­باشد که در ادامه مقاله به معرفی انواع برند آن می­پردازیم.

انواع برند ایمپلنت کره ای

کشور کره جزو کشورهایی در دنیا است که فناوری فراوری ایمپلنت را در اختیار دارد و برندهای مخنلف و معتبری در این کشور در حال حاضر، در حال ساخت این محصول می­باشند. دراین قسمت به معرفی بعضی از برند های مختلف کره­ای را خدمت شما عزیزان، معرفی می­کنیم.

sewon medix

یکی ازبرندهایی که فعالیت خود را از سال 2000 در زمینه فراوری این محصول شروع نموده است، برند sewon medix می­باشد که در ایران از آن به عنوان مدیکس نیز یاد می­­گردد.

osstem

برند دیگری که از آن در کشر ما بسیار استفاده می­­گردد، برند osstem می­باشد که کیفیت کار این شرکت به وسیله FDA آمریکا و CE اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

مگاژن

شرکت بعدی که می­خواهیم به شما معرفی کنیم، برند بسیار محبوب و پراستقبال مگاژن می­باشد. محصولات این شرکت علاوه بر داشتن تاییدیه های لازم و کیفیت بسیار خوب از قیمت مناسبی نیز برخوردار است، که همین نکته یک از دلایل پیشی گرفتن آن برسایر رقبای خود می­باشد. محصولات فراوریی این بدپرند با بهره بری از سیسم پردازشی خاص، باعث می­شوند که این نوع از ایمپلنت سریع تر با استخوان آرواره پیوند بخورد.

Dentium

برند بعدی مورد بحث ما، برند کره­ای Dentium می­باشد. محصولات این برند با توجه به ساخت پیشرفته آن­ها، از قیمت مناسب نیز برخوردار هستند. محصولات این شرکت باز قیمتی بیشتری نسبت به برند های دیگر موجود در بازار دارد. مزیت خاصی که این برند از آن بهره می­برد، قابلیت کاشت فوری و زاویه دار این نوع ازایمپلنت می­باشد.

Cis

دیگر برندی که از آن استقبال زیادی به عمل آمد، ایمپلنت کره­ای cis است که از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار است. طبق برآوردهای صورت گرفته از بیمارانی که از این نوع محصول، استفاده نموده اند، اندازه رضایت آنها حدود 98 درصد تخمین زده می­گردد.

طول عمر ایمپلنت سوئیسی

عمر محصولات سوئیسی، با توجه به انواع مختلف آن میانگین بین 15 الی 20 سال می­باشد. باید توجه داشت که بعضی محصولات سوئیسی مادام العمر هستند.

طول عمر ایمپلنت کره ای

عمر محصولات کره­ای ، با توجه به انواع مختلف آن میانگین بین 10 الی 15 سال می­باشد. محصولات کره­ای نیز مادام العمر هستند اما نسبت به محصولات سوئیسی، تعداد بسیار کمتری را شامل می­شوند.

سخن پایانی

به صورت کلی ایمپلنت دندان روشی بسیار نوین و مفید برای رهایی از مسائل دهان و دندان می­باشد. در این مقاله به معرفی و مقایسه برند­های کره ای و سوئیسی پرداختیم و مزایا و معایب هر دو را ذکر کردیم. اما به صورت کلی باید توجه داشت که انتخاب نوع و برند آن باید با توجه به هزینه، شرایط مددجو، کشور سازنده، ضمانت ایمپلنت، تحقیق و مشورت و صلاحدید دندانپزشک متخصص انجام گردد. به طور کلی اگر هزینه این عمل برای شما اهمیتی ندارد، می­توانید از ایمپلنت سوئیسی بهره ببرید. اما اگر بخواهید با توجه به صرفه مالی، برندی معتبر با طول عمر مناسب و استحکام بالا خریداری نمایید، باید به سراغ ایمپلنت­های کره ای بروید.

معرفی کلینیک دکتر مژگان آزادخواه

دکتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشک، فارغ التحصیل سال 1375 از دانشگاه دندانپزشکى مشهد و شماره نظام پزشکى 57688 داراى 23 سال سابقه کار در حیطه دندانپزشکى با تجربه بالا و یکى از برترین دندانپزشکان ترمیمى و زیبایى واقع در خیابان ونک، ملاصدرا ى تهران است که داراى فلوشیپ ترمیمى زیبایى Esthetic cosmetic در سال هاى 2008 و 2013 مى باشد که دوره ى دندانپزشکى ترمیمى و زیبایى را در حضور پروفسور دکتر برقى و آقاى دکتر یزدانى در سال 2013 گذرانیده است.

برای دریافت وقت مشاوره رایگان ایمپلنت یا ارتودنسی می توانید به سایت دکتر مژگان آزادخواه به نشانی اینترنتی www.drmojganazadkhah.com مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

02188616310

02188605541

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2146

به "مقایسه انواع برند ایمپلنت کرهای با ایمپلنت سوئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه انواع برند ایمپلنت کرهای با ایمپلنت سوئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید