مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می شوند

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان روز سه شنبه در مراسم افتتاح دو هزار و 670 میلیارد تومان پروژه های صنعت آب و برق برای سه استان کشور که به شیوه ویدئوکنفرانسی برگزارشد، اضافه کرد: کوشش براین است تا مشترکان پرمصرف نسبت به اصلاح رفتارهای مصرفی خود اقدام نمایند، اما چنانچه پس از اتمام مهلت مقرر در طرح های برق امید و آب آنان به این رفتار خود ادامه دهند، با کسب مجوز از شورای اقتصاد نسبت به اعمال جریمه برای آنها اقدام خواهد شد.

مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می شوند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی شرح داد: افزایش تعرفه آب و برق یکی از روش هایی است که برای این نوع مشترکان در نظر گرفته شده و چنانچه مشترکی همچنان پرمصرف باشد، پس از گذشت 6 ماه این تعرفه برای وی اعمال خواهد شد.

وزیر نیرو به مصوبه هیات دولت در باره اعمال تخفیف 100 درصدی برای مشترکان کم مصرف در بخش آب که درروزهای اخیر ابلاغ شد اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: مجموعه این وزارتخانه کوشش خود را به کار گرفته تا این مصوبه به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان اجرایی گردد و مشترکان کم مصرف از مزایای آن بهره مند شوند.

اردکانیان گفت: براین اساس وسایل کاهنده مصرف و نیز شیوه های مصرف درست در اختیار همگان قرار خواهد گرفت تا مشترکان پر مصرف نیز با اعمال این شیوه ها به جمع مشترکان خوش مصرف وارد شوند.

وی اضافه نمود: براساس این مصوبه شمار کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف، مصرف می نمایند حدود چهار میلیون نفر است که مشمول اعمال تخفیف 100 درصدی خواهند شد.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد: تعداد مشترکانی که مشمول تخفیف های 100درصدی شوند با اعمال روش های درست مصرف افزایش چشمگیری یابند.

وی به هفته سی و دوم از پویش هرهفته الف-ب-ایران اشاره نمود و گفت: 14 پروژه در بخش های مختلف انتقال، توزیع، نیروگاه های خورشیدی و بادی، برق رسانی روستایی و نیز آبرسانی روستایی در استان های خراسان رضوی، کردستان و سمنان امروز و در قالب این پویش به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: مجموعه پروژه های افتتاح شده در قالب این پویش با احتساب 14 پروژه امروز به 163 پروژه با سرمایه گذاری حدود 51 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اردکانیان اضافه نمود: این به معنای آن است که براساس قولی که به مردم داده ایم و تا انتها سال جاری 87 پروژه دیگر از این پویش تا رسیدن به 250 پروژه باقی مانده که به مرور افتتاح خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس و از هم اینک باید هرروز تا انتها سال یک پروژه عظیم صنعت آب و برق و نیز فاضلاب در کشور وارد مدار بهره برداری گردد.

وزیر نیرو یکی از طرح هایی که امروز مورد بهره برداری نهاده شد را آبرسانی به 42 روستا با جمعیت بالغ بر 34 هزار نفر بیان کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون مجموع روستاهایی که دارای آب شرب سالم و پایدار شده اند با لحاظ این روستاها به 580 روستا با جمعیتی بالغ بر 455 هزار نفر رسیده است.

اردکانیان ادامه داد: مابقی روستاهای باقی مانده نیز تاانتها سال جاری و در قالب پویش آبرسانی خواهند شد و مابقی طرح های این پویش نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: ویژگی طرح های سال جاری آن است که علاوه بر افتتاح طرح های ساخت وسازی که 200 طرح است 50 طرح سازوکاری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: طرح های سازوکاری نقش مهمی در تسهیل امور مردم، افزایش راندمان کارها و بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات دارند و فصل جدیدی در صنعت آب و برق که مدیریت بهینه مصرف است را رقم می زنند.

اردکانیان با اشاره به دو طرح برق امید و آب امید که در دستور کار است اشاره نمود و هدف اجرای این طرح با یاری مردم و سازمان دولت را کاهش حداقل 10 درصدی در مصرف برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند زمینه ای فراهم سازد تا فصل گرم بدون خاموشی سپری گردد و در مصرف آب نیز مصرف بهینه اعمال شده و در نهایت رفتار درست مصرفی در جامعه نهادینه گردد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1349

به "مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید