راهکارهای موثر و خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن ها

به گزارش مجله تور یک روزه، ناخن های سالم و محکم می توانند نشانه ای از سلامتی باشند، اما برخی اوقات ناخن های ما به مقدار ای قوی نیستند که دوست داریم باشند. خبر خوب این است که ما همواره می توانیم برای یاری به تقویت ناخن ها، تغییراتی در سبک زندگی و عادات خود ایجاد کنیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای یاری به تقویت ناخن های خود، در هر زمان بهره ببرید. ناخن های شکننده می توانند بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل باشند ولی با انجام و اعمال بسیاری از اقدامات پیشگیرانه می توان تا حد زیادی از وقوع آن جلوگیری کرد. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای درمانی برای تقویت ناخن ها بپردازیم پس با ما همراه باشید. اگر می خواهید با تمام مسائل ناخن و راهکارهای درمانی آن آشنا شوید می توانید مقاله درمان مسائل ناخن را مطالعه کنید.

راهکارهای موثر و خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن ها

درمان و تقویت ناخن با 15 روش سریع و موثر خانگی

پس از اینکه توضیحی راجع به ناخن داده شد، در این بخش می خواهیم به روش هایی که در تقویت ناخن موثر هستند بپردازیم اما این موارد کدامند؟

1- مکمل بیوتین مصرف کنید:

بیوتین (که به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 نیز شناخته می گردد) یکی از ویتامین های گروه B است. از آنجا که این ویتامین، محلول در آب است، به وسیله بدن ذخیره نمی گردد. باید توجه داشته باشید که روزانه آن را مصرف کنید. بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن ها یاری کند و بعلاوه به سیستم عصبی بدن در عملکرد صحیح یاری می نماید. این ماده در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته شده و حبوبات نیز یافت می گردد. بعلاوه شما می توانید یک ویتامین B یا مکمل به جای آن مصرف کنید.

درمان زردی ناخن با روش های خانگی

2- جلوگیری از قرار گرفتن مکرر ناخن ها در محیط مرطوب:

مرطوب کردن بیش از حد ناخن ها در آب باعث می گردد ناخن های شما ضعیف و شنماینده شوند. سعی کنید هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید و بعلاوه به هنگام حمام کردن دست های خود را از آب دور کنید. البته غیرممکن است که همواره از مرطوب شدن دستان خود جلوگیری کنید، اما این چیزی است که باید در خصوص آن توجه داشته باشید.

روشن شدن تمامی قسمت های پوست

3- آبرسانی غیر مستقیم به ناخن ها:

نوشیدن آب کافی برای سلامتی لازم است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها می توانند شنماینده و شکسته شده و بعلاوه به راحتی لایه برداری نمایند. نوشیدن آب کافی به آن ها یاری می نماید تا رطوبت خود را حفظ نموده و قوی بمانند.

راهکارهای ساده برای نوشیدن آب بیشتر

4- به رژیم غذایی خود توجه کنید:

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی سالم و متنوع و بعلاوه مولتی ویتامین همراه با مواد معدنی در رژیم غذایی شما وجود دارد. رژیم غذایی با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم می تواند بر بدن شما تأثیر غیر قابل جبرانی بگذارد، از جمله بر روی ناخن ها.

معرفی انواع رژیم لاغری

5- توجه به محصولاتی که برای محافظت از ناخن ها بکار می رود:

بسیاری از براق نماینده ها یا تقویت نماینده ناخن ها حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که در واقع می توانند ناخن ها را تضعیف نمایند. از استفاده محصولاتی که حاوی استون هستند باید جلوگیری کرد زیرا می توانند به ناخن ها آسیب برسانند. در پی براق نماینده های مناسب ناخن و بعلاوه پاک نماینده های بدون استون باشید.

درمان جوش با راهکارهای سریع خانگی

6- خودداری از استفاده ناخن های ژلی یا اکریلیک:

  • در حالی که این موارد به عنوان جایگزینی آسان برای افرادی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند، مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده مکرر از این موارد می تواند باعث لک شدن ناخن های شما گردد و همین امر باعث ضعیف و شنماینده شدن آن ها می گردد. اگر ملزم به استفاده از این موارد هستید، مکررا این کارها را انجام ندهید.

درمان لکه های سفید روی ناخن

  • قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش مورد احتیاج ناخن ژلی به عنوان یک عامل سرطان زا شناخته شده است، اگرچه قرار گرفتن در معرض این نور ماورا بنفش به مراتب کمتر از آنچه است که به هنگام برنزه کردن دریافت می کنید. قرار گرفتن در معرض بعلاوه موقعیتی می تواند باعث پیری در پوست اطراف ناخن های شما نیز گردد.

7- به ناخن های بعد از پولیش کردن زمان دهید و از انجام مکرر آن بپرهیزید:

به هنگام پولیش اگرچه لاک ناخن به نظر زیبا می رسد، ولی در نظر داشته باشید که ناخن های شما احتیاج به تنفس دارند. استفاده مداوم از پولیش، حتی براق نماینده های غیرسمی، می توانند ناخن های شما را تضعیف نمایند. بعد از پولیش کردن ناخن ها به مدت یک هفته یا همین حدود، لاک ناخن را با یک پاک نماینده بدون استون از بین ببرید و سپس بگذارید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون پولیش بماند.

8- ناخن های خود را کوتاه نگه دارید:

ناخن های بلند احتمال شکسته شدن و ترک خوردن دارند، در حالی که ناخن های کوتاه تر محکم بوده، ترک یا شکافته نمی گردد. در نتیجه با کوتاه نگه داشتن ناخن ها به تقویت آن ها یاری می کنید.

درمان خانگی و سریع تمامی مسائل مو

9- از ناخن ها برای انجام هر کاری استفاده نکنید:

از ناخن ها برای انجام هر کاری نباید استفاده گردد بلکه می توانید از نوک انگشتان خود برای باز کردن یک قوطی نوشابه یا از یک کلیپس کاغذ بهره ببرید. استفاده از ناخن های خود به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستگی و ترک خوردن گردد که به نوبه خود می تواند ناخن را تضعیف کند.

همه چیز درباره عرق کردن بدن

10- استفاده از لوسیون بر روی ناخن ها:

اگر فکر می کنید که ناخن های شما به خوبی آبرسانی انجام نمی دهند، کافی است مقداری از کرمی که بر روی دست خود استفاده می کنید بر روی ناخن های خود نیز بهره ببرید. بعد از هر بار شستشوی دست ها، به منظور از بین بردن اثر شیمیایی مواد شستشو دهنده ، این کار را انجام دهید.

انواع لاک ناخن پرطرفدار

11- استفاده از مواد ضدعفونی نماینده را به حداقل برسانید:

اگر دست های خود را مرتبا با مواد ضدعفونی نماینده تماس می دهید، سعی کنید به هنگام این کار، از تماس مواد ضدعفونی نماینده با ناخن های خود خودداری کنید. استفاده مداوم از محلول های ضدعفونی نماینده دست می تواند برای ناخن ها فاجعه بار باشد؛ این امر به این علت است که ضد عفونی نماینده ها، ناخن ها (و دست ها) را خشک می نمایند و منجر به ایجاد ناخن های شنماینده می شوند.

ساخت ژل ضدعفونی نماینده در خانه

12- از دستکش پلاستیکی بهره ببرید:

به هنگام پاکیزه نمودن محیط اطراف و خانه با محلول های حاوی مواد شیمیایی، از دستکش بهره ببرید تا تماس آن ها را با دست به حداقل برسانید. تماس با مواد شیمیایی سبب تضعیف ناخن ها و شنماینده شدن آن ها می گردد.

13- به شامپو توجه کنید:

اگر شامپویی استفاده می کنید که سبب خشکی و از بین بردن روغن می گردد، ممکن است به هنگام استفاده ناخن های شما را خشک نموده و علاوه بر تضعیف آن، سبب شنماینده شدن آن نیز گردد.

آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن ها

14- استفاده از محلول تقویت نماینده برای تقویت ناخن ها:

در صورتی که احساس آسیب پذیری و شنمایندگی بر روی ناخن های خود می کنید، از این محلول ها بهره ببرید. بعلاوه توجه داشته باشید که به طور مرتب از سفت نماینده های ناخن استفاده نکنید چراکه دارای مواد شیمیایی بسیار قوی هستند.

ویژگی های یک لاک ناخن خوب

15- استفاده از پروتئین ها:

از استفاده بیش از حد مرغ، لبنیات، لوبیا، توفو و ماهی های چرب خودداری کنید. برچسب تغذیه را آنالیز کنید تا ببینید چند گرم پروتئین در غذای شما وجود دارد و سعی کنید وعده های غذایی خود را با پروتئین مورد احتیاج تنظیم کنید. در حالت ایده آل برای هر 1 کیلوگرم وزن 0.8 گرم پروتئین مصرف کنید. تازهترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی خبرنگاران مطالعه کنید.

همه چیز درباره پروتئین ها!

چه زمانی برای نگهداری و تقویت ناخن به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر تمامی موارد پیشگیرانه و بعلاوه موارد درمانی را انجام دادید و متوجه تاثیری بر روی ناخن های خود نشدید، به پزشک مراجعه کنید. پزشکان با آنالیز ناخن ها و عوامل دیگر می توانند علاوه بر شناسایی عوامل موثر، سبب بهبودی آن ها نیز گردد. انواع مقالات تازه و متنوع را می توانید در مجله اینترنتی خبرنگاران مشاهده کنید.

در این مقاله با روش ها و راهکارهایی که می تواند در تقویت ناخن موثر باشد، آشنا شدیم. شما از چه روش های دیگری برای مراقبت از ناخن استفاده می کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منابع: wikihow / healthline

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1871

به "راهکارهای موثر و خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای موثر و خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید