درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فشار بر چین پیش از آغاز المپیک پکن

به گزارش مجله تور یک روزه، مقامات آمریکایی با ارسال نامه ای به سازمان ملل در پی افزایش فشار بر چین پیش از آغاز بازی های المپیک پکن هستند.

درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فشار بر چین پیش از آغاز المپیک پکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، قانونگذاران آمریکایی روز سه شنبه از دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستند که ارزیابی خود درخصوص سیاست های چین در منطقه سین کیانگ را پیش از آغاز بازی های المپیک زمستانی پکن منتشر کنند؛ رویدادی که دولت آمریکا اقدام به تحریم آن در سطح دیپلماتیک کرده است.

میشل باشلت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که دفترش برای انجام تحقیقات و رسیدگی به ادعاهای مربوط به شرایط نامناسب اویغورها قادر به دسترسی به این منطقه نبوده است.

سناتور جف مرکلی و جیمز مک گاورن، کننده کنگره آمریکا که هردو دموکرات و به ترتیب رئیس و نایب رئیس کمیسیون اجرایی کنگره در امور چین به شمار می فرایند، در نامه ای به باشلت از وی خواستند تا پیش از آغاز بازی های المپیک در 4 فوریه به این موضوع رسیدگی کند.

در نامه این دو مقام آمریکایی آمده است: این نوشته بیانگر هشداری مهم مبنی بر این موضوع است که هیچ کشوری نمی تواند از نظارت دقیق بین المللی درباره نقش داشتن در نقض حقوق بشر طفره برود.

تلاش آمریکا برای جلب حمایت بین المللی نسبت به شرایط حقوق بشر چین راهبردی است که از دید بسیاری از کارشناسان با هدف افزایش فشار به پکن و افزایش شانس پیروزی در رقابت میان این دو ابرقدرت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1931

به "درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فشار بر چین پیش از آغاز المپیک پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فشار بر چین پیش از آغاز المپیک پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید