تور چین ارزان: چین: آمریکا باید نوع تعامل با کشورهای دیگر را تغییر دهد

به گزارش مجله تور یک روزه، تارنمای وزارت امور خارجه چین در تازه ترین گزارش پیرامون شرایط دمکراسی در آمریکا نوشت، پکن امیدوار است آمریکا در حالی که به بهبود سیستم دمکراسی خود می پردازد، تغییراتی نیز در تعامل با سایر کشور ها اعمال کند.

تور چین ارزان: چین: آمریکا باید نوع تعامل با کشورهای دیگر را تغییر دهد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از روزنامه چاینا دیلی، در این گزارش که با عنوان دولت دموکراسی در آمریکا منتشر شده، نظرات کارشناسان پیرامون ناکارآمدی ها و سوءاستفاده از دموکراسی در آمریکا آمده و به مضرات صدور چنین دموکراسی نیز اشاره شده است.

این گزارش که در تارنمای وزارت امور خارجه چین منتشر شده است، از دموکراسی به عنوان یکی از ارزش های مشترکی که همه انسان ها با یکدیگر به اشتراک می گذارند یاد شده است و آن را حق مسلم تمامی کشور ها و نه منحصر به تعدادی محدود از کشور ها می داند.

در ادامه این گزارش آمده است: دموکراسی اشکال گوناگون و متفاوتی دارد و نمی توان تنها یک مدل دموکراسی را به عنوان تنها گزینه معرفی کرد. به علاوه قیاس سیستم های سیاسی با یکدیگر در جهان با یک معیار و از تنها یک منظره برای آنالیز تمدن سیاسی کشور های مختلف کاملا غیردموکراتیک است. سیستم سیاسی هر کشوری باید مستقلا به وسیله مردم خودش انتخاب و درباره اش تصمیم گیری گردد.

این گزارش اضافه می نماید: از منظره تاریخی، توسعه دموکراسی در آمریکا قدمی رو به جلو بوده است. سیستم حزب سیاسی، سیستم نمایندگی، رای نفر به نفر و جداسازی قدرت ها؛ موجب نفی و اصلاح حکومت استبدادی فئودالی در اروپا شد.

با این حال پس از گذشت سال ها، دموکراسی در آمریکا رو به انحطاط رفت و به شکلی فزاینده از ذات دموکراتیک و طرح اصلی اش منحرف شد. از 3 دیدگاه می توان بیماری دموکراسی آمریکا را مورد آنالیز قرار داد: سیستمی مملو از مسائل اساسی، تمرین آشفته دموکراسی و پیامد های فاجعه بار صدور این دموکراسی برای تمام جهان.

این گزارش می افزاید: اکنون برای آمریکا لازم است تا با جدیت بر روی احقاق حقوق مردم خود کار کند و سیستم دموکراسی کشورش را بهبود بخشد. بعلاوه آمریکا احتیاج دارد مسئولیت های بین المللی بیشتری را بپذیرد و منافع عمومی را برای همه فراهم کند به جای اینکه همواره در جستجو برای تحمیل دموکراسی خود به دیگران باشد و از ارزش های خود به عنوان ابزاری برای تقسیم جهان به اردوگاه های مختلف استفاده کند و یا در امور دیگران مداخله نموده یا به کشور های دیگر به بهانه بهبود دموکراسی حمله کند.

در ادامه این گزارش آمده است: جامعه جهانی اکنون با مسائلی از قبیل چالش های جهانی همه گیری ویروس کرونا، بحران های مالی و اقلیمی روبرو است. تمامی کشور ها می بایست برای حفظ صلح، توسعه، برابری، عدالت، دموکراسی و آزادی به عنوان ارزش های مشترک انسانی تلاش نمایند. به علاوه بسیار مهم است که تمامی کشور ها به یکدیگر احترام بگذارند و برای منافع مشترک و بهبود همکاری و ساختن جامعه بین المللی برای آینده انسان تلاش نمایند.

این گزارش پس از فراخوان اجلاس آمریکا برای دموکراسی که قرار است در روز های 9 و 10 دسامبر (18 و 19 آذر) به صورت مجازی با حضور تایوان و 100 کشور دیگر برگزار گردد، منتشر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1889

به "تور چین ارزان: چین: آمریکا باید نوع تعامل با کشورهای دیگر را تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین: آمریکا باید نوع تعامل با کشورهای دیگر را تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید