ترکیه 1000 نیروی ویژه در مرز یونان مستقر می نماید

به گزارش مجله تور یک روزه، دولت آنکارا از استقرار هزار نظامی در مرز با یونان برای ممانعت از بازگرداندن پناهجویان به داخل ترکیه اطلاع داد.

ترکیه 1000 نیروی ویژه در مرز یونان مستقر می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت ارتش این کشور هزار نیروی ویژه در مرز یونان مستقر می نماید.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح سویلو در گفت وگو با خبرنگاران درباره موضوع حرکت پناهجویان به سمت اروپا به وسیله ترکیه شرح داد: ما نمی توانیم مانع موج پناهجویان شویم و سیاست یونان نیز با حقوق بشر و قوانین بین المللی همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه ترکیه نمی تواند مانع پناهجویانی گردد که قصد سفر به اروپا را دارند، گفت آنکارا البته برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی، اجازه عبور پناهجویان به وسیله دریای اژه را نمی دهد.

وزیر کشور ترکیه، با اعلام خبر استقرار هزار نیروی ویژه و کاملا مجهز ارتش ترکیه در مرز با یونان، گفت که آنها قرار است مانع بازگردانده شدن مجدد پناهجویان توسط نیروهای امنیتی یونان به داخل کشورشان شوند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، سویلو همچنین مدعی شد اگر درگیری ها در ادلب متوقف نگردد، سه ونیم میلیون پناهجوی دیگر به سمت اروپا می فرایند.

وی طی بازدید هوایی از مرز ترکیه با یونان و شرایط اردوگاه های پناهجویان، اطلاع داد که نیروهای آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا (فرانتکس) به همراه نظامیان یونانی با توسل به زور نزدیک به 5 هزار پناهجو را به داخل ترکیه برگردانده اند و 164 نفر را نیز مجروح کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر درباره باز کردن گذرگاه ها برای ورود پناهجویان به اروپا گفته بود: بعد از حمله ای که منجر به کشته شدن 36 سرباز ما شد، گذرگاه ها را برای پناهجویانی که می خواستند به اروپا بفرایند گگرددیم، و این کاملا با قوانین بین المللی مطابقت دارد. اینکه اروپایی ها مرزهای خود را به روی پناهجویان می بندند و قایق های آنها را غرق می نمایند، با اعلامیه جهانی حقوق بشر منافات دارد.

اردوغان به اروپا هشدار داد برای سرانجام موج ورود پناهجویان به این قاره، از تجاوز نظامی جدید این کشور در شمال غرب سوریه حمایت کند. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 779

به "ترکیه 1000 نیروی ویژه در مرز یونان مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 1000 نیروی ویژه در مرز یونان مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید