بازآفرینی شهری، بهترین راه برای مقاوم کردن و فراوری مسکن جدید

به گزارش مجله تور یک روزه، تعدادی از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی مربوط به 4 استان فارس، البرز، مازنداران و ایلام، امروز به وسیله ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

بازآفرینی شهری، بهترین راه برای مقاوم کردن و فراوری مسکن جدید

جهت دریافت خدمات آلاچیق پشت بامی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

حسن روحانی در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: وزارت راه و شهرسازی 2 مسئولیت مهم در حوزه حمل و نقل و مسکن برعهده دارد و اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است. حمل و نقل یکی از احتیاجهای اساسی و از حقوق مردم کشورمان است تا بتوانند از مطمئن ترین و کوتاه ترین راه به مقصد رسند.

روحانی با تاکید بر اینکه مسکن جزو اولویت های دولت قرار گرفته است، اظهارداشت: از آغاز دولت یازدهم تا به امروز، با تکمیل همه طرح های نیمه تمام به جامانده، حدود یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته شده است و در دولت دوازدهم مجموعاً وزیر راه و شهرسازی قول داده حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار دهد.

مهم ترین نکات کلیدی صحبت های رئیس جمهور به این توضیح است:

  • یکی از تأکیدات دولت یازدهم و دوازدهم، مسأله ریل بوده، هم بخاطر ایمن و سلامت بودن و هم صرفه جویی در سوخت که بحمدالله در این راستا حرکت های بسیار خوبی انجام گرفته. وزیر راه قول دادند که ان شاء الله تا سرانجام سال شاهد افتتاح های دیگری در ریل در راستا بستان آباد - تبریز بوده و شاهد افتتاح این پروژه مهم باشیم.
  • راه آهن رشت به کاسپین و انزلی و همچنین راه آهن اقلید به یزد نیز امیدواریم تا سرانجام سال افتتاح گردد .
  • در شرایطی که کشورمان دارد، امروز حمل و نقل مثل همواره کار مهم و اساسی را انجام می دهد، ضمن اینکه کووید 19 فشار زیادی هم به بخش حمل و نقل وارد نموده است.
  • امروز فعالیت مالی، علی رغم فشار این ویروس امکان پذیر است و محدودیت های شدیدی که در ماه اسفند و فروردین مورد نظر ما بود، امروز آن محدودیت های شدید نیست، اما فعالیت مالی، اگر بخواهد با همه اصول بهداشتی توأم نباشد، حتماً نمی توانیم ادامه دهیم و دچار مشکل می شویم.
  • سلامت و بعد هم معیشت و زندگی مردم، همواره برای دولت اولویت نخست بوده و در این راه حمل و نقل، بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد و انجام می دهد.
  • الحمدالله شاهد تحرک بسیار خوبی در راستا دریایی و بنادر مخصوصاً در چابهار و هم تحرک در ریل و در جاده هستیم.
  • در این مقطع زمانی مسأله مسکن جزو اولویت های دولت قرار گرفته است، البته مسأله مسکن همواره مهم بوده است و از آغاز دولت یازدهم تا به امروز همه طرح های نیمه تمام به جامانده مسکن حدود یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی را تکمیل و افتتاح کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم
  • وزیر محترم راه و شهرسازی به مردم قول داده در طول دولت دوازدهم مخصوصاً سال گذشته و سال جاری و تا سرانجام دولت در سال آینده حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار دهد.
  • در این رمینه مسکن و اجاره بها باید 2 نوع حرکت انجام دهیم. یک حرکت، حرکت هایی است که یک مقدار بلندمدت جواب می دهد اما لازم است. زمین هایی که باید در اختیار قرار دهیم. محدوده شهرها که به مقدار لازم باید توسعه پیدا کند. زمین هایی که دستگاه های دیگر، وزارتخانه های دیگر یا حتی نیروهای مسلح زمین های مورد احتیاج را باید در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند، تا بتواند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار آنهایی قرار دهد که ساخت مسکن را به صورت انبوه و غیر انبوه انجام می دهند یا مردمی که برای خودشان احتیاجمند به خانه مسکونی هستند لذا مسأله زمین، مسأله اول است.
  • مسأله مصالح ساختمانی هم که مربوط می گردد به وزارت صنعت و این مسئولیت به دوش آنهاست. این قیمت ها باید قیمت های متناسبی باشد، برای اینکه مردم بتوانند صاحب مسکن شوند، اقداماتی که بانک ها باید انجام دهند، چه برای ساخت مسکن چه برای خرید مسکن ، اهمیت زیادی دارد و همچنین مقرراتی که باید گذاشته گردد. این مقرراتی که امروز داریم برای اجاره مسکن یا فروش مسکن، کافی نیست.
  • این مقررات چه در قانون و چه در مقررات دولت و آیین نامه ها باید اصلاحاتی انجام دهیم برای اینکه فشار را از روی دوش مردم برداریم، مخصوصاً که سال جاری هم، شرایط سختی در زمینه مسکن برای مردم بوجود آمده است.
  • برای لوازمی هم که در خانه مورد احتیاج آنها است که در هر دو زمینه قدم های خوبی آغاز شده هم در زمینه لوازم خانگی مقرراتی وضع شد، هم سازمان حمایت و تعزیرات همه به میدان آمدند و ان شاء الله کنترل گردد، قیمت هایی که امروز برای مردم فشار زیادی ایجاد می نماید.
  • در زمینه مسکن هم باید در زمینه واگذاری و قیمت زمین، ساخت مسکن، در اختیار گذاشتن مسکن و مخصوصاً برای خانه اولی ها و بازآفرینی شهری حرکت کنیم.
  • باز آفرینی شهری از ابتدای دولت یازدهم مورد نظر دولت بود. بازآفرینی شهری، بهترین راه برای مقاوم کردن مسکن و فراوری مسکن جدید است. یک محله قدیمی که مردم در زحمت هستند اگر این محله را بازآفرینی کنیم، هم مردم امکانات بهتری در اختیارشان قرار می گیرد و هم امنیت آنها بالا می رود و هم قیمت ساختمان شان بیشتر می گردد و یک سرمایه ای برای آنها است و هم می توانیم خانه های جدید را فراوری کنیم و در اختیار مسکن اولی ها قرار دهیم .
  • در مسأله بازآفرینی قدم های خوبی در دولت یازدهم برداشته شد و در دولت دوازدهم برداشته می گردد.
  • بهترین راه برای مسکن این است که در داخل شهر، بتوانیم محله ها را بازآفرینی کنیم ،ضمن اینکه شرایط زندگی مردم بهتر می گردد، خانه ها و مسکن های جدید هم در اختیار مردم قرار بگیرد.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 974

به "بازآفرینی شهری، بهترین راه برای مقاوم کردن و فراوری مسکن جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازآفرینی شهری، بهترین راه برای مقاوم کردن و فراوری مسکن جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید