امتیازهای واشنگتن به تهران، ارتباط ایران با سوئیفت قطع نمی گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، واشنگتن فری بِیکن در گزارشی مدعی شد: آمریکا امتیازات مهمی را به ایران خواهد داد که بر اساس آن تهران می تواند بر فشارهای تحریمی آتی واشنگتن علیه خود غلبه کند.

امتیازهای واشنگتن به تهران، ارتباط ایران با سوئیفت قطع نمی گردد

بر اساس ادعای این رسانه، مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا توانستند مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور را راضی نمایند تا دسترسی ایران به سیستم سوئیفت (SWIFT) (انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین المللی) را قطع نگردد.

واشنگتن فری بِیکن به نقل از منابع مطلع با این موضوع ادعا کرد: مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که در ارتباط با تحریم های ایران فعالیت دارند در این باره اظهار داشتند که موفق شدند پمپئو وزیر خارجه این کشور را راضی نمایند تهران از سیستم سوئیفت استفاده کند.

گفتنی است، سوئیفت سرواژه ایست که معادل انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین المللی بوده و تراکنش های مالی جهانی را تسهیل می کند.

این درحالیست که بلومبرگ ساعاتی پیش در گزارشی اظهار داشت که آمریکا 8 کشور از قبیل ژاپن، هند و کره جنوبی را درخصوص خرید نفت ایران پس از اعمال مجدد تحریم های آتی مشمول معافیت خود قرار داد.

بر اساس گزارش این رسانه، یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا اظهار داشت که متحدان نزدیک آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی به همراه هند که وابستگی زیادی به نفت ایران دارند این معافیت را دریافت نموده اند؛ اما انتظار می رود لیست کامل معافیت های مذکور دوشنبه آتی (روز اول اعمال تحریم های ضدی ارانی واشنگتن) منتشر گردد.

چین نیز جزو کشورهایی است که اجازه خریداری نفت ایران را دریافت نموده اند اما مذاکرات با پکن در این باره ادامه دارد.

4 کشور دیگر در این گزارش معرفی نشده اند.

مقامات امریکایی اعلام کرد معافیت از اجرای تحریم ها برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت واگذار شده اما کشورهای مشمول معافیت قول داده اند واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند.

انتظار می رود مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز معافیت 8 کشور از تحریم های نفتی امریکا را رسماً اعلام کند.

این درحالیست که هشتم ماه می امسال میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که از برجام خارج می گردد و نه فقط تحریم های قبل را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد نمود.

ششم آگوست 2018 اولین تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

تحریم های نفتی ایران نیز از 4 نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 84

به "امتیازهای واشنگتن به تهران، ارتباط ایران با سوئیفت قطع نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیازهای واشنگتن به تهران، ارتباط ایران با سوئیفت قطع نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید