افزایش 39 درصدی صادرات هند به ایران در سال 91، هدف گذاری صادرات 5 میلیارد دلاری طی سال جاری

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران: منابع هندی با اشاره به افزایش 39 درصدی صادرات هند به ایران در سال 91 از تصمیم دهلی نو برای برگزاری نمایشگاه کالاهای ساخت هند در تهران طی مهر ماه و افزایش صادرات به ایران به رقم 5 میلیارد دلار طی سال جاری خبر دادند.

افزایش 39 درصدی صادرات هند به ایران در سال 91، هدف گذاری صادرات 5 میلیارد دلاری طی سال جاری

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دِ هندو بیزینس لاین، در حالی که هند و ایران، کوشش هایشان برای انعقاد قرارداد جهت پرداخت بخشی از پول نفت ایران را سرعت بخشیده اند، صادرکنندگان هندی امیدوارند صادرات کالا به ایران در سال اقتصادی جاری به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

علاوه بر آنالیز راه هایی برای افزایش کانال های بانکی، توجه به فرصت های سرمایه گذاری مشترک و ایجاد خطوط اعتباری، سفارت هند در تهران و وزارت بازرگانی این کشور مشترکا در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاهی در تهران در ماه اکتبر هستند.

تمرکز این نمایشگاه بر محصولاتی نظیر کالاهای مهندسی، محصولات دارویی، کالاهای پروژه ای، قطعات مورد احتیاج برای ساخت خودرو و مواد شیمیایی خواهد بود که زمینه را برای حضور کالاهای هندی در ایران فراهم خواهد نمود. ایران به دلیل تحریم ها از واردات این کالاها از کشورهای غربی منع شده است.

پس از آنکه دو کشور مکانیسم پرداخت پول نفت ایران به روپیه را به اجرا گذاشتند، صادرات هند به ایران در سال 13-2012(برابر با 1391 شمسی)با جهشی 39.4 درصدی از 2.41 میلیارد دلار در سال 12-2011، به 3.36 میلیارد دلار رسید.

به گفته صادرکنندگان هندی، بانک های دو کشور تمام کوشش خود را برای تشویق مبادلات تجاری انجام می دهند. آجای ساهای، دبیر کل اتحادیه سازمان های صادراتی هند گفت: گشایش اعتبارات اسنادی توسط بانک ها سرعت گرفته و تنها در ماه آوریل 400 میلیون دلار اعتبار اسنادی صادر شده است. این به ما امیدواری می دهد که بتوانیم سال جاری صادراتمان به ایران را به 5 میلیارد دلار برسانیم.

هرچند واردات نفت هند از ایران به دلیل تحریم های غرب، در سال 13-2012 از 18.1 میلیون تن سال قبل به 13.3 میلیون تن کاهش یافته است، اما ایران همچنان دارای مازاد تجاری حدود 8 میلیارد دلاری با هند است.

یک مقام وزارت بازرگانی هند گفت: حالا که همه پرداخت های پول نفت ایران به دلیل تحریم ها به روپیه انجام می گیرد، ایران منافعی در تامین حجم بیشتری از احتیاجهایش از هند دارد تا بتواند از روپیه خودش به صورت سودمندی استفاده کند.

وی اضافه کرد: ایران پی برده که هند تنها تامین کننده مورد اعتماد منسوجات و محصولات کشاورزی نیست، بلکه می تواند از این کشور محصولات پیشرفته نظیر دارو، کالاهای پروژه ای و ماشین آلات نیز وارد کند. نمایشگاه محصولات هندی در تهران کوششی از جانب دولت و صادرکنندگان هندی است تا توانمندی خود را در حوزه های مختلف نشان دهند.

اخیرا هیئتی به سرپرستی وزیر بازرگانی هند با سفر به ایران در مورد اجرایی ساختن کانال های جدید بانکی، گسترش فرصت های سرمایه گذاری مشترک و ایجاد خطوط اعتباری برای تعمیق مبادلات تجاری بین دو کشور با مقامات ایران گفت وگو کرد.

سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند نیز که هفته گذشته به تهران سفر نموده بود تاکید نمود کشورش مصمم به ادامه واردات نفت از ایران است.

9

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 574

به "افزایش 39 درصدی صادرات هند به ایران در سال 91، هدف گذاری صادرات 5 میلیارد دلاری طی سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 39 درصدی صادرات هند به ایران در سال 91، هدف گذاری صادرات 5 میلیارد دلاری طی سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید