ادامه رایزنی های تلفنی وزرای انرژی ایران و روسیه

به گزارش مجله تور یک روزه، مسکو - خبرنگاران - وزارت انرژی روسیه از گفت وگوی تلفنی دوباره وزیر انرژی این کشور با همتای ایرانی خود برای هماهنگی در مورد برگزاری پانزدهمین دور کمیسیون همکاری های مالی دو کشور اطلاع داد.

ادامه رایزنی های تلفنی وزرای انرژی ایران و روسیه

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از وزارت انرژی روسیه، در این تماس تلفنی در مورد آخرین اقدامات برای برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری دو کشور در تهران گفتگو و گفت وگو شد.

الکساندر نوواک و رضا اردکانیان به عنوان رئیسان کمیسیون مشترک همکاری دو کشور بار دیگر بر همکاری های بین المللی تاکید کردند همچنین جهت گیری های اصلی گسترش روابط تجاری و مالی دوجانبه، از جمله همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و سایر صنایع مورد توجه دو طرف نهاده شد.

دو طرف در ادامه این گفت وگو در مورد زمینه های گسترش همکاری های مالی و تجاری گفتگو کردند.

لازم به ذکر است، چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه اسفند سال گذشته در 15 کارگروه حمل و نقل، استاندارد، بانکی، گردشگری، ورزش و جوانان، سرمایه گذاری، اتمی، آموزش عالی، صنعتی، اتحادیه مالی اوراسیا، گمرکی، بهداشت، فرهنگ، انرژی و معدن در مسکو برگزار گردید.

نشست مقدماتی پانزدهمین کمیسیون مشترک مالی ایران و روسیه نیز روز هفتم آذر ماه امسال با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار گردید.

وزیر نیرو پس از آن دیدار به خبرنگاران گفت: با توجه به موضع گیری های خوب روسیه در مقابل اقدام غیرقانونی آمریکا مبنی بر خروج غیر قانونی از برجام، ما امیدواریم که روابط دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

اردکانیان اعلام کرد: ایران میزبان پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری دو کشور است و ما با توجه به موضع گیری های خوب دولت روسیه بویژه در هفته های اخیر و پس از خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا از توافق هسته ای، امیدواریم در عرصه های مختلف روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

اروپام * 1346 **

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 163

به "ادامه رایزنی های تلفنی وزرای انرژی ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رایزنی های تلفنی وزرای انرژی ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید