50 دارو در دنیا برای درمان بیماران کرونایی استفاده می گردد ، تاثیر رمدسیویر در درمان کوویدـ 19

به گزارش مجله تور یک روزه، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر نزدیک به 50 دارو در جهان برای بیماران کرونایی استفاده می گردد، اما هیچ کدام از آن ها داروی قطعی درمان این بیماری نیستند.

50 دارو در دنیا برای درمان بیماران کرونایی استفاده می گردد ، تاثیر رمدسیویر در درمان کوویدـ 19

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: نتایج اولیه تحقیقات نشان می دهد 2 داروی مطرح در درمان کرونا شامل فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبودی این بیماران اثر چندانی ندارند.

وی ادامه داد: هرچند امیدهای فراوانی در جهان و ایران به این 2 دارو بسته شده بود، اما تعیین شده است بهبودی بیماران با این 2 دارو چندان امیدوارنماینده نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: داروی رمدسیویر که داروی گرانی است و در آمریکا هم ساخته می گردد فقط توانست دوره بستری را در بیمارستان ها اندکی کم کند، ولی در مرگ ومیر تاثیر چندانی نداشته است.

مردانی با اشاره به این که تا به حال مقاله و شواهد متقنی دال بر تاثیر قابل توجه این داروها در درمان بیماران ارائه نشده است، گفت: کمیته علمی ستاد ملی کرونا مصرف این 2 دارو را فقط در مراکز دانشگاهی تحت نظر پزشکان متخصص دانشگاهی برای طرح های تحقیقاتی مجاز دانسته است.

متخصص بیماری های عفونی توضیح داد: البته مطالعات کارآزمایی بالینی در ایران و سایر کشورها در مورد این 2 دارو همچنان در حال اجرا است تا دقیقا میزان کارایی آن ها به اثبات برسد.

وی شرح داد: در حال حاضر نزدیک به 50 دارو در جهان برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده می گردد، اما هیچ کدام از آن ها داروی قطعی درمان این بیماری نیستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: تحقیقات در این زمینه در اغلب کشورها مانند ایران، اروپا و آمریکا در حال اجرا است. تمام بخش های تحقیقاتی در آمریکا غیر از کرونا متوقف شده و فقط روی کرونا کار می نمایند.

مردانی اضافه نمود: تا به حال بیشترین موارد ابتلا و مرگ ومیر این بیماری در جهان در آمریکا رخ داده است و محققان این کشور در کوشش برای دستیابی به داروی این بیماری هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 990

به "50 دارو در دنیا برای درمان بیماران کرونایی استفاده می گردد ، تاثیر رمدسیویر در درمان کوویدـ 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 دارو در دنیا برای درمان بیماران کرونایی استفاده می گردد ، تاثیر رمدسیویر در درمان کوویدـ 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید