3 آنتی بیوتیک طبیعی که شما را ایمن می نماید!

به گزارش مجله تور یک روزه، مصرف آنتی بیوتیک ها ممکن است آسیب زیادی به سیستم دفاعی بدن برساند. چرک خشک کن های طبیعی را می توانید با اجازه پزشک جایگزین این مواد کنید.

3 آنتی بیوتیک طبیعی که شما را ایمن می نماید!

مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی باعث تحریک سیستم دفاعی می گردد، بدون این که موجب قوی شدن یا مقاوم شدن باکتری ها گردد. احتمالاً خیلی از شما در برهه ای از زندگی مجبور شدید آنتی بیوتیک مصرف کنید؛ اما خوب است بدانید که آنتی بیوتیک عوارض جانبی بسیاری دارد و بهتر است که به جای آن از مواد طبیعی استفاده نمایید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به آنالیز 3 چرک خشک کن طبیعی می پردازد.

چرک خشک کن طبیعی

در ادامه با 3 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا می شوید که بدن شما را تقویت می نمایند.

ژل آلوورا، عسل و لیمو

این ترکیب یکی از تأثیرگذارترین مواد ضدعفونی نماینده است که غلظت بالایی از سالیسیلیک اسید و منیزیم لاکتات دارند و باعث کاهش درد و التهاب می گردد . این ترکیب یک چرک خشک کن طبیعی فوق العاده است .

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا
  • آب یک عدد لیمو
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه

ژل آلوئه ورا را با آبلیمو و عسل ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را یک بار در روز بهره ببرید و به مدت سه روز این کار را ادامه دهید تا نتیجه را ببینید .

نکته مهم: این روش هرگز برای خانم های باردار و بچه ها زیر 8 سال توصیه نمی گردد .

آویشن، مریم گلی و لیمو

یکی از راه های جلوگیری از عفونت که احتمالاً از مادربزرگ ها هم به یاد دارید، استفاده از این ترکیب است که باعث مبارزه با جرم و آلودگی موجود در ریه و گلو می گردد. با این چرک خشک کن طبیعی عفونت خود را به راحتی درمان کنید.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده
  • 1 قاشق غذاخوری آویشن
  • یک فنجان آب
  • آب یک عدد لیمو

طرز تهیه

آویشن و مریم گلی را داخل آب جوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید؛ سپس آب یک عدد لیموی تازه را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه این ترکیب را غرغره کنید. هر شب این کار را انجام دهید تا زمانی که علائم رفع گردد .

دارچین

عصاره دارچین باعث ازبین رفتن عفونت می گردد و یک چرک خشک کن طبیعی به شمار میرود. خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و با بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و آلرژی مبارزه می نماید .

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین یا یک عدد چوب دارچین
  • یک فنجان آب
  • مقداری عسل برای طعم دار شدن

طرز استفاده

بهتر است از چوب دارچین به جای پودر بهره ببرید و با آن؛ چای درست کنید و از عسل هم برای طعم دار کردنش بهره ببرید؛ هنگام صبح یا قبل از خواب هم این ترکیب را بنوشید .

توجه: مطالب بخش سلامتی تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. ازاین رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آن هارا جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این 6 دمنوش طلایی به آرامش برسید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2158

به "3 آنتی بیوتیک طبیعی که شما را ایمن می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 آنتی بیوتیک طبیعی که شما را ایمن می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید