طرز تهیه یک صبحانه فرانسوی کلاسیک خوشمزه

به گزارش مجله تور یک روزه، کرپ و البته کرپ شیرین یکی از خوشمزه ترین دسر های فرانسوی است که پای محبوبیتش به تمام نقاط دنیا رسیده است. کرپ انواع مختلفی دارد و چه به صورت شیرین که به عنوان صبحانه و چه به صورت شور که به عنوان میان وعده و حتی غذای اصلی سرو می شود. کرپ شیرین شباهت زیادی به پنکیک دارد. اما کرپ نازک تر است و مایه خمیری آن نباید هیچ گلوله ای داشته باشد. در این دستورالعمل می خواهیم طرز تهیه یک مدل کرپ با ماست را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه یک صبحانه فرانسوی کلاسیک خوشمزه

ترکیب ماست و لیمو و عصاره وانیل ترکیب جذابی و خنکی است که این صبحانه را به عنوان یک صبحانه بهاری و تابستانی تبدیل می نماید. تنها نکته مهمی که برای تهیه کرپ باید بدانید این است که مایه خمیر را چند ساعت داخل یخچال خنک نگهدارید؛ در واقع خنک کردن خمیر باعث می گردد حباب های هوا داخل خمیر از بین رفته و کرپ هنگام پختن پاره نگردد. حدود 30 دقیقه زمان برای خنک کردن خمیر کافیست. در این فاصله سراغ آماده کردن فیلینگ آن بروید تا بعد از این که مایه خمیر را از یخچال بیرون آوردید، خیلی سریع بتوانید کرپ با ماست خوشمزه خود را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم برای فیلینگ کرپ با ماست

تخم مرغ عظیم دو عدد

شیر کم چرب یک فنجان

آب نصف فنجان

آرد همه منظوره یک فنجان

کره (ذوب شده) دو قاشق غذاخوری

عسل دو قاشق غذاخوری

عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

نمک یک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کرپ با ماست

مرحله اول

کرپ یکی از دسر های معروف فرانسوی است که به دو دستهکرپ شیرین و شور تقسیم شده و به عنوان وعده صبحانه یا یک وعده غذایی کامل سرو می گردد. کرپ شکلات برای مثال گزینه مناسبی برای آغاز یک صبح پرانرژی است و در مقابل کرپ اسفناج به عنوان یک میان وعده خوشمزه و متفاوت سرو می گردد. کرپ ماست نیز یکی از انواع خوشمزه از این دسر کلاسیک فرانسوی است که می توانید برای صبحانه سرو کنید و از طعم لطیف و خوشمزه آن لذت ببرید.

برای تهیه این کرپ ابتدا باید خمیر کرپ را آماده کنید. برای تهیه خمیر تمام مواد لازم یعنی تخم مرغ، شیر کم چرب، آب، آرد، کره دویچه مارکن، عسل، نمک و عصاره وانیل را داخل یک کاسه ریخته و با همزن با هم مخلوط کنید تا بافت خمیر تشکیل گردد. خمیر را به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده گردد.

مرحله دوم

یک تابه نچسب بردارید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا تابه داغ گردد. خیلی کم تابه را با اسپری چرب کنید فقط در حدی که رطوبت بگیرد. یک چهارم فنجان از خمیر را وسط تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا خمیر پخش شده و ضخامتش کم گردد. خمیر باید آنقدر روی حرارت باشد تا لبه های آن خشک شده و مرکز آن دیگر حالت چسبندگی نداشته و پخته گردد. سپس یک کفگیر نازک باید به کرپ بزنید و آن را با یک حرکت سریع برگردانید تا سمت دیگر آن هم طلایی شده و بپزد. کرپ پخته شده را داخل یک بشقاب قرار دهید و با باقی خمیر دوباره کرپ درست کنید. تقریبا برای آنقدر خمیر حدود 10 عدد کرپ باید داشته باشید.

مرحله سوم

در این حین که کرپ ها در حال پختن هستند، آغاز به درست کردن مواد داخل کرپ کنید. برای این کار تمام مواد شاملماست ایسلندی، عسل، آبلیمو، شکر و عصاره وانیل را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید. پوست لیمو را هم با رنده ریز، رنده نموده و به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

برای سرو یک لایه از کرپ را روی سطح کارتان قرار دهید. مواد آماده شده را روی یک سمت کرپ بریزید و آن را بپیچید. کرپ های آماده شده را داخل یک ظرف بچینید و روی آن ها مقداری ماست و پودر قند برای تزئین بریزید. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه کرپ با ماست

برای این که کرپ سالم تری داشته باشید، اگر با رگ تلخی مسئله ای ندارید از آرد گندم سبوس دار بهره ببرید.

برای رنده کردن پوست لیمو، اطمینان حاصل کنید که فقط قسمت زرد لیمو را بردارید. در غیر اینصورت طعم تلخی به کرپ خواهد داد.

حتما خمیر کرپ را قبل از پختن داخل یخچال قرار دهید تا سرد گردد. این کار باعث می گردد تا حباب های خمیر فروکش نموده و هنگام پخت پاره نمی شوند.

اگر کرپ های خیلی زود قهوه ای شدند، یعنی باید حرارت را کم کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1435

به "طرز تهیه یک صبحانه فرانسوی کلاسیک خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک صبحانه فرانسوی کلاسیک خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید