یک نوع ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی ساخته شد

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از واحد علوم و تحقیقات، صبا گورانی دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات گفت: امروزه با توجه به میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، بهتر است برای ساخت آنها از مواد اولیه گیاهی استفاده گردد.

یک نوع ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی ساخته شد

وی اضافه نمود: در نتیجه تحقیق انجام گردیده در واحد علوم و تحقیقات موفق به فراوری کرم از به دانه، گل ختمی و آلوورا شدیم که این کرم های فراوریی نسبت به کرم های مشابه، دارای پایداری و ماندگاری بهتری هستند و PH آنها با توجه به تاثیری که بر روی پوست دارند بهتر از کرم های شیمیایی است.

این محقق گفت: این تحقیق در آزمایشگاه های دارای استانداردهای سازمان غذا و دارو انجام گردیده و اثر پارامترهای مختلف در پایداری و خواص فیزیکی و شیمی ای امولسی فایر مورد آنالیز قرار گرفته است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در تشریح تحقیقات پیشین در زمینه ساخت مواد اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی، شرح داد: سال هاست که به کارگیری گیاهان و خواص منحصر به فرد آنها مورد توجه محققان و پژوهشگران در سراسر جهان قرار گرفته است.

گورانی اضافه نمود: گیاهان مانند مواد شیمیایی دارای فرمول تعیین و واحد نیستند و همین امر موجب دارا بودن خواص منحصر به فرد آن ها است.

وی عنوان نمود: در بسیاری از کتب قدیمی و دروس مربوط به طب سنتی، خواص مختلف گیاهان و نحوه به کارگیری آنها ارائه گردیده و در تحقیقات نوین، روش های جدید و نوآورانه برای به کارگیری گیاهان انجام گردیده و همچنان در مسیر توسعه و پیشرفت به طور وسیعی در فراوری مواد آرایشی و بهداشتی از گیاهان مختلف استفاده می گردد.

این محقق در پاسخ به اینکه آیا در زمینه تجاری سازی کرم های فراوریی از به دانه، گل ختمی و آلوورا که در نتیجه این تحقیق به دست آمده، امکان سنجی اجرا شده است، گفت: در تحقیق انجام گردیده کرم های فراوری گردیده با نمونه های تجاری مقایسه و تمامی تست های مربوط به استانداردهای سازمان غذا و دارو بر روی آن ها انجام گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین به صورت پایلوت بر روی چند نمونه کاربر تست گردیده و به طور کامل قابل فراوری و تجاری سازی است.

این محقق گفت: کرم های فراوری گردیده از گیاهان (نه به صورت اسانس) نسبت به نمونه تمام شیمیایی، گران تر بوده اما در صورت فراوری انبوه و تحقیق و توسعه برای تجاری سازی می توان قیمت را به صورت چشمگیر کاهش داد.

تحقیق ساخت امولسی فایر حاوی موسیلاژهای گیاهی به منظور استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی در قالب انتها نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات به هدایت دکتر امیر حیدری نسب عضو هیات علمی دانشکده نفت و مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات انجام گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 29

به "یک نوع ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نوع ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید