یادداشت، بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!

به گزارش مجله تور یک روزه، طبق گزارش وزارت امور کهنه سربازان آمریکا، روزانه 20 سرباز از جنگ برگشته آمریکایی خودکشی می کنند و طبق گزارشی دیگر فقط 15 درصد سربازانی که از جنگ ویتنام برگشته اند، درگیر بیماری PTSD هستند

یادداشت، بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!

به گزارش خبرنگاران، احمد دستاران طی یادداشتی با عنوان بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!، به چرایی عدم توانایی آمریکا در مواجهه نظامی با ایران پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!

کمتر تمدن و کشوری را امروزه سراغ داریم که طعم جنگ طلبی ها و جنایات جنگی آمریکا را نچشیده باشد. حقیقتی که جیمی کارتر هم یک ماه پیش به آن اذعان کرد و گفت: آمریکا در طول 242 سال حیاتش، تنها 16 سال در صلح بوده است. البته من خود آمریکایی ها را از این قائله مستثنا می کنم. زیرا به قول گور ویدال، نویسنده معروف: آمریکا ایالات متحده فراموشی است و همه جنایات جنگی اش را فراموش میکند!

شاید این روزها شنیده باشید که ممکن است ایالات متحده آمریکا به سراغ عادت همیشگی اش برود و یک جنگ نظامی را با ایران شروع کند. جنگی که شروع شدن یا نشدنش دغدغه و سوال بسیاری از ایرانیان است.

حال فارغ از توان بازدارنده جمهوری اسلامی در عرصه نظامی و سایر دلایل، در این یادداشت در تلاشم تا ثابت کنم ایالات متحده به دلیل اقتصاد به شدت بیمار این روزهایش و به خاطر بسیاری از مسائل داخلی اش قادر به شروع یک جنگ با ایران نخواهد بود!

1- هزینه های جنگ با ایران:

اگر به یاد داشته باشید سال 2003 بود که ایالات متحده با عراق وارد جنگ شد. پیش از جنگ برآورد امثال رامسفلد، وزیر دفاع وقت نشان می داد که جنگ عراق برای آمریکا فقط 70 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. اما سالها بعد جوزف استیگلیتز و لیندا بیلمز در کتاب جنگ سه تریلیون دلاری نشان دادند که جنگ عراق برای آمریکا هر ثانیه پنج هزار دلار، هر روز 400 میلیون دلار و در پنج سال نخست، سه تریلیون دلار هزینه داشته است. هزینه ای وحشتناک که اگر ایالات متحده خرج اقتصاد بیمار و حل مسائل اقتصادی اش می کرد شاید امروز با این حجم از بحران اقتصادی روبرو نبود. حال تصور کنید ایالات متحده بخواهد وارد جنگ با ایران بشود! درست است که آمریکایی ها همواره در محاسبه هزینه جنگ هایشان خطا می کنند اما بی شک می دانند که جنگ با ایران صدها برابر جنگ عراق برایشان هزینه خواهد داشت.

2- اقتصاد به شدت بیمار آمریکا:

اما از این ها که بگذریم، این روزها اقتصاد آمریکا هم با بحران های بسیاری دست و پنجه نرم می کند و هرگز توان پذیرش هزینه های بسیار سنگین جنگ با ایران را ندارد. بدهی دولت آمریکا وارد 22 تریلیون دلار شده است و به تنهایی بار یک سوم بدهی کل جهان بر دوش آمریکاست. کسری بودجه در دولت ترامپ افزایش بسیاری داشته است و هم اکنون بیشترین میزان کسری بودجه جهان متعلق به آمریکاست. برخلاف بهبود اندک وضعیت کار در دولت ترامپ، عدم تناسب هزینه های زندگی و درآمدها موجب ظهور روز افزون فقر و پدیده بی خانمان ها در آمریکا شده است به طوریکه طبق گزارش CNN نزدیک به 43 درصد خانواده های آمریکایی قادر به تامین هزینه های ابتدائی مثل اجاره و غذا نیستند و طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا نزدیک به 40 میلیون آمریکایی از گرسنگی مفرط رنج می برند. همینطور 13 درصد آمریکایی ها بدون بیمه هستند و هزینه های سلامت روز به روز در آمریکا در حال افزایش است. همه اینها موجب شده است که بنابر نظرسنجی موسسه پیو، مهمترین خواسته های مردم از دولت در سال 2019 حل مسائل اقتصادی و کاهش هزینه های سلامت باشد و پرداختن دولت به مسائل نظامی جزء آخرین الویت ها در گزارش پیو دیده می شود که این نشان از عدم همراهی افکاری عمومی همانند بسیاری از جنگ ها با دولت آمریکا نیز می باشد.

3- وضعیت نامناسب سربازان آمریکایی:

طبق گزارش وزارت امور کهنه سربازان آمریکا، روزانه 20 سرباز از جنگ برگشته آمریکایی خودکشی می کنند و طبق گزارشی دیگر فقط 15 درصد سربازانی که از جنگ ویتنام برگشته اند، درگیر بیماری PTSD هستند. وحشتناک بودن این آمارها به حدی است که اخیرا دونالد ترامپ هم نسبت به این آمارها واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد. آمارهایی که بی شک اصلی ترین دلیل آن حضور سربازان آمریکایی در ویتنام، عراق و افغانستان بوده است. حال آمریکا با شروع یک جنگ جدید با ایران و تشدید بحران کهنه سربازانش فقط حماقت خود را نشان داده است.

همانطور که دیدید شروع یک جنگ نظامی با ایران، نه تنها تلفات نظامی سنگینی برای آمریکا خواهد داشت بلکه اقتصاد آمریکا را به کلی نابود خواهد کرد و افول ایالات متحده که این روزها باور نخبگان سراسر جهان است را به شکل جدی سرعت می بخشد. جنگی که برخلاف جنگ های گذشته هرگز پایانش به اراده آمریکایی ها نخواهد بود! بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 270

به "یادداشت، بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت، بحران های آمریکا اجازه جنگ با ایران را نمی دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید