تور اروپا: کمبود مواد اولیه باتری چالش تازه خودروسازان اروپایی

به گزارش مجله تور یک روزه، خودروسازان بزرگ مانند فولکس واگن، دایملر و استلانتیس برای تأمین سلول های باتری در اروپا با یکدیگر رقابت می نمایند، آنها قصد افزایش فراوری خودرو دارند اما با چالش کمبود مواد اولیه روبرو هستند.

تور اروپا: کمبود مواد اولیه باتری چالش تازه خودروسازان اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ناتوانی در دسترسی به ذخایر کافی لیتیوم، نیکل، منگنز یا کبالت ممکن است فرایند گذر از فراوری خودروهای بنزینی به برقی را کندتر کند. علاوه بر آن به افزایش قیمت محصول و کاهش سودآوری خودروسازان منجر می گردد.

دانیل هریسون یکی از تحلیلگران بازار خودرو در مؤسسه اولتیما مدیا می گوید: سئوالاتی تازه درباره توازن میان ذخایر و تقاضا در زنجیره تأمین باتری خودرو وجود دارد.

تا همین اواخر شرکت های اروپایی در رقابت با همتایان آسیایی برای فراوری باتری باخته اند و شرکت هایی مانند CATL چین و پاناسونیک ژاپن برنده این رقابت بوده اند.

ایلکا فون دالویگ از مؤسسه EIT InnoEnergy در این باره می گوید: هیچکس تصور نمی کرد این موضوع یک چالش باشد. شرکت ها تصور می کردند که می توانند سلول باتری وارد نمایند.

اما پیش بینی بانک های بزرگ از رشد فروش خودروهای برقی در دهه های آینده نهادهای سیاسی و خودروسازان را شوکه و مجبور کرد تا درباره فراوری باتری عمیق تر فکر نمایند.

پس از آن شرکت های خودروسازی و تهیه نمایندگان تجهیزات در اتحادیه اروپا برنامه های سرمایه گذاری چند میلیارد یورویی و طرح ساخت کارخانه باتری را اعلام کردند. فولکس واگن تصمیم دارد 6 واحد باتری سازی در اروپا بسازد. دایملر هم میخواهد 4 واحد با شرکایش بسازد.

تخمین زده می گردد تا به امروز حداقل 50 طرح برای ساخت کارخانه باتری سازی در اروپا اعلام شده است. اگر این طرح ها واقعاً ساخته شوند، فراوری باتری در این منطقه تا 2030 قادر به تأمین تقاضای آن خواهد بود.

اما برای تأمین مواد اولیه مانند لیتیوم، نیکل، منگنز یا کبالت چالش هایی وجود دارد. کارشناسان بازار مؤسسه BMI معتقدند سرمایه گذاری های بزرگ زیادی در کارخانه های فراوری باتری شده اما در حوزه استخراج مواد اولیه اقدامی انجام نشده است.

طی یک سال بهای کربنات لیتیوم 2 برابر شده است. بزرگترین ذخایر کبالت هم در جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است و گاهی اوقات استخراج آن در شرایط کاری بسیار نامساعدی انجام می گردد. پیش بینی می گردد قیمت این فلز هم افزایش یابد.

از سوی دیگر حدود 7 سال طول می کشد تا معدن های تازه توسعه یابند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1808

به "تور اروپا: کمبود مواد اولیه باتری چالش تازه خودروسازان اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: کمبود مواد اولیه باتری چالش تازه خودروسازان اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید