کشور هند و جملاتی که نباید درآن به زبان بیاورید

به گزارش مجله تور یک روزه، هند کشور زیبایست که با فرهنگ ها و رسوم گوناگونی عجین شده است که برخی از آن ها بسیار قدیمی هستند. در حالی که برخی قسمت های هند قابل قبول و آرام هستند برخی اماکن غیرقابل تحمل می باشند. به هر حال یکسری قوانین هستند که قبل از اینکه بخواهید با بومیان هند صحبت کنید حتما باید آن ها را بدانید.

کشور هند و جملاتی که نباید درآن به زبان بیاورید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

وای! تو بلدی انگلیسی صحبت کنی؟

هر فرد طبعه هند که این جمله را بشنود به دوران استعمار هند تسط انگلستان برمی گردد. این جمله آنقدر در آن موقع استفاده شده است که مردم در این زمان دیگر نباید از آن استفاده نمایند و باید این ار قبول نمایند که زبان انگلیسی الان یک زبان بین المللی است و این که هندی ها به این زبان صحبت می نمایند اصلا چیز عجیبی نیست.

قرار است که یک ازدواج از پیش مشخص شده داشته باشی، نه؟

این دیدگاه که بیشتر ازدواج ها در هند از قبل مشخص شده است، فقط و فقط به وسیله بالیوود به خورد مردم سراسر جهان داده است. هنوز هم ازدواج های سنتی در هند صورت می گیرند اما این علت نمی گردد که انتخاب های یک فرد هندی محدود گردد به سایت های همسریابی. بعلاوه برنامه هایی نظیر تیندر (Tinder) در هند مورد تایید نمی باشند.

آیا شما گاوها را می پرستید؟

گاوها در بسیاری از فرهنگ های موجود در هند به دلایل زیادی مقدس شمرده می شوند. گاوها پرستش نمی شوند اما به علت استفاده زیادی که در کشاورزی دارند و به علت طبیعت آرامشان مورد احترام مردم هستند. مردم هند روی این موضوع بسیار حساس هستند پس بهتر است که از صحبت کردن درباره این موضوع بپرهیزید.

خیلی شبیه به هندی ها نیستی، خیلی زیبایی که بخوای یک هندی باشی.

این یک مثال خوب برای دیدگاه های اشتباه درباره مردم هند است که ریشه آن نامعلوم می باشد. اصلا یعنی چه؟ مثلا یک نوع تعریف است؟ اگر بله، پس منظور شما این است که مردمی که شبیه به هندی ها هستند خیلی فوری به جراحی (جراحی فک و صورت) زیبایی نیاز دارند. با این کارها در هند به زندان می افتید

من هوادار کریکت نیستم.

اجازه بدهد که در این مورد با شما صادق باشیم. هندی ها اصلا برایشان مهم نیست که شما هوادار ورزش کریکت باشید یا نه، البته تا زمانی که تیم های کریکت هند را با هیچ تیم دیگری در جهان مقایسه نکنید. مخصوصا تیم های پاکستانی یا استرالیایی.

آیا مطمئنی که به اسم یک زن می خواهی تنها در هند سفر کنی؟

این دیدگاه درباره هند واقعا بد است، هر کشوری خطرات خود را برای بانوان دارد. مانند هر کشور دیگری برای سفر به هند هم کتاب های راهنمای گوناگونی وجود دارد که شما را به تماشا محل هایی تشویق و از رفتن به یکسری از مکان ها باز می دارند. بانوان باید همواره قبل از رفتن به سفر و اماکنی که نمی شناسند جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

عاشق لهجه ات شدم

خیلی ممنون، اما هندی ها لهجه ندارند. هند کشوری است که زبان های گوناگون زیادی مانند پاهاری (Pahari)، ملایالام (Malayalam) و یا پنجابی (Punjabi) در آن صحبت می گردد که تمام این زبان ها به صوت و آوای کلمات بستگی زیادی دارد. هندی هایی که به زبان انگلیسی صحبت می نمایند علاقه دارند تا با تشدید بر کلماتشان صحبت نمایند. غذاهای معروف هند

به بیداری روحانی خیلی نزدیک شده ای

جهانگرد ها در هند به دو دسته تقسیم می شوند. گروهی فیلم بخور دعا کن و عشق بورز را بارها دیده اند و گروهی هم به این باور دارند که بیشتر هندی ها در کو های هیمالیا به مدیتیشن مشغولند. این درست است که آیورودا (Ayurveda) از هند آغاز شده است و نوعی قدیمی از یوگا است، اما این علت نمی گردد که تمام کسانی که در این کشور دیدار می کنید هوادار دالای لاما (Dalai Lama) باشند. غذاهای معروف هند

تو خیلی مرموز هستی.

مطمئنا شما هم برای هندی ها مرموز و غریب هستید. جاذبه های گردشگری دهلی

برترین محل برای خوردن مرغ تیکا را معرفی کن

ادویه جات پایه و اساس غذاهای هندی در سرتاسر این کشور هستند. برخی از تندترین غذاهای جهان مخصوص هند هستند اما همه غذای تند نمی خورند، درست مانند این نکته که همه در هند چای دوست ندارند. نکات سفر به هندوستان

چطور این هوای خفقان آور و کثیفی را تحمل می کنید؟

این مردم در پی چیزی که در فیلم میلیونر زاغه نشین تماشاد در هند می گردند. اما چهره واقعی هند با آن تفاوت زیادی دارد. از موضوعاتی چون گرمای هوا، مترو های عرق آلود، آب آشامیدنی بی کیفیت و غذاهایی که در فروشگا ه های محلی فروخته می شوند دوری کنید.

کار آسانی نیست که یک هندی را عصبانی کنید اما غیرممکن هم نیست. رایج ترین جشن های هند

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد هند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1713

به "کشور هند و جملاتی که نباید درآن به زبان بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور هند و جملاتی که نباید درآن به زبان بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید