کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد دولتی در جمهوری چک تا شیوع مجدد کرونا در اسپانیا

به گزارش مجله تور یک روزه، جدیدترین اخبار کرونایی از اعتراضات شهروندان علیه مدیریت بحران کرونای دولت جمهوری چک و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا بعد از کاهش محدودیت ها حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد دولتی در جمهوری چک تا شیوع مجدد کرونا در اسپانیا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

افزایش دستمزد پزشکان و پرستاران در انگلیس

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که پزشکان و پرستاران انگلیسی دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد. کارکنان خدمات عمومی انگلیس به دلیل عواقب بحران کرونا دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد.

وزیر دارایی انگلیس اظهار داشت: ماه های گذشته به ما نشان داده است که کارکنان ما در بخش خدمات عمومی سهم مهمی را در کشور ایفا می نمایند و ما می توانیم در صورت احتیاج به آن ها تکیه کنیم.

کاهش درآمدهای اقتصادیاتی در آلمان

به دلیل بحران کرونا درآمدهای اقتصادیاتی در آلمان در ماه ژوئن حدود 19 درصد نسبت به این دوره زمانی در ماه قبل از آن کاهش پیدا نموده است. این نتیجه بر اساس گزارش ماهانه جدید وزارت دارایی آلمان منتشر شده است.

بر این اساس در تمام نیمه ابتدایی امسال میلادی درآمدهای اقتصادیاتی حدود 9.1 درصد کاهش پیدا نموده است.

مرگ و میرهای کرونایی در ایتالیا بسیار بیشتر از آمار رسمی

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که در بدترین ماه دوران کرونا در ایتالیا نرخ مرگ و میر در این کشور در مقایسه با همین دوره زمانی در سال گذشته حدود دو برابر شده است.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه در مجله آمریکایی Jama Internal Medicine منتشر شده است بین اول ماه مارس و چهارم آوریل در ایتالیا 41.329 نفر جان خود را ز دست داده اند که تعداد آن ها تقریبا 20 هزار نفر بیشتر از پنج سال گذشته بوده است. این به مفهوم افزایش حدود 104.5 درصدی مرگ و میرها در ایتالیا بوده است.

نتیجه این آنالیز نشان می دهد که شمار مرگ و میرهای کرونایی در ایتالیا به میزان قابل توجهی بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

اعتراضات علیه مدیریت کرونایی دولت در جمهوری چک

حدود 2 هزار نفر در شهر صنعتی اوستراوا در جمهوری چک علیه سیاست کرونایی دولت اعتراض کردند. آن ها خواهان کناره گیری وزیر بهداشت کشورشان شدند. این شهر صنعتی در 300 کیلومتری شرق پراگ قرار گرفته است. در جمهوری چک تا به حال نزدیک به 14 هزار ابتلا به کرونا گزارش شده که از بین آن ها 359 نفر جان خود را از دست داده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا

در اسپانیا هم شمار مبتلایان جدید به کرونا افزایش چشمگیری داشته است. یکی از مقامات بهداشتی در این کشور اعلام نموده است که تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در اسپانیا به ازای هر 100 هزار نفر به 27 نفر افزایش پیدا نموده است. در سرانجام محدودیت های کرونایی در ماه ژوئن این تعداد تنها 8 نفر بوده است. از آن موقع حدود 201 منطقه شیوع جدید در اسپانیا ثبت شده است. مناطق شیوع مجدد بخصوص در شهرهای منطقه کاتالونیا گزارش شده است.

توافق سران اروپایی روی بزرگترین بسته اقتصادی اتحادیه

سران کشورهای اروپایی هم صبح زود امروز بعد از بیش از چهار روز مذاکرات فشرده روی یک بسته کمکی برای مقابله با عواقب اقتصادی کرونا به توافق دست یافتند.

هشدار مقامات شرق فرانسه درباره شیوع مجدد کرونا

مقامات شرق فرانسه هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان بیداری و هوشیاری بیشتر شهروندان را درخواست نموده اند. آن ها از مردم رعایت قواعد فاصله گذاری و محدودیت ها را درخواست کردند.

وزیر بهداشت فرانسه هم اعلام نموده است که علائم نگران نماینده ای مبنی بر این وجود دارد که این بیماری همه گیر در بعضی مناطق کشور دوباره در حال شیوع است.

تعویق مسابقات ورزشی در هامبورگ

شهر هامبورگ هم به دلیل شیوع کرونا همه مسابقات ورزشی خود را تا سال آینده به تعویق انداخته است.

پزشکان صربستانی دولت را به شکست در مقابله با کرونا متهم کردند

حدود 350 پزشک صربستانی هم دولت را به شکست کامل در برخورد با ویروس کرونا متهم نموده اند. در هفته های اخیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به شدت افزایش پیدا نموده است.

بر اساس آمارها تا به حال حدود 400 نیروی ارتش آلمان به کرونا مبتلا شده اند.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا حدود 311916 نفر به کرونا مبتلا شده و 28422 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 295375 نفر به کرونا مبتلا شده و 45312 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 244624 نفر به کرونا مبتلا شده و 35058 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 203487 نفر به کرونا مبتلا شده و 9173 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 176754 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 30177 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1085

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد دولتی در جمهوری چک تا شیوع مجدد کرونا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات ضد دولتی در جمهوری چک تا شیوع مجدد کرونا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید