کراس اوور ایران خودرو چه زمانی رسماً رونمایی خواهد شد؟ مشخصات احتمالی

به گزارش مجله تور یک روزه، کراس اوور ایران خودرو به زودی از سوی این خودروساز ایرانی رونمایی خواهد شد. این خبر را فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بیان نمود.

کراس اوور ایران خودرو چه زمانی رسماً رونمایی خواهد شد؟ مشخصات احتمالی

خبرنگاران - فرشاد مقیمی گفت: نمونه اولیه این خودرو در شهریور ماه رونمایی خواهد شد و مورد استقبال مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت، زیرا رویکرد ایران خودرو فراوری محصول رقابتی و با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی است.

صحبت از کراس اوور ایران خودرو نخستین بار در اسفند 98 رسانه ای شد. در آن موقع، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از فراوری و عرضه 9 محصول نو این خودروساز به بازار ظرف سه سال آینده (بهمن سال 99 تا بهمن 1401) اطلاع داد که شامل راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک، 207 پانوراما، سدان K132، کراس اوور K125، هاچ بک K121 و بعلاوه دنای برقی می شد.

وی با اشاره به طراحی پلت فرم اختصاصی ایران خودرو و بیان این که توسعه این پلت فرم با پوشش حداکثری استانداردها و الزامات به روز و قوانین داخلی و حتی بازارهای صادراتی خواهد بود، گفت: پلت فرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی دارد و کیفیت فراوری آن در سطح کلاس جهانی است. بعلاوه قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرویی شامل سدان، پیکاپ، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.

مشخصات احتمالی کراس اوور ایران خودرو

بنا بر شنیده ها، قالب های فلزی K125 در داخل کشور ساخته شده است و این خودرو برخلاف برآورد ها نه تنها چهره ای متفاوت از خودرو 2008 دارد، بلکه تریم های آن در بخش هایی همانند برق و الکترونیک قابل قیاس با خودرو 2008 نیست.

گفته می گردد بیش از 150 قطعه ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری دارند. بعلاوه شنیده ها حاکی از آن است که K125 با پیشرانه TC7 پلاس و جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک به بازار می آید.

پیشرانه TC7 پلاس پیش از این در نمایشگاه پیشرانه های درون سوز ساپکو به وسیله شرکت ایپکو معرفی شده بود. این پیشرانه 1646 سی سی 4 سیلندر و 16 سوپاپ بوده و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است که قدرت فراوریی آن 161 تا 170 اسب بخار و گشتاور آن 235 تا 250 نیوتون متر است.

منبع: بیت ران
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1696

به "کراس اوور ایران خودرو چه زمانی رسماً رونمایی خواهد شد؟ مشخصات احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اوور ایران خودرو چه زمانی رسماً رونمایی خواهد شد؟ مشخصات احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید