کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در جهت جهش فراوری قرار دارند

به گزارش مجله تور یک روزه، کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از جمله ظرفیت های قانونی ایجاد شده در زیست بوم نوآوری کشور هستند که توانسته اند نقشی موثر در ایجاد ارتباط میان بخش های فراوریی کشور(صنعت)، بخش توزیعی(بازار) و مراکز فراوری علم و دانش برقرار نمایند.

کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در جهت جهش فراوری قرار دارند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از جمله ظرفیت های قانونی ایجاد شده در زیست بوم نوآوری کشور هستند که توانسته اند نقشی موثر در ایجاد ارتباط میان بخش های فراوریی کشور(صنعت)، بخش توزیعی(بازار) و مراکز فراوری علم و دانش برقرار نمایند. رشد کمی و کیفی این موسسات در ماه های پیش رو می تواند به جهش فراوری در حوزه های مهم و استراتژیک منتهی گردد.

این کانون ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت های دولتی تاسیس شدند، جهت خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ایجاد ظرفیت های قانونی برای این کانون ها مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را نیز اخذ کرد.

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره اظهار کرد: : در دوره جدید فعالیت کانون ها کوشش شده است، کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه های تاسیس گردد که جزء حوزه های استراتژیک محسوب می شوند. این بخش های مالی از این جنبه برای افتتاح کانون انتخاب شده اند که از پتانسیل ایجاد ارزش اضافه کرده برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کانون ها در حوزه های مانند: گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، گل محمدی و گیاهان معطر، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش و آبزیان در حال فعالیت هستند.

شناسایی حوزه های مستعد جدید از جمله اقدامات این دفتر در سال 1398 بوده است. بر این اساس با شناسایی 20 حوزه مناسب، در نهایت تاسیس 5 کانون در حوزه های سلولز و مشتقات سلولزی، مدیریت پسماند و بازیافت، شکر و صنایع جانبی، گردشگری و همچنین امنیت فضای تبادل اطلاعات به تصویب رسید.

توسعه فعالیت این کانون ها می تواند حوزه های متعدد و گسترده مالی را ترغیب کند که از تک بعدی بودن به سمت برقراری ارتباط مثمر ثمر با بخش های دیگر از جمله صنایع مختلف و دانشگاه ها گام بردارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 971

به "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در جهت جهش فراوری قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در جهت جهش فراوری قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید