خانه تاریخی امیرکبیر به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، استاندار مرکزی گفت: امیرکبیر شخصیت منحصر به فردی در تاریخ ایران است و تبدیل خانه وی در روستای هزاوه به قطب گردشگری ادای دین به میراث گران بهای ایران و یاری به رونق صنعت گردشگری است.

خانه تاریخی امیرکبیر به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، محمود زمانی قمی در بازدید از خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه اراک گفت: با توجه به صندلی ارزشمند این بنا ضروری است برنامه ریزی مناسبی درمرمت و بهسازی آن اعمال و این جاذبه های تاریخی و گردشگری به بهترین شکل ممکن معرفی گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به بودجه و امکانات در نظر گرفته شده پیشرفت عملیات مرمتی این اثر تاریخی مثبت است و مراحل انجام کار طبق طرح مصوب پیش رفته است.

استاندار مرکزی توضیح داد: امیرکبیر شخصیتی استثنایی در تاریخ کشور است و این بنا به غیر از داشته های تاریخی یک بنای فرهنگی و معنوی برای استان محسوب می گردد که همین مساله مسئولیت ما را در بازسازی این بنا دو چندان می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: عملیات مرمت خانه تاریخی امیرکبیر پیشرفت 60 درصدی دارد.

سید محمد حسینی اضافه نمود: این اثر در سال 89 در ردیف آثار ملی ثبت شده و تا به امروز یک میلیارد و 400 میلیون ریال در این طرح مرمت هزینه شده و برای اتمام کار و بهره برداری آن به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار احتیاج است.

وی بیان نمود: در سال های گذشته فرایند مرمت خانه امیرکبیر در هزاوه آهنگ کندی داشته و به همین سبب آسیب های وارد شده به بنا جدی است بنابراین زمان و بودجه بیشتری ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: اقدامات مقاوم سازی و زیر بنایی طرح به اتمام رسیده و نگرانی تخریب بنا منتفی شده است اما از مراحل میانی و نازک کاری و اقداماتی از قبیل ساخت و نصب درهای مصوب، کف سازی، تاسیسات و محوطه سازی هنوز کار باقیست و احتیاجمند تزریق بودجه در اسرع وقت است.

حسینی اضافه نمود: امیرکبیر یکی از نام آوران بین المللی است که نام وی به ثبت یونسکو رسیده است.

وی گفت: پیش از مرمت، به بخش هایی از این این بنا به سبب عوامل طبیعی، آسیب جدی وارد شده بود که با مرمت اجرا شده از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه نمود: استان مرکزی به عنوان خاستگاه مشاهیر و مفاخر علمی و سیاسی جزء استان های برتر در حوزه فرهنگی، گردشگری و محصولات باغی و کشاورزی است.

392 نفر در تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی جان خود را از دست دادند

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: 392 نفر در تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی در امسال جان خود را از دست دادند.

علی رضایی اضافه نمود: این قربانیان جان باخته، در هشت ماه امسال در تصادفات ترافیکی درون و برون شهری و جاده های روستایی به پزشکی قانونی استان مرکزی ارجاع شدند.

وی بیان نمود: بیشترین تعداد کشته های ترافیکی استان با 316 فوتی مربوط به حوادث رانندگی برون شهری است که شهریورماه با 51 کشته بیشترین تعداد فوتی ها را امسال به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی بیان کرد: 67 نفر در تصادفات درون شهری و 9 نفر نیز در تصادفات جاده های روستایی استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

رضایی توضیح داد: در گزارش موجود پزشکی قانونی استان مرکزی در تصادفات اجرا شده امسال پنج هزار و 393 نفر مصدوم شدند که سه هزار و 732 نفر مرد و مابقی زن بوده اند که بیشترین مصدومان با 795 نفر در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین 8 نفر به واسطه غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که 7 نفر این قربانیان مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: تعداد متوفیان ناشی از سوختگی در استان مرکزی امسال 4 نفر گزارش شده، 8 نفر دچار برق گرفتگی شدند و 8 نفر شامل 5 مرد و 3 زن نیز دچار گازگرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.

رضایی اضافه نمود: آمار معاینات ناشی از نزاع در استان مرکزی هفت هزار و 81 مورد به ثبت شده است که از این تعداد پنج هزار و 45 مرد و 2 هزار و 36 زن بودند و برای معاینه به پزشکی قانونی مراجعه نموده اند.

وی اضافه نمود: تیرماه امسال با یک هزار و 78 مورد بیشترین تعداد مراجعات و معاینات پزشکی قانونی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

مجوز تاسیس مدارس غیردولتی توسط تعاونگران آموزشی دراستان مرکزی صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مجوز تاسیس مدارس غیردولتی توسط شرکت های تعاونی آموزشی در این استان صادر شده است و این تعاونی ها می توانند در راستای راه اندازی مدارس غیرانتفاعی فعالیت نمایند.

محمد تقی آبایی هزاوه اضافه نمود: این فرصت در پی تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در 14 آذرماه امسال در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری در 15 دیماه به منظور تعاونگران آموزشی استان مهیا شد.

وی بیان نمود: بر اساس این قانون افراد حقیقی و حقوقی می توانند در قالب شرکت های تعاونی آموزشی به تنهایی یا با مشارکت دولت و مطابق اهداف، ضوابط و دستورالعمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش در داخل یا خارج از کشور نسبت به تأسیس و اداره مدرسه و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی توضیح داد: هدف از تشکیل این مدارس و مراکز آموزشی ارتقاء صندلی نظام تعلیم و تربیت کشور با تاکید بر افزایش سطح کمی و کیفی مدارس دولتی و بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش است.

آبائی هزاره بیان کرد: متقاضیان تشکیل شرکت های تعاونی آموزشی این استان می توانند پس از اخذ مجوز رسمی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی از اداره کل آموزش و پرورش برای تشکیل تعاونی خود به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی مراجعه نمایند.

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ایستگاه برق 63 کیلوولت اراک 7

مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ایستگاه برق 63 کیلوولت اراک 7 با انجام عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات برقی از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

حمید صفایی شریف اضافه نمود: احداث پست 63 کیلو ولت اراک 7 که به منظور تامین برق مورد احتیاج مشترکین خانگی، تجاری و پروژه های مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته دارای دو دستگاه ترانس در مجموع به ظرفیت 60 مگاولت آمپر و تعداد 12 عدد فیدر خروجی 20 کیلوولت است.

وی اضافه نمود: احداث این ایستگاه با افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق توزیع شهرستان اراک نقش مهمی در تعدیل بار سایر ایستگاه های برق وتامین انرژی برق مشترکان جدید برعهده دارد.

25 معلم استان مرکزی در طرح مشارکت دانش آموزی همکاری داوطلبانه دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی از همکاری داوطلبانه 25 معلم استان در طرح مشارکت دانش آموزی اطلاع داد.

کیانوش امینی اضافه نمود: طرح مشارکت دانش آموزی در توافقات اجرا شده فی مابین اداره کل بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استان در این ماه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: این طرح از جمله طرح های جدید ارتقای سلامت و سرمایه است که امسال برای نخستین بار در کشور به مرحله اجرا در آمده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی بیان نمود: طرح مشارکت دانش آموزی با هدف تقویت سرمایه اجتماعی، مصون سازی جوانان در برابر آسیب های اجتماعی و خروج از فردگرایی و خودخواهی جوانان به اجرا گذاشته شده است.

امینی بیان کرد: تا به امروز 30 کلاس درس در قالب 10 مدرسه زیر پوشش این طرح در آمده اند و 25 نفر از دبیران مدارس به صورت داوطلبانه اجرای این طرح را برعهده گرفته اند.

وی اضافه نمود: این طرح در فاز نخست به صورت پایلوت اجرا می گردد که اجرای آن در تمام مدارس در آینده کلید می خورد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی توضیح داد: این طرح به منظور اجتماعی شدن دانش آموزان و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی اجرا می گردد که از والدین انتظار داریم مسئولان مدارس را در اجرای این طرح همکاری نمایند.

امینی گفت: کاهش اعتماد عمومی و کاهش حس نوع دوستی از عوامل موثر در شیوع آسیب های اجتماعی است که اجرای این طرح می تواند با افزایش مشارکت اجتماعی در میان دانش آموزان در کنترل آسیب های اجتماعی مفید واقع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 752

به "خانه تاریخی امیرکبیر به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی امیرکبیر به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید