چرا منطقه نمونه گردشگری ایوب رونق نمی گیرد؟

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران/خراسان شمالی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: نبود دهیار یا شورا از مسائل توسعه نیافتن منطقه نمونه گردشگری ایوب است.

چرا منطقه نمونه گردشگری ایوب رونق نمی گیرد؟

از سفر با تور کانادا لحظه آخر لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری ایوب خارج از روستای ایوب قرار گرفته است، اضافه کرد: اگر این منطقه در داخل روستا قرار می گرفت بسیاری از اقدامات به وسیله دهیاری و شورای روستا انجام می شد به طوری که هم اکنون بسیاری از اقدامات در منطقه گردشگری اسفیدان به وسیله دهیاری و شورا انجام می گردد.

وی با بیان اینکه طرح الحاق منطقه نمونه گردشگری به روستای ایوب ارائه شده است، ادامه داد: با اجرای این طرح نقش دهیاری و شورا برای توسعه این منطقه پررنگ می گردد و از سوی دیگر بخشی از اعتبارات دهیاری نیز صرف توسعه این منطقه خواهد شد. از سوی دیگر بنیاد مسکن نیز می تواند وارد گردد و طرح مطالعاتی هادی را انجام دهد. بخشی از زمین های موجود در منطقه نمونه گردشگری که هم اکنون کاربری کشاورزی دارند تغییر کاربری داده می گردد و مردم می توانند ساخت و ساز را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر مسئولان نسبت به این طرح چگونه بوده است، گفت: تا به امروز مسئولان استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به آن نظر مثبت داشته اند.

این مقام مسئول در ادامه به کمبود اعتبارات اشاره نمود و اضافه کرد: اگر طی این دو سال در این منطقه اقدام خاصی انجام نشده است به علت آن بوده هیچ اعتباری برای این منطقه وجود نداشته و دست اداره کل میراث فرهنگی استان خالی بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هنوز میان اداره کل میراث فرهنگی استان و اوقاف بر سر منطقه نمونه گردشگری ایوب اختلاف وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر بین این دو اداره اختلافی وجود ندارد و استخر و بقعه در دست اوقاف است و طرح های توسعه ای از آن طریق اجرا می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد اظهار کرد: اجرای طرح گردشگری نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است که تا به امروز سرمایه گذار نیز برای اجرای این طرح معرفی شده است.

منطقه نمونه گردشگری ایوب واقع در شهرستان بجنورد به لحاظ وجود استخر آب معدنی که گفته می گردد برای درمان بیماری های پوستی مناسب است و از سوی دیگر به لحاظ وجود بقعه ایوب سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 722

به "چرا منطقه نمونه گردشگری ایوب رونق نمی گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا منطقه نمونه گردشگری ایوب رونق نمی گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید