پنس: زمان رفتن تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو است

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران - خبرنگاران - معاون رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به پیشنهاد مذاکره ترامپ با رئیس جمهوری ونزوئلا از سوی وزیر خارجه این کشور گفت که تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو زمان رفتن وی است.

پنس: زمان رفتن تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو است

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن تنها درباره زمان کناره گیری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت با وی مذاکره می نماید.

پنس در پیغامی توئیتری خبر درخواست مذاکره مادورو با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سوی خورخه آره آسا وزیر خارجه ونزوئلا را بازنشر کرد.

وی سپس اضافه نمود: تنها چیز قابل مذاکره با مادورو در این برهه، ساعت و تاریخ رفتن او است. برای بازگشت دمکراسی و بازسازی ونزوئلا مادورو باید برود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد آره آسا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست مذاکره ترامپ با مادورو را مطرح و گفت: خواهان گفت و گو هستیم، مذاکر با آمریکا؛ چرا این گفت و گو میان رئیس جمهوری مادورو و ترامپ نباشد؟

پنس روز سه شنبه در نشست گروه لیما برای آنالیز بحران ونزوئلا در کلمبیا با گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده دیدار و پیغام حمایت تمام قد ترامپ را به او منتقل کرد.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در منطقه آمریکای جنوبی همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در این کشور متهم می نماید.

بعضی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت نموده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 158

به "پنس: زمان رفتن تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس: زمان رفتن تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید