پرورش سلول های انسانی در قالبی از جنس نان!

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، با اوج گیری همه گیری ویروس کرونا، پخت نان خانگی در همه جای دنیا محبوب شد. اکنون گروهی از مهندسان با الهام از این فرایند از نان به عنوان قالب پرورش سلول های انسانی استفاده کردند.

پرورش سلول های انسانی در قالبی از جنس نان!

اندرو پلینگ از دانشگاه اوتاوا و همکارانش چند نان مختلف را برای پرورش سلول ها آزمایش کردند. بسیاری از کوشش های اولیه با نان های مختلف چندان پیروزیت آمیز نبود. اما در نهایت آنها پیروز شدند سلول ها را در نان سودای ایرلندی پرورش دهند.

آنها پس از پخت نان سودا، آن را با الکل استریلیزه و در مرحله بعد آن را با مواد شیمیایی تقویت کردند. محققان متوجه شدند سلول های ماهیچه، پوست و استخوان در چنین قالبی رشد می نمایند.

یکی از موارد استفاده قالب نان برای رشد سلول، توسعه گوشت در کارخانه ها است.

پلینگ در این باره می گوید: چنین پروژه ای برای این دوره ایده آل به نظر می رسد.

این پروژه اکنون در سرورBioRxiv موجود است. اگر سلول هایی که با این روش فراوری می شوند، کارآمد باشند، استفاده از نان به جای قالب کلاژنی، هزینه های درمانی و همچنین توسعه گوشت در آزمایشگاه کاهش می دهد.

هم اکنون گروه های متعددی از محققان در سراسر دنیا مشغول آنالیز روش هایی برای توسعه بافت زنده و ارگان ها خارج از اعضای بدن هستند تا انواع مختلف اختلالات را با این شیوه درمان نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1382

به "پرورش سلول های انسانی در قالبی از جنس نان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش سلول های انسانی در قالبی از جنس نان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید