هیوندای قصد دارد خط تولید خودروی پرنده راه اندازی کند

به گزارش مجله تور یک روزه، هیوندای به عنوان بزرگ ترین خودروساز کره جنوبی، گام های بیشتری در راستا ساخت خودروی پرنده برمی دارد و قصد دارد خط تولید مجموعه کاملی از هواگردها را راه اندازی کند که پیش بینی می کند طی یک دهه آینده در آسمان شهرها کاربردی شوند.

هیوندای قصد دارد خط تولید خودروی پرنده راه اندازی کند

جایوان شین (Jaiwon Shin) رئیس واحد هواگردهای شهری هیوندای اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه مدل هایی برای جابه جایی 5 یا 6 نفر در آسمان کلان شهرها و یک نسخه بزرگ تر برای پروازهای بین شهری است. به گفته او انتظار می رود که این هواگردها تا سال 2028 وارد بازار شوند.

شین اشاره کرد: کسانی که همیشه در ترافیک جاده ها گیر کرده اند درک می کنند که جابه جایی از طریق هواگردها چقدر آسان است.

آینده صنعت هواگردهای شهری

این روزها بسکمک از طراحان، تولیدکنندگان خودرو و شرکت های نوپا در حال تغییر صنعت حمل ونقل با اتومبیل های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین حمل کالا هستند. مورگان استنلی (Morgan Stanley) که یک تحلیل گر است، در صعودی ترین برآورد، پیش بینی می کند که این فناوری می تواند صنعتی 2.9 تریلیون دلاری تا سال 2040 ایجاد کند. این در حالی است که حتی بدبینانه ترین پیش بینی ها هم رقم 615 میلیون میلیارد دلار را نشان می دهد.

هیوندای طرح مفهومی (کانسپت) خودروی پرنده خود را که آن را با شرکت اوبر (Uber) توسعه داده، ابتدای امسال در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس وگاس (CES 2020) به نمایش گذاشت. این شرکت قصد دارد این هواگردها را پیش از آنکه در حدود سال 2035 اتوماتیک شوند، توسط خلبان ها به پرواز درآورد. این شرکت چندی پیش پیروز شده بود به انجمن تولیدکنندگان هوانوردی عمومی بپیوندد.

نیاز به وضع قوانین

طی سال های آینده، صنعت و نهادهای نظارتی باید به پاسخ پرسش هایی مانند این برسند که چه نوع مجوز خلبانی نیاز است و چگونه می توان احتمال تصادفات را حذف کرد یا به حداقل رساند. در این زمینه نیاز به قوانین و زیرساخت های تازه به شدت احساس می شوند تا آنجا که دو غول هواپیماسازی، ایرباس و بویینگ در بیانیه ای مشترک خواستار به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی شده اند.

به گفته شین هرچند ممکن است برخی از اتومبیل های پرنده از اوایل سال 2023 شروع به کار کنند، اما هیوندای 2028 را هدف قرار می دهد. زیرا در آن زمان زیرساخت های بیشتری فراهم شده و آگاهی عمومی در این زمینه نیز بالاتر رفته است. او اعلام کرد: هیوندای برای جلب مشتری های اولیه در تلاش است تا هزینه و سطح صدای وسایل نقلیه را کاهش دهد و در عین حال ایمنی را به عنوان کانون اصلی این هواگردها حفظ خواهد کرد.

علاوه بر جابه جایی افراد، هیوندای در حال کار بر روی نوع دیگری از هواگردها برای حمل ونقل کالا است که ظرفیت آن تا 300 کیلوگرم خواهد بود. این شرکت تصمیم نگرفته است که این وسیله حمل کالای خود را کجا بسازد یا معرفی کند.

فعالیت ها در حوزه هواگردهای شهری

ایرباس، بویینگ و استارت آپ هایی مانند لیلیوم دیگر رقبای این حوزه هستند. واهانا (Vahana) تاکسی هوایی خودهدایت شونده A3 که زیرمجموعه فناوری ایرباس و مستقر در سیلیکون ولی است، نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال 2018 به خاتمه رساند و نمونه اولیه بویینگ نیز نخستین پرواز خود را در ژانویه سال گذشته (دی 1397 خورشیدی) انجام داد.

ایکس پنگ (XPeng) شرکت چینی تولیدکننده خودروهای برقی نیز ماه گذشته نمونه اولیه خود را رونمایی کرد که می تواند دو نفر را حمل کند و تا 25 متر ارتفاع بگیرد. ترکیه هم در هفته های گذشته نخستین هواگرد شهری بدون سرنشین خود را با پیروزیت آزمایش کرد.

با وجود داشتن رقبای گوناگون، شین مطرح کرد که هیوندای از یک شبکه فروش جهانی بهره مند است که می تواند خدمات گوناگونی ارائه دهد و به ایجاد زیرساخت های اکوسیستم حمل ونقل هوایی کمک کنند. مشاغل این گروه شامل خودروسازی، قطعات خودرو، ساخت وساز و لجستیک (خدمات توزیع) می شود. شین گفت: وجود این منابع به در اختیار دریافت بازار کمک می کند. ما با دیگر توسعه دهندگان که فقط از یک جنبه به بازار نگاه می کنند، متفاوت هستیم.

خودروسازان به دلیل تخصص تولید انبوه، نسبت به هواپیماسازان فزونی دیگری هم دارند. به طور معمول ایرباس و بویینگ هر کدام کم تر از 1000 هواپیما در سال تحویل می دهند، درحالی که خودروسازان می توانند میلیون ها خودرو بسازند. به گفته شین تولید سالانه هواگردهای شهری صدها هزار دستگاه خواهد بود.

او تأکید کرد: ما نمی خواهیم اولین در بازار باشیم بلکه می خواهیم اولین با محصول مناسب باشیم.

عکس کاور: هواگرد شهری الکتریکی S-A1 هیوندای

Credit: Hyundai

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1213

به "هیوندای قصد دارد خط تولید خودروی پرنده راه اندازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای قصد دارد خط تولید خودروی پرنده راه اندازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید