هند 4 تن دارو به تاجیکستان ارسال کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، دولت هند در اقدامی انسان محبت آمیز و به منظور یاری به تاجیکستان برای مقابله با ویروس کرونا، بیش از 4.6 تن دارو به این کشور ارسال کرد.

هند 4 تن دارو به تاجیکستان ارسال کرد

به گزارش رسانه های هند، سفارت هند در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در بیانیه ای اعلام نمود: یک پرواز شرکت هواپیمایی ایر ایندیا روز گذشته (شنبه) در فرودگاه بین المللی دوشنبه به زمین نشست. این هواپیما حامل 4.6 تن یاری دارویی هند به تاجیکستان بود و ویراج سینگ سفیر هند در تاجیکستان در مراسمی رسمی، این محموله را به مقامات تاجیکستانی تحویل داد.

در میان شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، هند دیپلماسی دارویی خود را در کشورهای دور و نزدیک افزایش داده است.

درحالی که بسیاری از کشورها از جمله آمریکا داروی ضد مالاریا (هیدروکسی کلورکین) را از هند خریداری نموده اند، دولت هند این دارو را به صورت مجانی به 24 کشور صادر نموده است.

به گفته مقامات هندی، دهلی نو بیش از 5 میلیون قرص هیدروکسی کلورکین را برای 28 کشور آمریکای لاتین و 100 هزار قرص دیگر برای هرکدام از 19 کشور آفریقایی در نظر گرفته است.

هند عظیم ترین فراوری کننده قرص هیدروکسی کلورکین در دنیا است. این کشور ماه گذشته صادرات این دارو را ممنوع نموده بود اما پس از درخواست آمریکا، هند مجبور به لغو ممنوعیت صادرات آن شد.

هند تا به امروز داروی ضد مالاریا را به صورت تجاری و آزاد به 133 کشور صادر نموده است. به گفته هارش شرینگلا معاون وزیر امور خارجه هند، این داروها شامل 446 میلیون قرص هیدروکسی کلورکین و یک میلیارد و 500 میلیون قرص پاراستامول است.

از سوی دیگر وقوع بحران کرونا، تقاضا برای داروهای هندی را در سرتاسر دنیا افزایش داده است.

معاون وزیر امور خارجه هند گفت: نقش صنعت داروسازی هند در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. هند به وسیله هماهنگی های لازم و مدیریت داروها و همچنین اطمینان از تامین کافی آن ها در بازار داخلی، این داروها را به کشورهای مختلف ارسال می نماید. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 995

به "هند 4 تن دارو به تاجیکستان ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند 4 تن دارو به تاجیکستان ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید