مو تغذیه می خواهد

به گزارش مجله تور یک روزه، موها هم مانند سایر اعضای بدن از خون تغذیه می کنند و برای اینکه مواد مغذی به موها برسد باید تغذیه مناسبی داشته باشیم؛ به شرح زیر: سبزی های برگ سبز: اسفناج و کلم بروکلی سرشار از ویتامین A و C هستند و بدن ما به این مواد نیاز دارد. این مواد موجب ترشح سبوم (چربی) در موها می شود. سبوم ماده

مو تغذیه می خواهد

مو تغذیه می خواهد

نویسنده:دکتر حسین طباطبایی*

موها هم مانند سایر اعضای بدن از خون تغذیه می کنند و برای اینکه مواد مغذی به موها برسد باید تغذیه مناسبی داشته باشیم؛ به شرح زیر:

سبزی های برگ سبز: اسفناج و کلم بروکلی سرشار از ویتامین A و C هستند و بدن ما به این مواد نیاز دارد. این مواد موجب ترشح سبوم (چربی) در موها می شود. سبوم ماده روغنی و چربی است که به وسیله فولیکول های مو ترشح می شود و حالت دهنده طبیعی موهاست. سبزی های برگ سبز همچنین سرشار از کلسیم و آهن هستند که برای رشد و تقویت موها لازم است. پس وقتی غذاها برای داشتن موهایی سالم و زیبا نقش مهمی دارند، چرا به جای مصرف ویتامین های طبیعی سراغ انواع شامپو و صابون های ویتامینه باشیم؟ یک رژیم متعادل حاوی میوه و سبزی، پروتئین، حبوبات و غلات و اسیدچرب و ماهی و لبنیات به داشتن موهای سالم کمک می کند.

ماهی: ماهی ها و به خصوص ماهی های سالمون به دلیل اینکه سرشار از اسیدچرب امگا3 و منبع پروتئین و دارای آهن و ویتامین 12 B هستند، برای رشد موها بسیار مناسب اند. اسیدچرب ضروری امگا3 برای سلامت پوست سر لازم است و کاهش یا نبود این ماده می تواند موجب خشکی پوست سر و در نتیجه ریزش موها بشود. افرادی که گیاه خوارند، می توانند دانه های گیاهی را که سرشار از امگا3 هستند در رژیم غذایی خود بگنجانند.

میوه های تازه: بارها و بارها از مزایای میوه ها شنید ه ایم و همه می دانیم که میوه ها سرشار از انواع متعدد ویتامین هستند. وقتی ما می توانیم منبع طبیعی از ویتامین ها را در میوه ها پیدا کنیم، چرا باید دنبال انواع مصنوعی آنها در شامپوها بگردیم تا موهایمان تقویت بشوند؟ سیب، پرتقال، انگور، خیار و موز نه تنها شادابی و طراوت پوست را فراهم می کنند، بلکه موجب سلامت موها هم می شوند.

هویج: هویج منبعی عالی از ویتامین A است که پوست سر را تقویت کرده و برای بینایی لازم است. از آنجایی که برای داشتن موهایی درخشان باید پوست سر سالم باشد، باید ماده ای مصرف کنید که موجب سلامت پوست سر شود. سعی کنید به جای خوردن انواع اسنک ها در وسط روز، یک هویج بخورید یا روی سالادتان کمی هویج رنده کنید.

پی نوشت ها :

متخصص پوست و مو

منبع: http://www.salamat.comaeمنبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1755

به "مو تغذیه می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مو تغذیه می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید