موافقت صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه تولید

به گزارش مجله تور یک روزه، از این پس تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تعلق می گیرد.

موافقت صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه تولید

به گزارش به نقل از شاتا؛ فرزاد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت گفت: در راستای اجرایی سازی بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 کل کشور و به منظور حمایت از فعالیت های مالی شرکت های نرم افزاری برای جهش تولید و اشتغال و در پی همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مصوبه 20/12/1398 هیأت عامل صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه ملی و بانک های عامل، تسهیلاتی در قالب طرح و سرمایه درگردش به شرکت های دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) از وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می نمایند.

بر اساس ابلاغیه صندوق توسعه ملی، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) از وزارت صمت هستند، همانند سایر رسته های بخش صنعت به عنوان واحد صنعتی تلقی شده و امکان استفاده از تسهیلات ریالی از محل منابع ماده 52 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را دارند.

همچنین واحد های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که علاوه بر پروانه بهره برداری از وزارت صمت دارای تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، امکان استفاده از تسهیلات مختص شرکت های دانش بنیان و تخفیف 4 درصدی در نرخ سود تسهیلات مربوطه را نیز خواهند داشت.

به گفته اسماعیل زاده، فهرست بانک های عاملی که تسهیلات فوق را ارائه می دهند به تفکیک حوزه فعالیت، نوع تسهیلات، و سهمیه های پیش بینی شده در سایت صندوق توسعه ملی به نشانی https://www.ndf.ir قابل دسترس است.

همچنین شرکت های تولید نماینده نرم افزار که تا به امروز نسبت به دریافت پروانه بهره برداری تولید اقدام ننموده اند، می توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات و سایر تسهیلات قانونی این پروانه از طریق سامانه الکترونیکی صدور این پروانه به نشانی https://amarsanat.mimt.gov.ir/software نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست خود اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 941

به "موافقت صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید