چطور بلیط چارتر را از سفرمارکت تهیه کنیم؟

به گزارش مجله تور یک روزه، اگر قصد دارید در سفر بعدی خود بلیط هواپیما تهیه کنید، احتمالاً با خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت تر احساس لذت بیشتری خواهید کرد. برای آشنایی با بلیط های مقرون به صرفه قیمت باید مفاهیمی مثل بلیط چارتری و سیستمی را بدانید. اگر بتوانید بلیط های چارتی مقرون به صرفه قیمت را پیدا کنید قیمت کمتری را بابت بلیت خود می پردازید؛ اما آیا همه مسیرهای پروازی دارای بلیط چارتری هستند؟ آیا تمام پروازهای چارتری تخفیف دارند؟ تفاوت پروازهای سیستمی و چارتری چیست؟ اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید به راحتی می توانید برترین بلیط چارتری را بر اساس احتیاج و بودجه خود از سایت سفر مارکت بخرید.

چطور بلیط چارتر را از سفرمارکت تهیه کنیم؟

درابتدای مقاله درباره بلیط چارتری، بلیط های مقرون به صرفه قیمت چارتری و تفاوت پرواز چارتری با پرواز سیستمی صحبت می کنیم و در بخش بعدی به نحوه خرید بلیط چارتری از سفر مارکت می پردازیم.

بلیط چارتری چیست؟

اگر بخواهیم واژه چارتر را معنی کنیم، به معنای دربست کرایه دادن می گردد. در صنعت گردشگری می توان تعداد زیادی از جایگاه های سک هواپیما را که به مقصدی تعیین پرواز می نماید، به طور دربست کرایه کرد. بعلاوه جایگاه های اتوبوس و یا اتاق های یک هتل را نیز می توان به صورت عمده کرایه کرد.

به طور معمول آژانس های گردشگری که قصد طراحی و برنامه ریزی یک تور مسافرتی را دارند اقدام به چارتر کردن جایگاه های یک پرواز یا اتاق های یک هتل می نمایند.

نکته: آژانس های گردشگری را می توان به دو نوع آژانس های مادر و آژانس های خرده فروش تقسیم بندی کرد. آژانس های مادر آن دسته از آژانس های گردشگری هستند که اقدام به چارتر کردن جایگاه های پرواز و هتل می نمایند. تورهای گردشگری را این دسته از آژانس ها طراحی و برنامه ریزی می نمایند. آژانس های خرده فروش صرفاً وظیفه فروش تورهایی را برعهده دارند که آژانس های مادر آن ها را طراحی می نمایند.

آژانس های مادر در صنعت گردشگری تعداد زیادی از جایگاه های یک هواپیما را در جهت پروازی تعیین، از ماه ها قبل، رزرو می نمایند و بعلاوه تعداد زیادی از اتاق های هتل های آن مقصد را نیز از چند ماه قبل کرایه می نمایند. این دسته از آژانس ها، تور گردشگری آن مقصد را طراحی می نمایند و خدماتی نظیر بلیط هواپیمای رفت وبرگشت، ترانسفر فرودگاهی، هتل، گشت شهری، تور لیدر، بیمه مسافرتی، ویزا را در قالب یک تور به فروش می رسانند.

بلیط پرواز هایی که جایگاه های آن به وسیله آژانس های گردشگری مادر از قبل رزرو شده باشد با نام بلیط چارتر هواپیما شناخته می گردد.

چگونه بلیط چارتری مقرون به صرفه قیمت می گردد؟

آژانس های گردشگری که تور مسافرتی را طراحی و برنامه ریزی می نمایند، تمام هدفشان فروش تور، قبل از آغاز تاریخ سفر است. هرچه قدر که به تاریخ آغاز سفر نزدیک می شویک، هم قیمت تور مقرون به صرفه تر می گردد و هم قیمت پروازهایی که به این شکل از قبل رزرو شده اند. به این دسته از تورها که کمی به تاریخ سفرشان به جای مانده، تورهای لحظه آخری و به پروازهای این چنینی پروازهای لحظه آخری گفته می گردد.

هدف از کم کردن قیمت این دسته از بلیط ها ترغیب مسافران برای خرید است. تا پروازهای چارتری خالی به سمت مقصد حرکت ننمایند و سود آژانس ها تبدیل به ضرر نگردد.

اگر شما بتوانید پروازهای چارتری که نزدیک به تاریخ آغاز پرواز آن ها است، پیدا کنید، می توانید هزینه کمتری را بابت بلیط پرواز بپردازید.

تفاوت بلیط پرواز چارتری با پرواز سیستمی در چیست؟

پروازهای سیستمی دسته ای دیگر از پروازها هستند که به وسیله آژانس های هواپیمایی (ایرلاین ها) عرضه می شوند. در ادامه با تفاوت بین پرواز چارتر و سیستمی بیشتر آشنا می شویم:

قیمت پرواز

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین پرواز چارتری و سیستمی در قیمت نهایی آن ها است. به طورکلی در پروازهای سیستمی هر چه به تاریخ آغاز پرواز نزدیک می شویم، قیمت نهایی بلیط گران تر می گردد. برای آنکه بتوانید پرواز سیستمی مقرون به صرفه قیمتی را بخرید، باید از چند ماه زودتر از تاریخ آغاز پرواز اقدام به خرید کنید. اما در پروازهای چارتری قضیه به طور کامل فرق دارد. در این دسته از پروازها، هر چقدر که به تاریخ آغاز پرواز نزدیک می شویم، قیمت نهایی بلیط مقرون به صرفه تر می گردد تا مسافران ترغیب شوند بلیط آن پرواز را خریداری نمایند.

برنامه زمانی

برنامه زمانی پروازهای سیستمی ثابت و تعیین است و شما از چند ماه قبل می توانید برای مقصد خود بلیط هواپیمایی سیستمی را بخرید. پروازهای سیستمی را می توانید همواره در طول سال پیدا کنید. اما پروازهای چارتری را نمی توان همواره پیدا کرد. چراکه آژانس های گردشگری که اقدام به چارتر کردن جایگاه های پرواز می نمایند، در تمام طول سال مشغول این فعالیت نیستند. در بعضی از اوقات سال می توانید پروازهای چارتری را پیدا کنید.

شرایط سنی

در پروازهای سیستمی قوانینی مربوط به شرایط سنی مسافران وجود دارد که براساس آن قیمت نهایی بلیط تغییر می نماید. به طور مثال قیمت بلیط پرواز سیستمی برای نوزادان بسیار کمتر از بچه ها 2 تا 12 سال و بزرگسالان است. بعلاوه بچه ها 2 تا 12 سال برای پرواز خود قیمت های کمتری را در مقایسه با بزرگسالان می پردازند. اما در پرواز چارتر فقط بچه های که زیر 2 سال دارند، قیمت بلیط شان کمتر می گردد و تفاوتی بین بچه ها بین 2 تا 12 سال و بزرگسالان در قیمت بلیط وجود ندارد.

تا این جای مقاله سعی کردیم که بلیط پرواز چارتری را به طور کامل توضیح دهیم و تفاوت آن را با بلیط پروازهای سیستمی ذکر کنیم تا درک بیشتری نسبت به این دسته از پروازها داشته باشید.

نکته: همان طور که در بخش اول مقاله اشاره کردیم، اگر قصد دارید در چند روز آینده به سفر بروید، سعی کنید بلیط چارتری مربوط به مقصد مورد نظرتان را پیدا و بخرید. اگر هم قصد دارید از چند ماه زودتر سفر خود را بچینید، بلیط سیستمی که به مقصد مورد نظرتان پرواز می نماید را بخرید. با این ترفند می توانید قیمت کمتری را بابت پرواز خود بپردازید.

در ادامه نحوه خرید بلیط چارتری از وبسایت سفر مارکت را توضیح می دهیم.

نحوه خرید بلیط چارتری از سفر مارکت

برای خرید بلیط چارتری از سفر مارکت ابتدا ضروری است که اپلیکیشن سفر مارکت را بر روی گوشی خود نصب کنید یا از مرورگر خود آدرس سفر مارکت را تایپ کنید تا وارد صفحه اصلی این وب سایت شوید.

سپس از سمت راست گزینه بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

در صفحه نوی که به شما نمایش داده می گردد، باید اطلاعات اولیه خود را که شامل شهر مبدأ، شهر مقصد، تاریخ پرواز رفت، تاریخ پرواز برگشت، نوع کلاس پروازی و تعداد مسافرین است، تعیین کنید و در خاتمه بر روی گزینه جستجوی بلیط هواپیما کلیک کنید.

در صفحه نو، با فهرستی از پروازهای که به وسیله آژانس های هواپیمایی مختلف به سمت مقصد مورد نظرتان اجرا می گردد، روبرو می شوید. درصورتی که تمایل داشته باشید از میان این فهرست تنها بلیط هایی که به صورت چارتری هستند را مشاهده کنید، از سمت راست صفحه، در بخش فیلترها، فیلتری که با نام نوع بلیط است را پیدا کنید و در کنار گزینه چارتری کلیک کنید تا مربع آن به رنگ نارنجی در بیاید. با این انتخاب می توانید بر روی نتایج جستجو تغییر ایجاد کنید و تنها بلیط های چارتری را مشاهده کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2085

به "چطور بلیط چارتر را از سفرمارکت تهیه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بلیط چارتر را از سفرمارکت تهیه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید