معرفی ونوسیا D60 پلاس، رقیب جدی برای سدان های چینی بازار

به گزارش مجله تور یک روزه، ونوسیا D60 پلاس تنها محصول وارداتی مکث موتور از این برند چینی است که روی پلتفرم سدان سوار شده. تنها سدان کمپانی ونوسیا که از سال 2020 روی خط فراوری به جای مانده، همین مدل است و شرکت سازنده از این بابت توجه ویژه ای به این محصول دارد.

معرفی ونوسیا D60 پلاس، رقیب جدی برای سدان های چینی بازار

به گزارش تجارت نیوز، ونوسیا D60 پلاس را می توان گل سرسبد کمپانی سازنده و واردکننده دانست. چرا که تنها سدان ونوسیا به عنوان تولیدکننده و مکث موتور به عنوان واردکننده است.

این خودرو برای اولین بار سال 2017 در بازار چین با نام D60 عرضه شد. پس از آن با تغییر زبان طراحی کمپانی، فیس لیفت سنگینی روی آن اعمال کرد و ونوسیا D60 پلاس در سال 2021 وارد بازار شد.

مشخصات فنی

پیشرانه 1.6 لیتری نیسان موسوم به HR16، می تواند مهر تاییدی بر روح ژاپنی این سدان باشد. این پیشرانه تنفس طبیعی قادر است حداکثر توان تولیدی 120 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متری را به وسیله گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

شتاب صفر تا 100 ونوسیا D60 پلاس طبق ادعای کمپانی سازنده، 12 ثانیه و مصرف سوخت آن 6.18 لیتر در 100 کیلومتر است. بعلاوه وزن خالص خودرو به 1229 کیلوگرم می رسد.

طراحی ظاهری

همان طور که اشاره شد، با تغییر زبان طراحی خودرو های ونوسیا از سال 2020 به بعد، ظاهر D60 نیز تغییر زیادی کرد. چراغ ها به صورت لنز پنج تایی به همراه دی لایت های افقی زیر آن و جلوپنجره نسبتا بزرگ، شباهت بسیاری با مدل های Star و V-Online دارد.

وقتی از بخش جانبی به خودرو نگاه می کنیم، قسمت جلوی آن شباهت بسیاری به دنا پلاس ایران خودرو دارد. این قسمت به همراه رینگ های 16 یا 17 اینچی (در مدل سفارشی)، از ظاهر نسبتا ساده ای برخوردار است.

در طراحی قسمت پشتی نیز زبان طراحی ونوسیا کاملا دیده می گردد. به طوری که چراغ های یک پارچه که تا قسمت های جانبی کشیده شده، در سایر محصولات این شرکت نیز دیده می گردد.

ابعاد این خودرو به میزان 4761 میلی متر طول، 1803 میلی متر عرض و 1487 میلی متر ارتفاع در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم میزان آن را با دنا پلاس مقایسه کنیم، 202 میلی متر در طول، 141 میلی متر در عرض و 27 میلی متر در ارتفاع، ابعاد بزرگ تری نسبت به دنا پلاس دارد.

طراحی داخلی

داخل کابین ونوسیا D60 پلاس از طراحی ساده تری بهره می برد و از روی تصاویر، می توان به کیفیت پایین متریال استفاده شده در آن پی برد که دلیلش قیمت پایین تر این خودرو نسبت به برادران خود است.

یک نمایشگر 10 اینچی با فریم نسبتا بزرگ که حس طراحی چند سال پیش را می دهد به همراه پشت آمپر آنالوگ، حس خودروی مالی را کاملا به راننده القا می نماید.

در قسمت کنسول میانی نیز به جز لیور دنده مکانیکی و ترمز پارک برقی، چیز دیگری به چشم نمی خورد.

آپشن ها و امکانات

ونوسیا D60 پلاس جزو خودرو های مالی این کمپانی محسوب می گردد و انتظار داشتن امکانات عجیب و غریب از آن اشتباه است. اما به طور کلی آپشن هایی همانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سانروف و ورود و استارت بدون کلید دارد.

قیمت ونوسیا D60 پلاس

شرکت مکث موتور فعلا بخشنامه فروش محصولات ونوسیا را منتشر نکرده است. اما ونوسیا D60 پلاس در کشور مبدا قیمتی بین 12 هزار و 847 دلار تا 14 هزار و 438 دلار دارد؛ بنابراین انتظار می رود قیمت فروش آن در داخل کشور پایین تر از سایر محصولات این کمپانی باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2201

به "معرفی ونوسیا D60 پلاس، رقیب جدی برای سدان های چینی بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ونوسیا D60 پلاس، رقیب جدی برای سدان های چینی بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید