قیمت بلیت کلاس بیزنس هواپیما ها آزاد است

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی و هلی کوپتری با تاکید بر اینکه هیچگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما در روز های اخیر نداشته ایم گفت: نرخ بلیت هواپیما در همه جهت های هوایی داخلی به طور میانه 15 درصد کاهش داشته است.

قیمت بلیت کلاس بیزنس هواپیما ها آزاد است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اینکه نرخ بلیت بیشتر خطوط هواپیمایی در بیشتر راستا ها هم اکنون کمتر از سقف مجاز به فروش می رود افزود: قیمت جایگاه های کلاس تجاری هواپیما ها تابع عرضه و تقاضاست و از نرخ های مصوب تبعیت نمی کند.

وی افزود: بر اساس توافق انجمن شرکت های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری، از اول آذر ماه بلیت هواپیما در راستا های داخلی با توجه به افزایش جایگاه های قابل فروش در هر پرواز و حذف فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها و در نتیجه، کاهش هزینه سفر های هوایی به طور میانگین 15 درصد کاهش یافت، اما این کاهش شامل جایگاه های کلاس تجاری (بیزنس کلاس) نمی شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت جایگاه های بیزنس کلاس از نرخ های مصوب تبعیت نمی کند و شرکت های هوایی راسا می توانند قیمت جایگاه های این کلاس را معین و به فروش برسانند.

وی افزود: به علت کاهش تقاضای سفر در بازار، امروز قیمت بلیت تهران - مشهد در برخی شرکت های هوایی به 510 هزار تومان رسیده و این نشان می دهد که شرکت ها، بلیت هواپیما را 40 درصد زیر قیمت مجاز عرضه می کنند.

سامانی با بیان اینکه قیمت مصوب راستا تهران - مشهد پس از کاهش قیمت به 980 هزار تومان رسید، گفت: به علت کاهش تقاضای سفر در بازار امروز قیمت بلیت تهران - مشهد از طریق برخی از شرکت های هوایی به 510 هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: بررسی ها نشان می دهد در چند روز گذشته که قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرده، بخش عمده بلیت شرکت های هوایی در راستا تهران - مشهد که پرتردد ترین راستا هوایی کشور است بین 500 تا 600 هزار تومان به فروش رفته است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از جو سازی برخی سایت ها مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاد کرد و افزود: همه شرکت های هوایی از اول آذر در همه راستا های داخلی، قیمت بلیت خود را کاهش داده اند و هم اکنون هیچ شرکتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت عرضه نمی کند.

سامانی تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قیمت بلیت هواپیما بیش از نرخ مصوب، مراتب را می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری و یا انجمن شرکت های هواپیمایی اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی افزود: نرخ بلیت هواپیما در راستا های مختلف در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir در دسترس قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1880

به "قیمت بلیت کلاس بیزنس هواپیما ها آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت کلاس بیزنس هواپیما ها آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید