فلورانس (راهنمای سفر)

به گزارش مجله تور یک روزه، فلورانس شهری زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا در شمال ایتالیاست. وقتی اسم سفر به کشور ایتالیا می آید، این شهر جز اولین مقصد گردشگری انتخاب می گردد و آدم ها را جذب می نماید زیرا فلورانس یک نقاشی باشکوه است ولی قبل از سفر بهتر است نکاتی را بدانید که به شما یاری خواهد نمود تا بهترین سفر را داشته باشید.

فلورانس (راهنمای سفر)

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فلورانس شهری است که به اعتقاد خیلی از هنرمندها با قلم موی میکل آنژ بزرگ طراحی شده است. شهری است که هیچ گردشگر و هنر دوستی بی تفاوت از کنارش رد نمی گردد. فقط کافیست پله های کلیسای سانتا ماریا را بالا بروید تا کل شهر که با وسواس طراحی شده را زیر پاهایتان ببینید و حس کنید. فلورانس شهر داوود، ونوس، گنبد برونچی و اشعار دانته است. در امتداد رود آرنو کوچه پس کوچه های سنگ فرش و باریک قدیمی ایتالیایی شما را به قلب تاریخ می کشد.

مطلب پیشنهادی : کلیسای سانتا ماریا

مرکز شهر فلورانس فشرده است، بنابراین می توان به راحتی با قدم زدن اغلب معماری ها و جاذبه های مهم آن را تماشا کرد. علاوه بر دیدن زیبایی های بصری، غذاهای خوشمزه ای را هم می توان در اینجا میل کرد. بدون شک میلیون ها گردشگری که هر ساله از فلورانس بازدید می نمایند، دلیل خوبی بر جذابیت این شهر است. این شهر در سال 1982 به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسید. خوشبختانه فلورانس به گرانی شهرهایی مانند رم یا ونیز نیست، اما با این وجود قیمت ها ممکن است تا حد زیادی به منطقه یا محله ای که در آن قرار دارید وابسته باشد. با این وجود برخلاف بیشتر نقاط اروپای مرکزی، مسافرت به فلورانس با هزینه پایین امکان پذیر است و لذت بردن از جذابیت های این شهر زیبا و خیره نماینده با شرایط مناسب برای همگان ممکن است. فقط کافی است که از تجربیات اهالی این شهر استفاده نموده و آشنایی مختصری با راه های مالی گشت وگذار و بازدید از نقاط دیدنی این شهر داشته باشیم. این مقاله برای سفری 3 روزه به این شهر تهیه شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران2:30-
زبان رسمیایتالیایی
واحد پولیورو
نوع برق شهری220 تا 230 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه نوع C, F, L)
کد کشور39+
کد ناحیهکد ناحیه وجود ندارد اما در خود فلورانس شماره ها با 055 آغاز می گردد.
شماره پلیس113
شماره پلیس محلی 3333 328 055 39+
شماره آتشنشانی115
آمبولانس118
جهت رانندگیراست
فرودگاهفرودگاه پرتولا (FLR)، فرودگاه پیزا گالیلئو گالیله (PSA)

آب و هوای فلورانس

فلورانس هوای نسبتا معتدلی دارد. تابستان های این منطقه رد روز گرم و مرطوب و شب نیز تقریبا سرد است. زمستان ها هوا سرد می گردد اما به ندرت سرمای طولانی مدت را شاهد خواهیم بود. باران در سراسر سال غیر از تابستان به صورت معتدلی می بارد. در هر حال اغلب مردم توافق دارند که فصل های بهار و پاییز ایده آل ترین زمان برای سفر به فلورانس است.

بهترین وقت سفر به فلورانس، بهار و پاییز است. تابستان به دلیل گرمی و رطوبت بیش از حد هوا، زمان مناسبی برای سفر به فلورانس نیست و زمستان ها، با این که طولانی نیستند، اما سرد و نمورند. دمای هوا در ماه بهمن بین 1 تا 10 درجه سانتی گراد است و گاهی هم برف می بارد.

بهترین زمان رزرو هتل

هتل های فلورانس معمولا تمام وقت پر از مسافر هستند، با این وجود فصل های پرگردشگر به طور رسمی از ماه آوریل تا سپتامبر به طول می انجامد. بین ماه های جولای تا آگوست هم سقف قیمت ها را شاهد خواهید بود. اگر در این مدت به فلورانس سفر کردید، برای رزرو اتاق در نقاط توریستی بهتر است از قبل اقدام کنید. در طول فصل کم گردشگر یا آف سیزن می توان اتاقی ارزان در نقاط توریستی شهر اجاره کرد.

هزینه های متداول در فلورانس

  • هزینه هاستل

هزینه یک شب اقامت در خوابگاه های اشتراکی بین 10 تا 40 یورو می گردد. اتاق های خصوصی نیز از 50 یورو آغاز می شوند که البته برای اتاق ها یک تختخوابه این هزینه 10 یورو کاهش پیدا می نماید. به طور کلی در طول تابستان هم مقداری به این هزینه ها افزوده خواهد شد.

  • هزینه اقامت در هتل

میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به توضیح زیر است:

1 ستاره30 تا 70 یورو
2 ستاره40 تا 178 یورو
3 ستاره40 تا 201 یورو
4 ستاره47 تا 474 یورو
5 ستاره225 تا 692 یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

  • هزینه صبحانه مقرون به صرفه

اغلب هتل های این شهر به همراه اجاره اتاق وعده رایگان صبحانه ارایه می دهند، در غیر این صورت می توانید شیرینی فروشی ها و کافه های خوبی را در همان حوالی برای یک وعده صبحانه ارزان انتخاب کنید. (3 تا 7 یورو)

  • هزینه ناهار مقرون به صرفه

با فرض اینکه می خواهید ناهار مفصلی میل کنید، همواره می توانید رستوران های خوب و ارزانی را در این شهر پیدا کنید. (5 تا 10 یورو)

  • هزینه شام مقرون به صرفه

رستوران های نشستی زیادی در فلورانس وجود دارد که بسته به محله ای که در آن قرار گرفته اند، قیمت های متفاوتی دارند. (7 تا 15 یورو)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 65 و49 یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر20 تا 28 یورو
اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر6 یورو
قطار از فرودگاه PSA تا فلورانس8.10 یورو
هر 3 کیلومتر جابجای توسط تاکسی در سطح شهر6 تا 11 یورو
اتوبوس در سطح شهر1.20 یورو

صرفه جویی در هزینه ها

  • غذای ارزان میل کنید

بدون شک خوردن غذا در میدان Piazza della Signoria هزینه بسیار زیادی برایتان در بر خواهد داشت. البته در مقابل، روش هایی وجود دارد که شما بتوانید هزینه های کمتری برای خوراکی های خود بپردازید، یکی از این راه ها استفاده از خوراکی های ارزان قیمت نظیر فست فود است.

  • رایگان تماشا کنید

فلورانس یک مکان جالب برای تماشای مردم است. در سفر خود به این شهر می توانید به تماشای مردم بپردازید و در مقابل، هزینه های زیادی را برای بازدید از موزه ها پرداخت نکنید.

  • پیاده روی کنید

با وجود اینکه گردشگران در فلورانس می توانند از سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده نمایند، اما برای رفتن به مکان های مختلف این شهر، می توان پیاده روی کرد که یک کار مناسب و بسیار کم هزینه به شمار می رود.

  • مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. ارزان ترین اتاق ها درفلورانس خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 10 تا 40 یورو قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده گردد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

چرا سفر به فلورانس؟

  • بستنی ایتالیایی در مزه های مختلف را می توانید امتحان کنید.

  • دور میدان سیگنوریای فلورانس می توانید غذا بخورید و مردم را تماشا کنید.

  • از میدان میکل انژ شهر را ببینید و عکس بگیرید.

  • از خرده ریزفروشی های زیر پونته وکیو سوغاتی بخرید.

  • گشتی در بازار چرم فلورانس بزنید.

  • شگفت انگیزترین مجسمه ها را در گالری آکادمیا ببینید.

دیدنی های فلورانس

  • کلیسای جامع فلورانس

کلیسای جامع مشهور پیاتزا دل دوامو که دقیقا در مرکز شهر واقع شده است، دارای مجموعه بی نظیری از آثار تاریخی هنر کلاسیک است و به دلیل طراحی خاص طاق گرد و منحصربه فردش از شهرت دنیای برخوردار است. پیاتزا دل دوامو نقطه کانونی فلورانس است و گردشگران می توانند با طی کردن 463 پله آن، به پشت بام بروند و به تماشای منظره ای زیبا از فلورانس بپردازند. کلیسای جامع اصلی ترین کلیسای فلورانس محسوب می گردد که در سال 1296 میلادی بر اساس طرحی از آرنولفو دی کامبیو و به سبک معماری گوتیک ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی : کلیسای سانتا ماریا

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته ها: هزینه ورود به کلیسای جامع 10 یورو می گردد، اما ارزشش را دارد.

  • تعمیدگاه سان جیوانی

تعمیدگاه سان جیوانی یکی از مهمترین اماکن مذهبی فلورانس محسوب می گردد که به کشیشی به نام جان باپتیست (جان غسل دهنده) اختصاص داده شده است. این تعمیدگاه یکی از قدیمی ترین ساختمان های فلورانس به شمار می رود که مکانی عالی برای عاشقان معماری و تاریخ دینی به حساب می آید. این دستاورد معماری قرون وسطی به شمار می رود، اما فضای داخلی به سبک های قبل از آن وفادارتر است. تزئینات طلاکوبی شده نمای داخلی و بازتاب نور در آن هر چشمی را به خود خیره می نماید. بازدید از این مکان را از قلم نیاندازید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته ها: تورهای صوتی در دسترس هستند، اگر می خواهید تجربه ای متفاوت داشته باشید، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

  • موزه آثار کلیسای جامع

این موزه دقیقا در قسمت پشتی کلیسای جامع فلورانس (دومو) واقع شده است و آثار زیبایی از بناهای اطراف را به نمایش می گذارد. بازدید از این موزه، درکی عالی از چگونگی ساخت بناهای مشهور فلورانس را به علاقمندان می دهد. به علاوه می توانید بعضی از بهترین آثار هنری فلورانس را در نمایشگاه های دائمی آن تماشا کنید. شاید مشهورترین آن ها، آثار میکل آنژ باشد. اگر به آثار زیبایی ایتالیایی به خصوص مجسمه های میکل آنژ علاقه دارید، حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفرتان بگنجانید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته ها: تورهای صوتی در دسترس هستند.

  • گالری اوفیتزی

گالری اوفیتزی احتمالا مهمترین موزه فلورانس محسوب می گردد که آثاری بی نظیر از میکل آنژ، داوینچی، رافائل، ساندرو بوتیچیلی و هنرمندان مشهور دیگری در آن به نمایش گذاشته شده است. حتی خود بنای موزه هم ارزش بازدید بالایی دارد. این موزه که یکی از قدیمی ترین گالری های دنیا محسوب می گردد همتایی ندارد، بنابراین می توان ساعت ها به تماشای شاهکارهای هنری مشغول شد و گذر زمان را احساس نکرد. Uffizi در حقیقت بزرگترین مجموعه از آثار هنری دوره رنسانس را شامل می گردد و نقاشی های معروف بسیاری در این گالری نگهداری می شوند که در این بین می توان به نقاشی تولد ونوس اشاره نمود. بسیاری از آثار موجود در این گالری مربوط به دوران اولیه رنسانس هستند، اما در بخش های انتهایی گالری، می توانید نقاشی های پرتره و هلندی را نیز مشاهده کنید.

مناسب برای: عاشقان معماری و هنر، مشتاقان تاریخ

نکته ها:

برای تجربه ای مضاعف حتما یکی از تورهای صوتی را انتخاب کنید.

هزینه ورود به موزه 12.50 یورو می گردد.

اگر دوست ندارید در صف های طولانی منتظر بمانید بهتر است از قبل بلیت تهیه کنید.

  • پونته وچیو

Ponte Vecchio یک پل قدیمی است که در سال 1345 (میلادی) ساخته شده و اولین پل فلورانس به حساب می آید که در طول رودخانه آرنو (Arno) کشیده شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این پل در واقع تنها پلی است که از قرون وسطا در این شهر به ارث مانده و Ponte Vecchio همچنان یک مکان برای فروش جواهر های طلایی و نقره ای به شمار می رود. قدم زدن روی این پل و گشت و گذار در اطراف آن و در نهایت ثبت چند عکس یادگاری ارزش یک ساعت وقت شما را دارد.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته ها:

بهترین زمان برای بازدید از پل هنگام غروب آفتاب است.

  • باغ های بابولی

Giardino di Boboli که معمولا با نام باغ Boboli شناخته می گردد مکانی بسیار زیبا است که همه ساله هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می نماید. محوطه سازی و معماری این پارک از رنسانس و توسکانی الگو برداری شده است و در تابستان نشستن در اطراف برکه، حس و حالی رویایی را به شما القا خواهد نمود. در بخش های مختلفی از این باغ، مجسمه های باستانی وجود دارد که از سنگ مرمر ساخته شده اند و بوی درختان مرکبات در این باغ روحی تازه به شما می بخشد. این باغ ها در سال 1550 میلادی در زمین های کاخ پیتی ساخته شدند و در طول سال ها با عشق و علاقه وسعت آن ها گسترش یافت. اگر دنبال واحه ای آرام در دل منطقه ای شهری هستید، بازدید از این باغ ها را از قلم نیاندازید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، سفرهای لوکس، تجربه ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

اگر شما هم دیدنی های بهتری از شهر فلورانس می شناسید و اطلاعات بیشتری از این شهر دارید، با ما در میان بگذارید.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 640

به "فلورانس (راهنمای سفر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلورانس (راهنمای سفر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید