فیلم ، برای اولین بار در تاریخ؛ دیده شدن یک سیاه گوش بسیار عجیب!

به گزارش مجله تور یک روزه، دیجیاتو نوشت: سیاه گوش یک گربه سان با گوش های بلند است که معمولا پوششی خاکستری یا قهوه ای دارد. حالا این نمونه مشکی رنگ مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

فیلم ، برای اولین بار در تاریخ؛ دیده شدن یک سیاه گوش بسیار عجیب!

برای اولین بار ویدیویی از یک سیاه گوش وشق (Lynx) کانادایی با رنگ مشکی ضبط شده و در این ویدیو 30 ثانیه ای، این گربه سان در فاصله 50 متری یک محیط شهری در نزدیکی یوکان، کانادا نشسته است و صدای پارس یک سگ به گوش می رسد.

سیاهگوش معمولا در زمستان خاکستری نقره ای و در تابستان قهوه ای تیره مایل به قرمز است. بنابراین پیدا کردن نمونه ای سیاه رنگ از این گربه سان می تواند برای کارشناسان بسیار قابل توجه باشد.

به گفته زیست شناسی به نام توماس اس. یونگ از دانشگاه آلبرتا، تنها چندین نمونه از سیاه گوش ها با رنگ چندریختی مشاهده شده اند، اما هنوز علت وجود این گونه سیاه رنگ تعیین نیست.

اولین سیاه گوش با رنگ مشکی

بعلاوه به طور دقیق تعیین نیست که این رنگ برای بقای آن یک مزیت یا ضرر محسوب می گردد، البته یونگ احتمال می دهد که بیشتر به ضرر گربه سان خواهد بود، زیرا آن ها معمولا خرگوش های پاشنه برفی را شکار می نمایند. این خرگوش ها دوست دارند در جنگل های سوخته رفت و آمد نمایند و در این مکان ها سیاهگوش با پوشش سیاه، در زمستان می تواند بسیار برجسته و قابل توجه باشد. بنابراین، نمونه های سیاه رنگ این حیوان در زمستان، قابلیت استتار بسیار کمتری دارند.

ویدیوی ثبت شده بالا نسبتا مختصر و کوتاه است و با آن نمی توان به طور دقیق رنگ پوشش سیاه گوش را آنالیز کرد. هرچند ویدیو لرزان و تا حدود غیر واضح است، اما چندین کارشناس تایید نموده اند که موجود نمایش داده شده یک سیاه گوش کانادایی است.

یونگ شرح می دهد:[سیاهگوش] پوششی مشکی که شامل موهای محافظ خاکستری متمایل به سفید در سرتاسر آن و بعلاوه موهای سفید مایل به خاکستری در ناحیه صورت خود دارد.

هرچند تعداد سیاه گوش ها در بخش های شمالی کانادا و آلاسکا ثابت به جای مانده، اما جمعیت سیاهگوش کانادایی در جاهای دیگر مانند ایالات متحده و جنوب کانادا در حال کاهش است. فعالیت های انسانی و تغییر آب وهوایی از جمله دلایلی هستند که این حیوانات را تهدید می نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2118

به "فیلم ، برای اولین بار در تاریخ؛ دیده شدن یک سیاه گوش بسیار عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، برای اولین بار در تاریخ؛ دیده شدن یک سیاه گوش بسیار عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید