طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی زعفرانی

به گزارش مجله تور یک روزه، ته چین مرغ یک غذای محبوب و مجلسی ایرانی است. ته چین از مخلوط برنج، انواع گوشت، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان درست می گردد. در اینجا طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی به همراه نکات لازم جهت خوشمزه شدن و خوش فرم شدن آن آورده شده است.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی زعفرانی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ قالبی و مجلسی

سینه مرغ آپز شده

نصف مرغ کامل

ماست

یک لیوان

روغن مایع

یک لیوان سرخالی

تخم مرغ

سه عدد زرده و یک سفیده

زعفران دم نموده

به میزان لازم

برنج

پنج پیمانه پلوپزی

زرشک،دارچین،خلال بادام و پسته

به میزان لازم جهت تزیین

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

1- پیاز را حلقه حلقه نموده کمی سرخ میکنیم وهویج، فلفل دلمه ای، زردچوبه و نمک را اضافه می کنیم وسپس گوشت مرغ را هم همراه آنها تفت میدهیم و دو لیوان آب جوش اضافه میکیم تا مرغ پخته گردد. پس از پخته شدن، مرغ ها را از مواد جدا میکینم و ریش میکنیم و اندکی جداگانه تفت میدهیم. با آب مرغ و مواد همراه آن میتوانیم سوپ مرغ ساده آماده کنیم.

2- برنج را از چند ساعت قبل خیس می کنیم. آب را در قابلمه ریخته و پس از جوش آمدن، برنج و نمک را اضافه میکنیم و پس از چند دقیقه جوشیدن کف روی برنج را میگیریم. برای قد کشیدن برنج در حین جوشیدن کم کم آب سرد یا قطعه های یخ را اضافه میکنیم. پس از نرم شدن برنج، آن را آبکش میکنیم. البته برنج ته چین رو همواره یه کم زنده تر از حالت معمولی آبکش می کنیم.

3- تخم مرغ ها را با هم میزنیم و سپس نمک و ماست را اضافه میکنیم. پس از مخلوط شدن زعفران دم نموده و سه چهارم روغن را به مواد اضافه میکنیم. و اندکی از مواد را در ظرفی جدا نموده(حدود یک سوم مواد) و به بقیه آن آرام آرام برنج را اضافه و مخلوط میکنیم در حدی که نه خیلی شل گردد نه خیلی سفت گردد.

. طرز تهیه سالاد مرغ کلاسیک . طرز تهیه سالاد سزار مرغ
. طرز تهیه خوراک مرغ با سیر . طرز تهیه سوپ مرغ خامه ای
. طرز تهیه پیاز سوخاری . تشخیص زعفران اصل

4- ته قالب مورد نظر را چرب میکنیم. البته در صورت استفاده ازقالب فلزی ته ظرف کاغذ روغنی قرار دهید. همچنین برای تهیه ته چین در ظروف پیرکس شیشیه ای کاملا ته ظرف را چرب نموده و آن را با سلفون میپوشانیم. سپس نصف برنج مخلوط شده با عفران و ماست را داخل قالب میریزیم و روی آن یک لایه مرغ، دارچین، خلال پسته، بادام و زرشک قرار می دهیم. سپس مجددا روی آن را با برنج میپوشانیم و سطح آن را صاف میکنیم، و یک لایه مرغ، خلال، زرشک و دارچین قرار می دهیم.

مابقی روغن را دورتادور ظرف میریزیم وسطح برنج را با کفگیر کمی فشار دهید تا برنج کمی فشرده گردد در آخر باقی مانده موادی که کنار گذاشته بودیم را روی سطح ته چین ریخته و اضافه های سلفون و یا کاغذ روغنی را می چینیم سپس درب آن را گذاشته و یا روی آن را با کاغذ فویل می پوشانیم و در فر با دمای 350 درجه فارانهایت (180درجه سانتی گراد) به مدت یک ساعت الی یک ساعت و نیم قرار می دهیم تا کاملا پخته شده و ته آن طلایی گردد. وقتی مرحله دم کشیدن ته چین به خاتمه رسید، و ظرف رو از روی حرارت برداشتیم، حدود 10 تا 15 دقیقه زمان میدهیم تا کمی خنک بشه. برای اینکه راحت و یکدست از کف قالب جدا شه پشت قالب رو کمی آب سرد میزنیم و بعد در ظرف مورد نظرمان قالب را برمی گردانیم؛ سپس با استفاده از خلال پسته، بادام، زرشک و روی آن را تزیین می کنیم.

نکات مهم برای تهیه ته چین مجلسی خوشمزه

  • برای داشتن ته چین با ته دیگ فراوان بهتر است؛ از قالب با قطر بیشتر و عمق کمتراستفاده کنیم بنابراین آب اضافی زودتر بخار شده و حرارت بیشتری به برنج می رسد در این صورت مقدار ته دیگ بیشتر و برشته ترخواهد شد.
  • برای خوش طعم شدن مرغ یا گوشتی که به مصرف ته چین ها میرسد بهتر است آن را با آب کم و کمی ادویه بپزیم تا هم خوشمزه تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ گردد.
  • در تهیه ته چین بهتر است از زرده تخم مرغ استفاده کنیم زیرا ته چین بسیار خوشمزه تر خواهد شد، ولی باید مقدار ماست را کمی بیشتر کرد تا به جای سفیده هایی که حذف شده جایگزین گردد . ماست ته چین بهتر است چکیده و سفت باشد تا ته چین آب نیندازد وخمیر نگردد و همچنین توصیه میگردد که از ماست کم چرب استفاده کنیم.
  • برای یک ته چین خوشمزه و مجلسی حتما باید در مصرف زعفران دست و دلباز باشیم.

عکس انواع تزئیین ته چین مرغ قالبی به همراه توضیحات

ته چین مرغ تک نفره مجلسی

ته چین مرغ تک نفره

ته چین مرغ در ظرف پیرکس شیشه ای

ته چین مرغ با قالب قلب (ولنتاین)

ته چین مرغ با قالب گل آفتابگردان

ته چین مرغ قالبی با تزئیین زرشک و خلال پسته و بادام

ته چین مرغ قالبی با تزئیین ماست چکیده

ته چین مرغ در قابلمه

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1242

به "طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی زعفرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی زعفرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید