سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه جویانه آمریکا اعتراض کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، سفیر چین در کانادا گفت، رفتارهای سلطه جویانه آمریکا صدماتی جدی به روابط پکن و اتاوا وارد می نمایند.

سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه جویانه آمریکا اعتراض کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کانگ پیوو سفیر چین در کانادا روز آدینه رفتارهای واشنگتن علیه پکن را مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، پیوو گفت، رفتارهای سلطه جویانه آمریکا آسیب هایی جدی به روابط چین و کانادا وارد می نمایند.

وی اضافه کرد، دستور آمریکا به کانادا جهت دستگیری و استرداد منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت تکنولوژی چینی هوآوی به ابزاری برای اعمال نفوذ سیاسی آمریکا تبدیل شده است.

اخیراً وکلای وانژو شواهد جدیدی ارائه دادند که نشان می دهد درخواست آمریکایی ها از کانادا برای استرداد این فرد به خاطر نقض تحریم های ایران، اقدامی فریب کارانه بوده است.

این وکلا همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به استفاده از این مدیر هوآوی به عنوان ابزار چانه زنی در خلال جنگ تجاری با چین متهم کردند.

منگ که دختر بنیان گذار شرکت هوآوی است، اواخر سال 2018 در فرودگاه وکنووِر کانادا، طبق درخواست آمریکا برای استرداد وی به این کشور، مورد بازداشت نهاده شد. استرداد وی به آمریکا قرار بود پاییز سال جاری انجام گردد اما به خاطر شیوع ویروس کرونا، به سال آینده میلادی موکول شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1030

به "سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه جویانه آمریکا اعتراض کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه جویانه آمریکا اعتراض کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه جویانه آمریکا اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید