سفر دوره ای رئیس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا

به گزارش مجله تور یک روزه، منابع غربی از سفر دوره ای رئیس اطلاعات مصر به کشورهای شمال آفریقا و ملاقات با همتایان خود در این کشورها به منظور مقابله با نفوذ ترکیه در این منطقه و به خصوص حمایت آن از دولت وفاق ملی لیبی پرداخت.

سفر دوره ای رئیس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا

اگر علاقمند به سفر با بهترین شرایط مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع غربی در قاهره از سفر دوره ای سرلشکر عباس کامل رئیس اطلاعات مصر به کشورهای عربی شمال آفریقا و منطقه شرق لیبی که تحت کنترل ژنرال حفتر، رئیس تشکیلات نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی است، خبر دادند.

این منابع در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید خبر دادند: هدف از سفر کامل، برگزاری نشست با همتایان خود در کشورهای شمال آفریقا به منظور تقویت همکاری اطلاعاتی با آنها در پرونده مبارزه با تروریسم و انتقال عناصر افراطی به این مناطق است.

یک منبع مهم غربی ماهیت جلساتی که کامل با روسای سرویس های اطلاعاتی و مقامات امنیتی در آن کشورها داشت کوشش برای محدود کردن نفوذ ترکیه در شمال آفریقا خواند با این ادعا که ترکیه با سرانجام نقش عناصر افراطی در سوریه می خواهد آنها را به لیبی بفرستد.

به گفته این منبع، رئیس اطلاعات مصر آنچه را شواهد انتقال شبه نظامیان از سوریه به مناطق نفوذ دولت وفاق ملی لیبی در غرب این کشور خوانده است در اختیار همتایان خود در آن کشورها قرار داده و گفته است که در بین این عناصر بعضی وابسته به گروه های مسلح افراطی هستند.

به گفته این منبع غربی تحرکات مصر در راستای مقابله با کوشش ترکیه و نفوذ آن در کشورهای شمال آفریقا است و همچین ممانعت از اینکه تهدیدها از سمت شمال شرقی کشور مصر یعنی سوریه به شرق مدیترانه به سمت جنوب سرایت نموده و به کشورهای ساحل آفریقا و صحرای آفریقا برسد.

کامل همچنین از همتایان خود خواست کار مبادله اطلاعات محرمانه و افزایش سطح هماهنگی امنیتی با این کشورها را در راستای خدمت به اهداف عالی امنیت ملی تسهیل نمایند.

این منبع ادامه داد: تحرکات مصر در سطح هماهنگی های امنیتی و اطلاعاتی و گشودن کانال های پیشرفته تماس با این کشور به ادعای وجود خطرهای مشترکی است که منطقه شمال آفریقا را تهدید می نماید که در سایه ضعف روابط سیاسی بین رژیم ها و دولت ها در این کشورها با نظام مصر صورت می گیرد، زیرا قاهره سیاست های این کشورها را وابسته به برنامه های اخوان المسلمین و اسلام گراها می داند به خصوص در شرایطی که جنبش النهضه شریک حکومت در تونس است. حزب عدالت و توسعه حاکم بر مغرب است و همچینن نقش اسلام گراها در الجزائر افزایش یافته، چیزی است که مصر و متحدان آن در عربستان و امارات را به هراس انداخته است.

به گفته این منبع قبل از سفر اخیر حفتر به روسیه، کامل به منظور هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی با او به پایگاه نظامی الرجمه در شرق لیبی رفت و در آنجا درباره اقدامات و برنامه ها برای مقابله با دخالت ترکیه در حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به توافق رسیده است.

حفتر چهارشنبه گذشته با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ملاقات و درباره اوضاع کنونی در لیبی رایزنی کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت که شویگو با حفتر به آنالیز اوضاع در لیبی پرداخت و دو طرف بر اهمیت حل سیاسی بحران لیبی تاکید کردند. دو طرف همچنین بر اهمیت گفت وگوهای اخیر در مسکو به منظور ایجاد آتش بس در لیبی و لزوم اجرای مصوبات کنفرانس برلین تاکید کردند و گفتند هیچ راهکار جایگزینی برای راه های سیاسی حل بحران لیبی و حفظ استقلال و وحدت و تمامیت آن وجود ندارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 707

به "سفر دوره ای رئیس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دوره ای رئیس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید