سفری در طول بزرگترین رود اروپا: ولگا

به گزارش مجله تور یک روزه، ولگا بزرگترین رود اروپاست که در تاریخ و فرهنگ روسیه جای ویژه ای دارد. طول آن بیش از فاصله مسکو تا مادرید است و قرن هاست که به اسم یکی از نمادهای روسیه، ولگای مادر نامیده می گردد. در برنامه این هفته زندگی روسی، سفری داریم به منطقه ها کنار ولگا.

سفری در طول بزرگترین رود اروپا: ولگا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

هر تابستان، کشتی های عظیم، مردمی را که در حال گذران تعطیلاتشان هستند، به سواحل ولگا می رسانند. این یکی از شناخته شده ترین مسیرهایی است که برای دنیاگردان و هم ساکنان محلی به طور یکسان جاذبه دارد. سفری با توقف های کوتاه در بنادر متعدد و زیبا. اما به راستی ولگا چه چیز جالبی برای مردم دارد؟

سرگی بابوشکین، کاپیتان یک کشتی تفریحی می گوید:

فکر می کنم که جاذبه ولگا در زیبایی و شکوه و عظمت آن و در شهرهای کنار آنست که یادبودهای تاریخی بسیار دارند. این شهرها متفاوتند و ویژگی های خود را دارند. شما نمی توانید نظیر آنها را جای دیگری ببینید و این منشاء جاذبه برای مردم است.

زنجیره ای ازکشتی های مسافرتی در طول ولگا، امکان سفر به اغلب شهرهای عظیم روسیه و از جمله مسکو را می دهد. برای لودمیلا و همسرش، این یازدهمین سفر بر روی ولگاست.

لودمیلا:

هنگام غروب که به عرشه کشتی می آیید، عطر تازه برگ ها را حس می کنید. نمی توان آنرا با کلمات توصیف کرد. باید آن را حس کنید.

شهر تاریخی و زیبای اوگلیچ، حامل یک رویداد مخوف مربوط به کلیسای مسیحیان ارتدوکس در قرن شانزدهم است. یعنی زمانی که دیمیتری جوان، آخرین بازمانده خاندان حاکم، به شکل مرموزی در اینجا به قتل رسید.

این قتل بحران سیاسی عمیقی در روسیه بوجود آورد و از همان زمان این شهر تبدیل به مکانی مورد توجه مسافران شد.

رویداد دیگری که ابعاد تاریخی به شهر اوگلیچ داد، نقش آن در بحران کشورهای صنعتی در دهه 1930 بود که توانست جریان آب ولگا را به منبعی از فراوری انرژی تبدیل کند.

ناتالیا فالینا، راهنمای موزه صنعت فراوری برق آبی می گوید:

پس از تاسیس کارخانه های فراوری برق آبی بود که رود ولگا به صورت امروزی عایدی. استفاده بیش از حد موجب کم آبی آن شد، به نحوی که در ناحیه مرکزی شهر اوگلیچ می شد قدم زنان عرض رودخانه را طی کرد. البته آب باردیگر بالا آمده و کشتی رانی روی آن میسر است و این برای گردشگر ها جاذبه دارد.

سیل بازدیدکنندگان از اوگلیچ، منبع ایجاد شغل و کسب عایدی برای بازسازی آثار تاریخی این شهر است.

رود ولگا بعلاوه منبع آب تازه برای نواحی شهرنشین و گندمزارهای بخش اروپایی روسیه است. بخشی از وسیع ترین ذخایر آب دنیا را می توان در طول این رود مشاهده کرد. در بعضی نقاط، ولگا به عظیمی یک دریا به نظر می رسد.

یاروسلاو، شهر دیگری از روسیه در کنار ولگا و با جذابیتی خیره کننده است که آثار تاریخی آن در زمره میراث فرهنگی دنیا ثبت شده است. این شهر به تازگی هزارمین سالگرد خود را جشن گرفته و آماده است تا میزبان بخشی از مسابقات جام دنیای فوتبال در سال 2018 باشد.

ولگا همیشه منبعی از معروفیت و موفقیت برای این مرکز تجاری و فرهنگی روسیه بوده است.

لاریسا آپالکووا، راهنمای دنیاگردی یاروسلاو می گوید:

ولگا راه اصلی روسیه و خط دفاعی تاریخی این کشور است. ولگا به مردم روسیه غذا و شغل می دهد و منبع الهام و خلاقیت رمان ها و نقاشی های عظیم بوده است. هر شهروند روس که از ولگا تماشا می نماید، تردیدی به خود راه نمی دهد که این رود، نقش مهمی در زندگی مردم و دولت روسیه داشته و دارد.

برای این نوجوانان، ولگا شور زندگی است. آموزش قایقرانی، یک نمونه از ورزش های متنوعی است که ولگا امکانش را برای آنها فراهم می نماید.

سرگیی ترپیگروف، مدیر آکادمی قایقرانی می گوید:

در اینجا وسایل غواصی و ماهیگیری، گشت و گذار با قایق های بادبانی و هرنوع ورزش فریبنده در آب فراهم است. اگر یکبار آن را حس کنید، هرگز از آن صرف نظر نخواهید کرد.

در سلسله برنامه های زندگی روسی ما بعضی از جاذبه های شگفت انگیز روسیه را کشف می کنیم. اگر سفرهای ما به جزایر سولووتسکی، کوههای اورال و یا دریاچه بایکال را ندیده اید، می توانید آنها را در وب سایت خبرنگاران بیابید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1702

به "سفری در طول بزرگترین رود اروپا: ولگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری در طول بزرگترین رود اروپا: ولگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید