سفر ابراهیم الجعفری به چین

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران: وزیر خارجه عراق سفر رسمی خود به چین با هدف گفت وگو درباره روابط دوجانبه و همچنین آنالیز راه های مبارزه با تروریسم را شروع کرد.

سفر ابراهیم الجعفری به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق راهی چین شد.

الجعفری پیش از عزیمت به چین، توضیح داد عراق تنها به ائتلاف بین المللی بسنده نخواهد کرد و از هر یاری خارجی استقبال می نماید.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی وزیر خارجه عراق، ابراهیم الجعفری گفته است عراق با تمام کشورهایی که در جنگ قانونی علیه باندهای تروریستی داعش در کنارش هستند، تعامل و ارتباط دارد.

وی توضیح داد ملت عراق همچنان به نبرد مقدس و شرافتمندانه خود بر ضد این اوباش(تروریست های تکفیری)ادامه خواهد داد و جامعه بین المللی باید برای حمایت از عراق متحد گردد، زیرا عراق در حال نبرد با باندهایی است که تروریست هایش از 62 کشور وارد شده اند.

الجعفری درباره روابط عراق و چین گفت هیچ موضوعی که سبب تنش در روابط عراق و چین گردد، وجود ندارد، علاوه بر آن که چین بدون پیوستن به ائتلاف بین المللی، آمادگی خود برای حمایت از عراق در جنگ با داعش را اعلام نموده بود.

وزیر خارجه عراق درباره اهمیت سفر خود به پکن گفت ما با (مقامات) یک کشور بزرگ و عضو دائم شورای امنیت و دولتی که صندلی بزرگی در زمینه صنعتی، تجاری، نظامی و امنیتی و موقعیت مهمی دارد، گفت و گو خواهیم کرد.

وی اضافه کرد ما برای تعامل با چین برای یاری به عراق آماده ایم همان طور که قبلا از تعامل با ایران در چارچوب حمایت از عراق در جنگ با داعش استقبال نموده بودیم.

الجعفری گفت در چین پیامی را به تمام کشورهای دنیا ارسال خواهیم کرد مبنی بر این که همه از عراق در جنگ قانونی اش با داعش حمایت نمایند .

وزیر خارجه عراق اضافه کرد ما پرونده های متعددی را در ملاقات با مقامات چینی مطرح خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 599

به "سفر ابراهیم الجعفری به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ابراهیم الجعفری به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید