سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن ها چه کردید؟

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران (پانا) - وزیر دفاع تاکید کرد استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن ها چه کردید؟

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار قوین برگزار شد گفت: پیش از انقلاب 30 محصول دفاعی در کشور تولید می شد که امروز به برکت انقلاب و با تلاش دانشمندان داخلی این رقم به 800 محصول افزایش یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح افزود: امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته ایم که پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وی افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بازدارندگی دفاعی فعال است و هرجا تهدیدی علیه کشور شکل بگیرد نیرو های مسلح آن را در نطفه خفه خواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح شرح داد: امنیت منطقه نه توسط آن هایی که از آن سوی دنیا آمده اند بلکه باید توسط کشور های منطقه تأمین شود.

امیر سرتیپ حاتمی شرح داد: به ما می گویند چرا تسلیحات می سازید، به آن ها می گوییم سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن ها چه کردید؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح گفت: دشمن می خواهد ما سلاح و توان دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواست جمهوری اسلامی را تهدید و تهدیداتش را عملی کند که این اتفاق رقم نخواهد خورد و ما همواره در پی تقویت بنیه دفاعی کشور خواهیم بود و این موضوع به کسی ارتباط ندارد.

امیر سرتیپ حاتمی شرح داد: امنیت مانند اکسیژن است و آنرا با همه وجود برای میهن اسلامی خود تأمین می کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در دنیا متفاوت بود و شعار بنیادین نه شرقی نه غربی گواهی بر این موضوع بود که البته هزینه هایی را نیز برای ما در پی داشت که از جمله انها تحمیل جنگ هشت ساله از سوی دشمنان بود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شعار های پرمغزی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سرمی دادند، شرح داد : مردم پیش از انقلاب اسلامی از اینکه استقلال نداشتند ناراحت بودند و رژیم وابسته عزت و استقلال آن ها را از میان برده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1470

به "سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن ها چه کردید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن ها چه کردید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید