یاری بلاعوض کره جنوبی به ازبکستان برای اقتصاد دیجیتال

به گزارش مجله تور یک روزه، کره جنوبی برای ایجاد اقتصاد دیجیتال در ازبکستان به این کشور 2 میلیون دلار یاری بلاعوض اختصاص می دهد.

یاری بلاعوض کره جنوبی به ازبکستان برای اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند،کره جنوبی برای ایجاد اقتصاد دیجیتال در ازبکستان به این کشور 2 میلیون دلار یاری بلاعوض اختصاص می دهد.

مقامات وزارت توسعه فن آوری های اطلاع رسانی ازبکستان و وزارت مدیریت و امنیت دولتی کره جنوبی در نشست ویدئویی مسائل گسترش همکاری های متقابل را آنالیز کردند.

در این نشست ویدیویی همچنین نمایندگان وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی، مرکز مدیریت طرح های دولت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتالی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان و آژانس ملی جامعه رسانه ای کره جنوبی شرکت کردند.

در این نشست مسائل سازماندهی فعالیت مرکز پژوهشی همکاری های الکترونیکی در شهر تاشکند آنالیز شد.

نمایندگان کره جنوبی تاکید کردند که بر اساس توافقات به دست آمده برای اجرای این طرح معادل 2 میلیون دلار یاری بلاعوض اختصاص می دهند و همچنین 3 نفر از کارشناسان متخصص در زمینه دولت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتالی خود را به ازبکستان اعزام خواهند کرد.

طرفین همچنین در خصوص تنظیم قرارداد مجدد بین وزارت های مربوط دو کشور در سازماندهی فعالیت مرکز پژوهشی همکاری های الکترونیکی در شهر تاشکند به توافق رسیدند.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان است.

کره جنوبی تا به امروز برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 800 کارخانه با مشارکت سرمایه گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران کره جنوبی در بخش های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می نمایند.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی در سال 2019 میلادی در سطح 2 میلیارد و 755 میلیون و 400 هزار دلار نهاده شد.

کره جنوبی استقلال این کشور را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1026

به "یاری بلاعوض کره جنوبی به ازبکستان برای اقتصاد دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری بلاعوض کره جنوبی به ازبکستان برای اقتصاد دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید