رشد جایگاه علمی کشور در رقابت های بین المللی مستلزم اعتلای شرکت های دانش بنیان است

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای حفظ جایگاه علمی باید تلاش کرد تا در رقابت های علمی، بین المللی و اقتصادی رشد داشته باشیم، یکی از درگاه های این کار اعتلای شرکت های دانش بنیان است.

رشد جایگاه علمی کشور در رقابت های بین المللی مستلزم اعتلای شرکت های دانش بنیان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و کننده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در نشست وبیناری حکمرانی آموزش عالی و توسعه پایدار که در دانشگاه فنی وحرفه ای کشور برگزار گشت، گفت: استکبار جهانی وظیفه دارد با تکبر، ظلم و از بین بردن انسان ها در جهت منافع استثمار و استعماری ملت ها بایستد.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز بر پایه دانش است، اضافه کرد: به تازگی یک ضربه در هوش مصنوعی و حک شدن سیستم های توزیع بنزین در کشور خورده ایم، این امر باعث شد که به فکر تقویت دانشمندان کشور باشیم.

وی اظهار کرد: برای حفظ جایگاه علمی باید تلاش کرد تا در رقابت های علمی، بین المللی و اقتصادی روز به روز رشد داشته باشیم. یکی از درگاه های این کار اعتلای شرکت های دانش بنیان است، امروزه آمار این شرکت ها به 6 هزار و 300 رسیده که در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان فروش داشته و برای 400 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

منادی سفیان ادامه داد: در بحث ارتباط دانشگاه ها با صنایع مختلف به نوعی نام رمز توسعه ملی میهن است، تولیدات دانشگاه ها باید خروج نیرو های تحصیل کرده و ماهر باشد. دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این راستا تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان جذب صنایع می شوند که در خیلی از مراکز آموزشی این اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به اینکه در حکمرانی قانون گذاری مهم است، گفت: در نظام آموزش عالی کشور 30 درصد دانشگاه ها باید به طرف آموزش مهارتی حرکت کنند. عمل عالمانه به قوانین مجلس شورای اسلامی در بخش دانش پژوهی موجب توسعه پایدار می شود، دانشگاه ها به خودکفایی رسیده و اشتغال زایی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1844

به "رشد جایگاه علمی کشور در رقابت های بین المللی مستلزم اعتلای شرکت های دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد جایگاه علمی کشور در رقابت های بین المللی مستلزم اعتلای شرکت های دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید