تور ارزان قطر: دوحه: بازگشت به توافق هسته ای را عامل ثبات منطقه می دانیم

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر خارجه قطر گفت، دوحه از کانال های باز میان واشنگتن و تهران برای نزدیک کردن دیدگاه ها استفاده می نماید.

تور ارزان قطر: دوحه: بازگشت به توافق هسته ای را عامل ثبات منطقه می دانیم

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به اظهارنظر درباره محتوای گفت وگوی تمیم بن حمد امیر قطر و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

وی به شبکه الجزیره گفت، گفت وگوی طرف قطری با ایرانی ها و آمریکایی ها برای انتقال پیغام نیست، دوحه معتقد است که بازگشت به توافق هسته ای، عامل ثبات منطقه است.

محمد بن عبدالرحمن ادامه داد، دوحه از کانال های باز میان واشنگتن و تهران برای نزدیک کردن دیدگاه ها استفاده می نماید و علاقمند به حصول یک توافق در مورد برنامه هسته ای ایران است.

وزیر خارجه قطر اضافه کرد،دوحه از ارائه نگرانی های همه طرف ها به منظور گفت وگو درباره آن استقبال می نماید و تهران تمایل خود برای حسن همجواری را نشان داده است.

** تهران تمایل خود برای حسن همجواری را نشان داده است.

وی در مورد گفته های اخیر پیرامون بحران انرژی احتمالی در اروپا گفت، قطر آماده همکاری با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز است و طرف هیچ گونه دو قطبی سازی سیاسی در این خصوص نخواهد بود.

این اظهارات وزیر خارجه قطر پس از ملاقات امیر قطر با رئیس جمهور آمریکا اعلام شد. در همین ارتباط، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره گفته که میخواهد قطر را به عنوان کشور هم پیمان در خارج از ائتلاف ناتو معرفی کند. (جزئیات بیشتر)

بحث درباره ایران در حالی در کاخ سفید امروز شکل می گیرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی هفتم بهمن ماه با سفر به ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز گفت وگو کردند.

در روزهای گذشته آن طور که حتی مقام های کشورهای اروپایی و آمریکایی خودشان هم اعتراف نموده اند در گفت وگوهای وین پیشرفت هایی که در بخش مربوط به تعهدات هسته ای ایران بوده بیشتر از بخش های مربوط به برطرف تحریم ها بوده که مربوط به تعهدات طرف غربی است.

دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم های ایران، ششم دی ماه آغاز و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه 13 دی ماه از سر گرفته شد و کماکان در وین در جریان است البته 24 دی ماه براساس توافق حاصله روسای هیأ ت های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت ها به مرکز ها مراجعت کردند و دوشنبه 27 دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت ها و سطوح مختلف تا امروز در مرکز اتریش جریان داشت.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1978

به "تور ارزان قطر: دوحه: بازگشت به توافق هسته ای را عامل ثبات منطقه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: دوحه: بازگشت به توافق هسته ای را عامل ثبات منطقه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید