خبرنگاران افزایش قیمت لیموترش در اصفهان بدلیل کمبود عرضه است

به گزارش مجله تور یک روزه، اصفهان - خبرنگاران - رییس اتحادیه میدان میوه و تره بار اصفهان گفت: قیمت لیموترش به دلیل کمبود عرضه در بازار اصفهان افزایش یافته که قیمت آن اکنون برای هر کیلوگرم بین 30 تا 35 هزار تومان است.

خبرنگاران افزایش قیمت لیموترش در اصفهان بدلیل کمبود عرضه است

ناصر اطرج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: لیموترش بیشتر از استان فارس وارد اصفهان می شود و امسال با کمبود عرضه آن روبرو بودیم از طرفی تقاضا برای آن با توجه به شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف اصفهان با اشاره به محموله لیموترشی که توسط تعزیرات در استان فارس توقیف شده بود، اظهارداشت: از این محموله چیزی به استان اصفهان ارسال نشد در حالی که منتظر بودیم تا با تخصیص مقداری از آن و عرضه به بازار، قیمت لیموترش کنترل شود.

وی ادامه داد: مقرر است بار دیگری از لیموترش از استان فارس به اصفهان بیاید و امید است با عرضه آن، قیمت این محصول مقداری کنترل شود.

اطرج اظهار امیدواری کرد که از حدود 2 هفته آینده به بعد با عرضه لیموترش ریزه جنوب به بازار، قیمت این محصول کنترل شود و کاهش یابد.

وی گفت که لیموترش ریزه اکنون به مقدار کم در بازار موجود است اما از حدود 15 روز آینده عرضه آن افزایش خواهد یافت.

اطرج درباره قیمت لیموشیرین توضیح داد: قیمت این محصول نیز در روزهای گذشته افزایش یافته بود اما با تغییر فصل و عرضه گرمک به بازار، قیمت آن تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش یافت و در میدان میوه و تره بار حدود 17 هزار تومان است.

رییس اتحادیه میدان میوه و تره بار اصفهان گفت: خرید میوه از هفته پایانی اسفند سال گذشته تا فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 تا 60 درصد در اصفهان کاهش یافت اما تقاضا برای چند میوه از جمله لیموترش، زنجبیل و سیر به دلیل برخی باورها درباره تاثیر این محصولات در پیشگیری از بیماری کرونا با افزایش همراه شد.

وی افزود: قیمت زنجبیل و سیر تازه نیز به دلیل بالا رفتن تقاضا و مسائلی مانند وارداتی بودن زنجبیل، افزایش یافت.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگاران درباره افزایش قیمت لیموترش گفت: در زمان حاضر توازن میزان عرضه و تقاضا برای این محصول بهم خورده و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.

اسماعیل نادری با اشاره به جلسه هایی که با اتحادیه میدان میوه و تره بار اصفهان برای رفع این موضوع برگزار شد، افزود: مقرر است محصول لیموترش با قیمت مناسب وارد اصفهان شود و امیدواریم که با وارد کردن این شوک به بازار، قیمت آن تعدیل شود.

بر اساس جدول نرخ عمده فروشی میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره بار استان اصفهان مورخ ششم اردیبهشت، قیمت هرکیلوگرم لیموترش درجه یک 27 هزار تومان و ممتاز، 33 هزار تومان و لیموترش ریزه (گلخانه ای) هر کیلوگرم درجه یک 33 هزار تومان و ممتاز 40 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم زنجبیل درجه یک (هندی) 50 هزار تومان و ممتاز 80 هزار تومان و سیر هر کیلوگرم درجه یک 30 هزار تومان و ممتاز (سردخانه) 35 هزار تومان است.

تا به امروز بیش از 87 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 947

به "خبرنگاران افزایش قیمت لیموترش در اصفهان بدلیل کمبود عرضه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش قیمت لیموترش در اصفهان بدلیل کمبود عرضه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید