فراوری پره های نانویی توربین با مقاومت بالا در برابر دما و خوردگی

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، سجاد درویشی قائم مقام مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فراوریکننده پره های دوربین نانویی در نشستی خبری گفت: ما در این شرکت دانش بنیان که از سال 80 شروع به کار نموده است، توانستیم در حوزه خودرو، انرژی و ... محصولات و قطعاتی را به فراوری برسانیم.

فراوری پره های نانویی توربین با مقاومت بالا در برابر دما و خوردگی

وی اضافه کرد: از همان ابتدای کار که به حوزه انرژی وارد شدیم، مشخصا توربین های گازی را هدف قرار دادیم و درصدد برآمدیم که پره های توربین را به فراوری برسانیم.

وی با بیان اینکه توربین های گازی در صنعت نفت، نیروگاهی، حمل و نقل، ریلی، هوایی و ... کاربرد دارند، گفت: ما توانسته ایم تا به امروز 150 نوع قطعه را بسازیم.

قائم مقام مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فراورینماینده پره های دوربین نانویی اضافه کرد: ما در بدو کار پیروز به فراوری 50 قطعه شدیم و اکنون توانسته ایم قطعات توربین های 170 مگاوات را به فراوری برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه تا به امروز بازار هیچ شرکتی را تصاحب ننموده ایم، گفت: فراوری پره های توربین در داخل کشور می تواند باعث جلوگیری از خروج ارز باشد. در عین حال هم این امکان را فراهم نموده ایم که صنایع مختلف از محصولات این شرکت بهره ببرند.

درویشی اظهار داشت: در صنعت خودروسازی، نیروگاهی، راه آهن، هوایی ورود پیدا نموده ایم و قطعاتی که در این شرکت به فراوری رسیده اند در این صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی با اشاره به فعالیت جدی این شرکت بر روی فراوری پره های توربین با فناوری نانو از سال 96 گفت: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که پره های توربین را با فناوری نانو فراوری کنیم که این توربین ها پوشش 5 میکرونی دارند و می توانند در دمای بالاتر از 500 درجه دوام بیاورند.

درویشی ادامه داد: این قطعاتی که با فناوری نانو به فراوری می رسند، دو برابر نسبت به سایر قطعات عمر دارند و در برابر خوردگی مقاوم هستند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراورینماینده پره های توربین اضافه کرد: این پره ها که با فناوری نانو به فراوری می رسند، خواص سایشی بهتری نسبت به پره های معمولی دارند.

وی تأکید کرد: در فراوری این پره ها از نانو ذرات کروم، آلومینیوم و نیتروژن استفاده نموده ایم که از روش PVD در فراوری بهره برده ایم.

درویشی ادامه داد: پره های توربین معمولی نیز در این شرکت فراوری می شوند که در برابر گرمای 150 درجه دوام می آورند و پوشش 30 میکرونی دارند.

راه اندازی انستیتو توربین در این شرکت دانش بنیان

درویشی با اشاره به راه اندازی انستیتو توربین در این شرکت گفت: ما درصدد هستیم که کارهای تحقیقاتی را توسط دانشجویان فوق لیسانس و دکترا در این شرکت انجام دهیم، از این رو قرار است در آینده نزدیک فضایی را برای این اقدام در شرکت اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: این تحقیقات می تواند مسائل صنعت را مرتفع کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراورینماینده پره های توربین با اشاره به ظرفیت این شرکت برای اشتغال گفت: این شرکت ظرفیت اشتغال 250 نفر (یعنی 25 درصد ظرفیت کار) را دارد.

وی تأکید کرد: کل بازار توربین های گازی در کشور برابر با 500 میلیون دلار است که به واسطه آن می توان 50 هزار مگاوات برق فراوری کرد.

درویشی گفت: در این شرکت توانسته ایم 50 درصد این بازار را به دست آوریم و قطعات مورد احتیاج توربین ها را به فراوری برسانیم.

کشورهای همسایه بازار خوبی برای پره های توربین هستند

به گفته درویشی، عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان می توانند ظرفیت برق خود را به واسطه توربین ها دو برابر نمایند و ما می توانیم پره های توربین این کشورها را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: هدف ما در این شرکت، فروش قطعات توربین مانند پره برابر با 12 میلیون دلار در سال است اما ما در سال گذشته توانستیم 3 میلیون دلار فروش داشته باشیم.

درویشی با بیان اینکه در حال حاضر یک درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده ایم، گفت: ما همیشه درصدد هستیم بازار خود را در کشور و خارج از کشور توسعه دهیم.

وی در مورد قیمت پره های توربینی که در این شرکت فراوری می گردد، گفت: این پره ها 30 تا 50 درصد قیمتی پایین تر از نمونه های خارجی دارند.

درویشی با اشاره به صادرات پره های توربین و سایر قطعات فراوریی در این شرکت گفت: در حال حاضر درصدد هستیم میزان 250 هزار دلار از قطعات غیرنانویی را به کشور ترکیه صادر کنیم.

وی تأکید کرد: هر توربین سه ردیف دارد که هر ردیف متشکل از پره های کوچک و بزرگ هستند. به طور کلی هر توربین 1250 پره احتیاج دارد که ما می توانیم احتیاج صنایع مختلف به این پره ها را رفع کنیم.

درویشی ادامه داد: در سال 25 توربین به 3000 پره احتیاج دارند که ما می توانیم این پره ها را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: تا به امروز 1600 پره توربین نانویی را فراوری و به فروش رسانده ایم.

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز جمعی از خبرنگاران از شرکت فراورینماینده پره های توربین که پیروز به اخذ گواهینامه نانومقیاس شده است، بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 731

به "فراوری پره های نانویی توربین با مقاومت بالا در برابر دما و خوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پره های نانویی توربین با مقاومت بالا در برابر دما و خوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید