تنظیم فشار خون با 8نوشیدنی ساده

به گزارش مجله تور یک روزه، امروزه افراد زیادی در دنیا با فشار خون بالا دست وپنجه نرم می نمایند. در کشور ما، فشار خون بالا از مهم ترین عوامل مرگ ومیر محسوب می گردد.

تنظیم فشار خون با 8نوشیدنی ساده

درمان خانگی کاهش فشارخون

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تقریبا از هر پنج ایرانی یک نفر دچار فشار خون بالا است. هرساله نزدیک به صدهزار نفر از هم وطنان ما بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند. متأسفانه این عدد رو به افزایش است. فشار خون بالا هیچ درمان قطعی ای ندارد. درصورت ابتلا به فشار خون بالا، باید با تغییراتی در سبک زندگی و تغذیه تان آن را کنترل کنید. در این مطلب از خبرنگاران با 8 نوشیدنی فوق العاده برای تنظیم فشار خون آشنا می شوید.

8 نوشیدنی فوق العاده برای تنظیم فشار خون

1. آب

73٪ از قلب انسان از آب تشکیل شده است. بنابراین زمانی که صحبت از تنظیم فشار خون در میان باشد، هیچ نوشیدنی ای نمی تواند به پای آب برسد. مصرف آب کافی یکی از ساده ترین، سالم ترین و ارزان ترین راه ها برای کاهش فشار خون است.

کم آبی مزمن می تواند موجب انقباض رگ های خونی گردد؛ درنتیجه قلب مجبور است سخت تر کار کند و این امر موجب افزایش فشار خون می گردد.

2. آب چغندر

چغندر منبع خوبی از پتاسیم و فولات است. هر دو در تنظیم فشارخون مؤثر هستند. همچنین چغندر محتوی نیترات است که بر اثر هضم در بدن، به نیتریت تبدیل می گردد. نیتریت بافت ماهیچه ایِ صاف را منبسط نموده و به افزایش جریان خون یاری می نماید. بنابراین چغندر به سلامت رگ های خونی، عملکرد بهتر آن ها و مبارزه با هموسیستئین یاری می نماید. هموسیستئین یک اسید آمینه غیرپروتئینی گوگرددار است که به رگ های خونی آسیب می زند.

3. آب انار

آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) با فراوری پروتئینی به نام آنژیوتانسین 2 موجب افزایش فشار خون می گردد. این آنزیم موجب انقباض رگ های خونی می گردد. آب انار می تواند به طور طبیعی به عنوان مهارنماینده آنزیم مبدل آنژیوتانسین عمل کند. این تأثیر آب انار مانند تأثیری است که داروهای مهارنماینده آنزیم مبدل آنژیوتانسین بر درمان فشار خون و نارسایی های قلبی دارند.

4. چای ترش

چای ترش نیز مانند آب و آب انار محتوی مواد فیتوشیمیایی زیست فعالی است که به طور طبیعی می تواند به عنوان مهارنماینده آنزیم مبدل آنژیوتانسین عمل کند. در یک مطالعه، مشاهده شد مصرف چای ترش برای کنترل فشار خون، تأثیری مشابه کاپتوپریل دارد. کاپتوپریل یک داروی بانسخه برای کنترل آنزیم مبدل آنژیوتانسین و درمان فشارخون بالا و نارسایی های قلبی است.

5. شیر بدون چربی یا شیر کم چرب

شیر محتوی پتاسیم و کلسیم است و هر دو به کاهش فشار خون یاری می نمایند.

از مصرف شیرهای پرچرب خودداری کنید. شیر کم چرب از لحاظ کلسیم غنی تر از شیر پرچرب است. همچنین کاهش مقدار چربی آن موجب می گردد کلسیم را راحت تر جذب کنید.

6. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محبوب ترین سرکه ها برای حفظ طبیعیِ سلامتی است. سرکه سیب خواص بسیاری دارد؛ ازجمله آن ها می توان به وجود پتاسیم در سرکه سیب اشاره نمود که باعث خروج سدیم و سموم از بدن می گردد. وجود آنزیم رنین در سرکه سیب به کاهش فشار خون یاری می نماید.

7. آب لیمو

آغازکردن روز با یک لیوان آب لیمو، روی سلامت جسم و شرایط جسمی تأثیرات شگفت انگیزی می گذارد. آب لیمو به تمیزکردن سلول ها، نرم کردن رگ ها و افزایش انعطاف آن ها یاری می نماید؛ درنتیجه در تنظیم فشارخون مؤثر است. آب لیمو محتوی ویتامین C است. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به خارج کردن رادیکال های آزاد از بدن یاری می نماید.

8. دانه چیا

دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به خاطر تأثیر شان در رقیق کردن خون، می توانند به کاهش فشار خون یاری بنمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1240

به "تنظیم فشار خون با 8نوشیدنی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم فشار خون با 8نوشیدنی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید